Dumpings?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Dumpings?

Bericht door Inky » 23-03-2016 08:42

Ik ben mei 2014 geopereerd in Brugge. Lange tijd voelde ik mij goed. Ik was ongeveer tot 80 kilo afgevallen en dat vond ik prima. De afgelopen maanden ben ik wel weer wat kilo's aangekomen.

Echter in twee weken tijd ben ik 6 kilo afgevallen. Mijn klachten zijn ruim drie weken geleden begonnen. Ik kreeg een heftige pijnaanval rechts bovenin mijn buik. De aanval duurde 4 uur. Ik ben de dag erna naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat het mijn darmen zijn geweest. Zelf vond ik dat wel een wat vreemd verhaal, maar goed ik heb zo'n zelfde pijnaanval niet meer gehad. Sinds die pijnaanval kreeg ik ook problemen met mijn stoelgang. Die werd zeer onregelmatig en veranderde van structuur en kleur (licht en plakkerig). Ook kreeg ik pijn als ik gegeten had. De pijn lijkt in mijn maag te zitten en uit te stralen naar links. Ook heb ik vaak steken in mijn zij en straalt de pijn uit naar mijn rug. Ik boer heel veel en ben heel winderig. Eerst ging ik nog 2/3 keer per week naar de wc, maar nu is het alweer 8 dagen geleden. Als ik gegeten heb krijg ik hartkloppingen, heb bijna geen eetlust meer en moet mijzelf dwingen om te eten. Als ik wat gegeten heb hoor ik het links bovenin mijn buik heel erg rommelen. Dit heb al maanden. Bij vet eten heb ik meer pijn.

Bloedonderzoek heeft niets uitgewezen en ook op de echo was niets te zien. Zelf vermoedde ik nl. dat ik galstenen had. Maar dit is niet het geval.

Op zich kan ik veel van de klachten wel plaatsen dat ik last van dumpings heb. Ik heb ze bijna nooit gehad de afgelopen twee jaar. Misschien drie keer en daarvan weet ik waar ze van gekomen zijn. De ontkleurde en plakkerige ontlasting en het feit dat ik nu ruim een week niet geweest ben kan ik niet plaatsen.

Morgen ga ik naar Ra-Medical, voor controle en horen wat zij er van vinden. De huisarts belt mij donderdag weer, maar wil mij doorsturen naar de internist.

Ik wilde zeker nog wel wat kilo's kwijt, maar op deze manier liever niet. Met eten straf ik mij nu omdat ik dan pijn krijg. Het is niet anders, maar baal er natuurlijk wel van.

Hebben jullie ervaring met dergelijke klachten?
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 23-03-2016 09:09

Het klinkt toch als dat er wat aan de hand is.
Of het nou je gal of nier stenen is, weet ik neit.
Maar laat het goed onderzoeken, maak een lijstje van je klachten en wat je is opgevallen.
En altijd in dit soort gevallen contact opnemen met het ziekenhuis waar je geopereerd bent.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 23-03-2016 09:15

Bedankt voor je bericht!

Ik was redelijk aan het twijfelen om me door de huisarts te laten doorverwijzen naar een internist. Bij Ra-Medical zijn er ook internisten, maar vanavond moet ik eerst naar de verpleegkundige en dietiste om te kijken of er wat met mijn voeding gedaan kan worden. Prima, dat wel, maar inmiddels loop ik al weken met deze klachten.

Ik ben in Brugge geopereerd en het voor en na traject loopt via Ra-Medical.

Alle klachten heb ik al opgeschreven en ook het verloop van de afgelopen weken hou ik bij.

Morgen ga ik in ieder geval aangeven bij de huisarts dat hij mij zo snel mogelijk mag doorsturen.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Ra-Medical

Bericht door Inky » 24-03-2016 11:20

Gisteren ben ik bij Ra-Medical geweest. Zij hebben mij twee jaar geleden doorverwezen naar dr. Dillemans in Brugge.

De verpleegkundige heeft aangegeven dat de kans groot is dat het wel galstenen zijn en ik snel doorverwezen moet worden naar een internist.

Na 9 dagen niet naar de wc te zijn geweest heb ik gisteren een klysma genomen (die hadden wij nog liggen van mijn man). Dat heeft gisteren wel opluchting gegeven. Gisteren ook begonnen met Forlax (Macrogol) om de stoelgang te stimuleren. Heeft nog even nodig voor dat zn werk gaat doen.

Vanmiddag word ik door de huisarts weer gebeld en gaan er verder stappen ondernomen worden.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 24-03-2016 15:15

Goed dat je de koe bij de horens hebt gepakt. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 31-03-2016 09:50

Helaas gaat het nog steeds niet goed. Ik ben nog niet veel wijzer geworden. Gisteren toch weer bij de huisarts geweest omdat eten gewoon niet meer gaat. Onderweg naar de huisarts kreeg ik een pijnaanval. Ik was hondsberoerd, zweten, veel pijn boven en onder in mijn buik.

De huisarts constateerde dat de darmen helemaal vol zitten. Dat geeft sowieso al klachten. Eergisteren heb ik vet eten gehad en ik heb het gevoel dat als ik vet ik daar veel last van krijg. Gisteren overwoog de huisarts om mij door te sturen naar het ziekenhuis, maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan. Het enige wat ze waarschijnlijk zouden gaan doen is bloedonderzoek. Dit heeft de huisarts gisteren zelf in gang gezet, in de middag nog bloed laten prikken. Daar krijg ik vandaag de uitslag van. Maar ik verwacht dat daar niets uit gaat komen. Ze gaan proberen om de afspraak bij de MDL arts in het ziekenhuis naar voren te halen, die staat nu 11 april a.s.. Ik heb al aangegeven dat ik het niet meer vol ga houden.

Gisteren een klysma genomen aangezien ik het niet meer volhield. Dat gaf wat verlichting, maar veel ontlasting kwam er niet uit.

Vandaag nog steeds pijn, uitstralend naar mijn rug. Eten moet ik gewoon niet aan denken. Maar ja dat is ook niet goed.

Zelf denk ik nu zo langzamerhand dat de klachten door de Gastric Bypass veroorzaakt worden en ik een probleem met de vertering van eten hebt, malabsorptie. Maar ja ik ben geen arts.

Ik denk dat ik nog een lange weg te gaan heb. Als het inderdaad door de Gastric Bypass komt vraag ik mijzelf af of dit het waard is geweest? Ik loop vooruit op de zaken, maar er spookt zoveel door mijn hoofd.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 31-03-2016 12:40

Het meest logische: je eet geen vet meer( moet ook niet meer) en dan krijg je een overproduktie van gal.
Dat zuur geeft klachten, kan stenen zijn.
Heel gebruikelijk bij mensen die een gbp hebben gehad.
Dus dan wordt de gal verwijderd, in een ziekenhuis verwijderen ze het al als proef gelijk met de gbp.

Je klachten klinken ook als last van je gal(stenen), Google er maar op.

Geen spijt van je gbp krijgen, maar je gewoon goed in het ziekenhuis laten onderzoeken en er wat aan doen.
Natuurlijk kan het ook je darmen en verstopping zijn, maar ik denk het niet.
Je had je gewoon door moeten laten sturen door je ha, denk ik.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 31-03-2016 14:20

Vraag eens aan je huisarts en google zelf ook even, naar het medicijn Ursochol. Dit is tegen galstenen, neem het een tijdje en kijk of je klachten afnemen.
Bij mij zaten er galstenen en die zijn door dit medicijn verdwenen. Ik heb het anderhalf jaar lang na de operatie geslikt en dat ging heel goed. Geen bijwerkingen ervan gehad. Nu al weer anderhalf jaar zonder en dat gaat goed.

http://galstenen.jouwweb.nl/ is een goede website.

Sterkte!
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 31-03-2016 16:31

De nog te zware schreef:Het meest logische: je eet geen vet meer( moet ook niet meer) en dan krijg je een overproduktie van gal.
Dat zuur geeft klachten, kan stenen zijn.
Heel gebruikelijk bij mensen die een gbp hebben gehad.
Dus dan wordt de gal verwijderd, in een ziekenhuis verwijderen ze het al als proef gelijk met de gbp.

Je klachten klinken ook als last van je gal(stenen), Google er maar op.

Geen spijt van je gbp krijgen, maar je gewoon goed in het ziekenhuis laten onderzoeken en er wat aan doen.
Natuurlijk kan het ook je darmen en verstopping zijn, maar ik denk het niet.
Je had je gewoon door moeten laten sturen door je ha, denk ik.
Bedankt voor je reactie. Is inderdaad het meest logische en doe ik ook zeker niet meer. Ik at al niet vaak vet meer want ja de kans is altijd aanwezig dat ik weer aan ga komen. En dat is zeker niet de bedoeling.

De huisarts gaf gisteren aan dat hij zich niet op 1 ding (galstenen) wil richten. Want het kan ook wat anders zijn. En ja daar heeft hij gelijk in.

Vandaag zelf maar weer gebeld met de huisarts omdat ik maar niets hoorde. Blijkbaar zijn beide artsen er vandaag niet en ze hebben e.e.a. niet overgedragen. De bloeduitslagen waren binnen en daar zaten geen afwijkingen in. Dat had ik overigens niet verwacht ook. Er is dus ook niet gebeld met het ziekenhuis om de afspraak te vervroegen.

Nu word ik morgenochtend gebeld door de huisarts.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 31-03-2016 16:33

Mon-Roe schreef:Vraag eens aan je huisarts en google zelf ook even, naar het medicijn Ursochol. Dit is tegen galstenen, neem het een tijdje en kijk of je klachten afnemen.
Bij mij zaten er galstenen en die zijn door dit medicijn verdwenen. Ik heb het anderhalf jaar lang na de operatie geslikt en dat ging heel goed. Geen bijwerkingen ervan gehad. Nu al weer anderhalf jaar zonder en dat gaat goed.

http://galstenen.jouwweb.nl/ is een goede website.

Sterkte!
Bedankt voor je input. Voor nu is echter nog niet met 100% zekerheid te zeggen dat het galstenen zijn. Maar mochten het toch galstenen zijn is het zeker de moeite waard om te proberen.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Plaats reactie