Uitgaven na een GBP of sleeve

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Arie1962
Berichten: 101
Lid geworden op: 06-02-2013 12:14

Uitgaven na een GBP of sleeve

Bericht door Arie1962 » 05-07-2013 00:06

Vraagje aan degenen die al geopereerd zijn.

Op papier zou je zeggen: na de operatie hou je veel geld over omdat je minder eten koopt en uit eten gaat enzo.

Maar klopt dat wel? Of ben je juist meer kwijt maar dan aan kleding enzo?

Natuurlijk zal het bij mensen met een partner/gezin weer anders liggen dan bij alleenstaanden. Maar ben wel benieuwd.
Afbeelding
Gurl23
Berichten: 1809
Lid geworden op: 16-03-2011 17:25

Bericht door Gurl23 » 05-07-2013 00:38

Ik ben meer kwijt aan eten omdat ik nu gezonde/bewuste keuze's maak..
Een zak chips is goedkoper dan fruit :lol:
Zak aardappels is net zo duur alleen moet je hem op gegeven moment weggooien omdat ze gaan rotten haha..
Kleine porties van iets zijn vaak duurder als je inhoud met prijs vergelijkt van het zelfde product alleen dan groter.

Qua kleding.. Ik heb veel verkocht op Marktplaats en daarvan weer andere dingen gekocht. Ik heb tussentijds veel op Marktplaats gekocht omdat dat tijdelijk was, nu ik stabiel ben ben ik aan het hamsteren in de sale :wink:

Kortom.... Heb het nooit bekeken of bijgehouden maar maakt weinig verschil denk ik.
13-7-2011 Sleeve Operatie! Dr Nienhuijs CZE
- 65 kilo!!
Binkelientje
Berichten: 319
Lid geworden op: 28-01-2013 23:38

Bericht door Binkelientje » 05-07-2013 06:41

Ik heb nog maar sinds kort een GBP. En geen man en kinderen.

Ik merk wel dat ik met eten echt minder geld kwijt ben. Ik was best veel geld kwijt aan foute lekkernijen. Zakken chips, bakken ijs met slagroom en pakken koekjes Dat is nu al 5 weken niet meer hier in huis.


Gezond eten is ook best duur, vooral als je 1 persoonsverpakkingen neemt. Waar mogelijk koop ik grote verpakkingen en vries die zelf in in 1 persoonsporties. Verder neem ik alleen optimel als het afgeprijsd is. Anders een huismerk dat ook minder suikers bevat. Bij dat soort merken betaal je voor de merknaam.



Kleding kan ik nog niets van zeggen. Dat heb ik nog liggen voor de eerste 15-20 kg die er af gaan.
Pienjo
Berichten: 2181
Lid geworden op: 24-05-2012 21:24

Bericht door Pienjo » 05-07-2013 07:02

Ik ben wel iets goedkoper uit met boodschappen doen, maar niet veel. Dat komt omdat ik nu echt kies voor kwaliteit in het kleine beetje dat ik eet. Dus voornamelijk vlees bij de slager vandaan, duurdere kaas, goede groenten.
Ook ik ben alleen dus vaak wat duurder uit, maar vlees bij de slager kun je altijd gewoon zoveel kopenals je wil. Ze weten van mijn GBP af en kijken dus niet raar op als ik 100 gram van elk soort vlees vraag.

Qua kleding kon ik in het begin shoppen in mijn eigen kast, had van 54-56 liggen tot 48. Nu lukt dat niet meer, heb nu 44-46. Afgelopen vrijdag wezen shoppen met mijn zus, maar kies dan wel basisstukken qua broek. Qua shirtreclame kies ik meer uit, vooral uit de sale, zodat ik kan combineren. Was 70 euro kwijt voor 2 t shirts, een capribroek en een tuniek, vind ik niet heel veel.
05-11-2012 GBP Dr. Acherman (Slotervaart)
Afbeelding
11,5 kilo afgevallen voor operatie
edelweis
Berichten: 700
Lid geworden op: 31-05-2012 16:58

Bericht door edelweis » 05-07-2013 10:22

We hebben een gezin van 4, en daar merk je niet echt dat het huishoudgeld minder is geworden. We gooien wel meer eten weg (ja schande, ik ben ook bezig om dat alles beter in te plannen).

Ik merk het wel met uit eten, m'n man eet en drinkt dan voor 4 x keer zoveel weg als ik (geen wijn, halve porties (voor de lunch vaak een soepje), geen dessert)

Aan de andere kant, geef ik wel meer uit aan kleding, maatje 42 had ik echt niet in m'n kast liggen. Ik koop wel weinig in totdat ik stabiel ben, want anders is alles weer te groot.
06.09.2012: GBP
Afbeelding
petrah
Berichten: 1956
Lid geworden op: 05-10-2012 17:48

Bericht door petrah » 05-07-2013 10:43

wij zijn met drie personen en wij zijn met de boodschappen veel minder kwijt , toch wel 30 euro minder per week .
dan heb ik het nog niet over wat er nog gehaald werd op dagen dat je weinig tijd hebt door werk , nu moet ik het echt plannen dus ja eten halen wordt niet meer gedaan . heel soms natuurlijk nog wel .
in het begin was ik niet erg veel minder kwijt maar toen moest ik zoveel weggooien en mijn gezin eet nu ook "bewuster "
ik moet wel zeggen dat mocht ik deze operatie niet gehad hebben en toch bewuster zijn gaan plannen dan had ik ook al wel minder kwijt geweest .
maar de klapper wat uitgaven betreft is toch echt kleding , ik was wel extreem dus ja ik kon alleen in grote matenwinkel terecht en zelfs daar was ik aan het uitgroeien . ik was al blij als ik een mooie jas kon kopen en had daar graag 300-400 euro voor over , deed ik dan wel 2 winters mee , dus ja als ik dan weer eens de winkel inging dan was een jas en wat shirts, vesten enz. toch wel 700 euro kwijt .
nu een tas met 6 shirts gekocht , niet duur want ja over 2 maanden mag ik ze waarschijnlijk weer weg doen en dan ga ik met een rekening van 100 euro naar buiten .
waar ik wel op moet letten is dat ik niet teveel koop want ja een shirt van 15 euro kon ik nooit kopen , lijkt nu dat ik in de super-uitkoop loop , denk dan dat kan ik voor dat geld toch niet laten liggen .

uit eten doen we met het gezin gewoon dus daar veranderd niets in . ik eet dan mss wat minder maar dat eten mijn tafelgenoten dan wel wer op .
doe ook gewoon mee als het onbeperkt is of een drie gangen menu .
gbp 24 okt 2012 Bergen op Zoom
Afbeelding
nevil
Berichten: 237
Lid geworden op: 18-09-2012 20:55

Bericht door nevil » 05-07-2013 21:03

Ik ben niet minder geld kwijt aan boodschappen omdat ik alleen gezonde boodschappen doe, wat al gezegd is, fruit, verse groenten, mager beleg, al dat soort boodschappen zijn duurder maar ik heb het er voor over.
Startgewicht 126 kilo.
30 kilo afgevallen met maagband.
23-08-2012 start traject NOK West
17-03-2013 opname - 18 mrt GBP-Redo
Geen natraject
Weeg nu tussen de 55 en 60 kilo.
Goodje
Berichten: 1342
Lid geworden op: 05-03-2012 18:23

Bericht door Goodje » 07-07-2013 09:35

Het wordt allemaal veel en veel duurder.......
Want ik word weer een stuk ouder en dat kost de maatschappij weer een hoop geld meer :D :D
Groetjes Jos
Operatie GBP 2-10-12 dr. Zoete CZE

Dagboek Goodje
Afbeelding
Pienjo
Berichten: 2181
Lid geworden op: 24-05-2012 21:24

Bericht door Pienjo » 07-07-2013 09:47

Ik betaal graag voor je hoor Goodje, als t nodig is is t nodig :D
05-11-2012 GBP Dr. Acherman (Slotervaart)
Afbeelding
11,5 kilo afgevallen voor operatie
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 07-07-2013 17:11

Wij merken het zeker in de portemonnee. Ook manlief is opgehouden met snoepen en is gezonder gaan eten. Ook al kiezen we nu wel vaker voor wat duurdere dingen, wat boodschappen betreft zijn wij een stuk voordeliger uit.
Kleding heb ik veel gekregen en ook zelf wat goedkope dingen gekocht, bij de zeeman en bij de KIK in Duitsland.
De vitaminepillen heb ik (in de aanbieding) bij het kruidvat gehaald.

Ik merk het bijv. ook aan de lunch op mijn werk, wij eten in de bedrijfskantine. Voor de operatie was ik dagelijks tussen de 2 en 4 euro kwijt, nu ben ik niet meer kwijt dan 1 euro.
Plaats reactie