ongedaan maken van gbp

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
ninam
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-05-2012 07:33

Bericht door ninam » 24-02-2015 12:27

Gisteren slik foto gehad en s middags direct de uitslag bij de chirurg.
Er was gelukkig geen vernauwing te zien. Het kan dat ik nooit meer brood en bepaalde vlees soorten en nog een aantal dingen die blijven hangen kan eten.
Ze zien dat wel vaker bij mensen die meerdere malen geopereerd zijn aan m maag en darmen. Dan is de knijp functie niet meer optimaal.
Kan ook zijn dat het na een tijd weer betergaat .
Voor de rest hoef ik niet meer terug te komen. Dus dat is goed nieuws. Mocht ik ttoch weer problemen krijgen mag ik altijd bellen.
toch wel fijn.
nu dit hoofdstuk afsluiten. Ben nu aan het revalideren en hoop dat het snel weer iets beter gaat wat betreft conditie en vermoeidheid.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 19-03-2015 08:06

We zijn bijna een maand verder, hoe gaat het nu met je?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
ninam
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-05-2012 07:33

Bericht door ninam » 20-03-2015 08:17

Hoi DNTZ,

lief dat je het vraagt.
Helaas gaat het niet geweldig. Heb veel pijn in mijn bovenbuik. Ze hebben gezegd dat ik nooit meer buikpijn vrij zal worden dus is iets waar ik mee moet leren leven.
Maandag was het echt heftig. Ik sport op maandag altijd onder begeleiding van een fysiotherapeut en dacht wie weet helpt bewegen.
Dus gewoon gaan sporten. Op de loopband was de pijn erg heftig en ineens lag ik op de grond. Waarschijnlijk flauwgevallen van de pijn. Niet zo handig op een loopband. De fysiotherapeut heeft een ambulance gebeld omdat de buikpijn heftig bleek.
Op de eerste hulp morfine gekregen en dat was fijn. Bloedonderzoek en foto's wezen niks uit en mocht gelukkig na huis. Moet dinsdag nog wel voor een maagonderzoek. De zoveelste...... niet echt iets om naar uit te kijken maar ze willen zeker weten dat daar alles goed zit.
Dus wordt vervolgd.....
Liesje72
Berichten: 1388
Lid geworden op: 08-12-2014 22:40

Bericht door Liesje72 » 20-03-2015 09:01

@ninam... Ik vind het allemaal erg heftig wat je meemaakt. Al de onderzoeken en zo is dat allemaal in het zelfde ziekenhuis?
Anders toch eens voor een second opinion proberen ergens anders. Wel goed dat je ook jouw ervaringen plaatst.
Zelf moet ik nog en dan moet je toch voor de volle 100% er achter staan. Dit zijn dan toch dingen waar je je dan beter bewust van bent. En wie weet door wanneer ze ontdekken waar het aan ligt en jij die ervaringen deelt er ook weer anderen mee geholpen zijn.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk komt er voor jouw probleem snel een oplossing.
Afbeelding
10 juli 2015 gbp 😀
ninam
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-05-2012 07:33

Bericht door ninam » 20-03-2015 15:51

Hoi liesje,

Ik ben idd niet het mooie voorbeeld verhaal. Gelukkig komen onverklaarbare complicaties heel weinig voor.
Ik Heb inmiddels al aardig wat ziekenhuizen gehad. Nu ben ik gewoon op de spoed beland in Lelystad. Daar ben ik in het begin ook gekomen met mijn complicaties. Toen zij het niet meer wisten ben ik in antwerpen Brugge en uiteindelijk in Arnhem terecht gekomen.
Op een gegeven moment heeft met ziekenhuizen bezoeken geen zin meer.
Ik ben op verschillende congressen besproken mt andere chirurgen en alle denkbare operaties en onderzoeken zijn gedaan.
Op dit moment willen ze uitsluiten dat er niks mis is in mijn maag. Omdat er toch 3 maal aan geopereerd is.
Helaas zal ik mij voor de rest neer moeten leggen bij het feit dat ik buikpijn hou. Daar ben ik ook voor gewaarschuwd.

Maar nogmaals gelukkig komt dit niet zoveel voor. En ik heb ook nooit spijt gehad van de operatie. Zelf was het mij nooit gelukt om 70 kilo af te vallen. Wie weet wat voor ellende ik had gehad met zoveel overgewicht.

Succes met jou traject.
MarThie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-05-2015 15:45

Bericht door MarThie » 12-05-2015 15:55

Hoi Ninam,.

Meid wat heb je allemaal een ellende achter de rug. Ik wil je heel veel beterschap en sterkte wensen..
Ik ben hier terechtgekomen door iemand die jouw topic had gelezen. Ik "ken" iemand die eraan heeft gedacht om haar gbp ook ongedaan te laten maken. De operatie is prima gegaan, maar zij heeft ook complicaties en ligt nu alweer voor de 4e keer in het ziekenhuis en artsen weten het daar ook niet meer. Zij heeft ook heel veel pijn.
Ik ben ook iemand tegengekomen op een fb groep, die ook de gbp ongedaan heeft laten maken.
Ik weet niet of jij die persoon bent.. ze heet Monique.. of is zij toevallig degene waar jij contact mee hebt via fb?
Ik heb je topic-url doorgestuurd naar dat meisje dat er aan dacht... misschien dat zij wat aan je advies kan hebben..

Ontzettende veel sterkte...
ninam
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-05-2012 07:33

Bericht door ninam » 21-05-2015 14:15

Hoi Marthie,

ze mag altijd contact opnemen.

Helaas is mijn ellende nog niet over. 2 maanden terug weer veel pijn en niet kunnen eten. Al het eten kwam omhoog . Eerst weer in Lelystad opgenomen omdat ik uitgedroogd was.
in Lelystad wisten ze eigenlijk niet meer wat ze ermee aan moesten en na 2 weken overgeplaatst naar rijnstate Arnhem.
Inmiddels had ik al 3 weken niet gegeten. Eerst een lange lijn gekregen in mijn hals om daar voeding over te krijgen.
Na diverse onderzoeken blijkt mijn maag niet meer goed te werken. Door alle operaties is de knijp functie achteruit gegaan waardoor de maag te traag leegt. En wat niet naar beneden kan komt omhoog.
Operatief is er een voeding sonde in de darm geplaatst.
Helaas ging dat niet volgens plan en scheurde de darm met het aanprikken. Een simpele ingreep werd een operatie van een half een operatie van 2 uur.
Onwijs veel pijn gehad. Met 2 pijnpompen weer naar de afdeling. Uiteindelijk weer 6 weken in het ziekenhuis gelegen,.
Nu heerlijk thuis. Of het ooit beter wordt weten zeniet.
Ik krijg nog verdere onderzoeken en heb medicijnen om te kijken of de maag weer beter zijn best gaat doen.
al met al nog steeds ellende helaas.
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 21-05-2015 16:18

Ninam wat een ellende allemaal, je hebt ook wel een enorme pech. Wat zal jij balen zeg en bij jezelf denken, was ik er maar nooit aan begonnen.

Ik hoop van ganser harte dat alles toch nog een beetje voor je goed komt. Zoals vanouds zal het, vrees ik, niet meer worden, maar ik hoop echt dat het een stuk beter gaat worden dan dat het de afgelopen tijd is geweest.

Sterkte en hou je haaks.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 21-05-2015 19:30

Ik hoop dat het leefbaar voor je blijft.
Wat een rot situatie voor je en al zo lang.

Sterkte meid!
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Cahira
Berichten: 5467
Lid geworden op: 14-05-2012 15:37

Bericht door Cahira » 21-05-2015 23:17

O niman, wat erg dat het nog niet goed gaat. Ik hoop iedere keer dat je stappen vooruit maakt maar dan helaas blijkt toch weer dat dat niet zo is.
Ik blijf voor je duimen voor een oplossing.
X

Afbeelding

16-7-2012: GBP (BoZ, Dr. Feskens)
Bevallen op 7 juli 2015
Plaats reactie