Dumpings?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

am32
Berichten: 142
Lid geworden op: 22-07-2014 15:12

Bericht door am32 » 09-04-2016 21:31

Inky hoe voel je je nu? Ik heb nu jouw totale verhaal bovenin gelezen... Jouw klachten stemmen exact overeen met de klachten die ik in januari had bij mijn darmhernia ( intermitterend... Dat wil zeggen de aanval gaat ook weer even over als het voedsel langs de darmkronkel/volvulus is gepasseerd)
De darm floept inde knoop ( meestal in een opening in het buikvlies die wij hebben na veel afvallen)enweer uit de knoop..
Ik zou je aanraden te vragen of ze dit onderzoeken. Een CT scan laat het vaak zien en anders helaas kijkoperatie...

Heel veelsterkte
GBP 27/10/2014 tweesteden ziekenhuis
4/1/2016 operatie darmhernia
20/1/2016 (herstel) operatie darmhernia

Van 116 kg naar 62 kg, heel blij mee!
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 23-04-2016 19:17

Helaas gaat het nog steeds niet goed. Zowel Ra-Medical als de huisarts hebben eigenlijk geen ideeën meer. Voorzover ze dat al hadden want alles kwam eigenlijk van mijn kant. Glutenallergie is inmiddels uitgesloten maar de klachten blijven. Maandag moet ik weer bloed laten prikken en dan wordt er vooral naar de vitamines gekeken. Zelf dacht ik nog dat het door een B1 tekort zou kunnen komen. Dat wordt in ieder geval maandag geprikt.

Maar ik denk bijna zeker te weten wat het is. Gisteren ging het heel erg mis na het eten van yoghurt. Gisterenavond ook nog aardig wat melk gedronken. Nou dat heb ik geweten. Wat een pijn vandaag. Drama. Ik heb de hele nacht en dag extreem koude handen en voeten, veel pijn in mijn bovenbuik uitstralend maar mijn rug en extreme darmkrampen. Ik ben echt sterk het vermoeden dat ik lactose intolerant ben. Dit verklaart voor mij ook waarom ik gewoon brood zo slecht verdraag. De komende dagen probeer ik echt even de melk producten te laten staan kijken hoe het gaat. Ik weet lactose zit in veel meer producten maar ik denk dat ik mij dan al beter ga voelen.

Maandag ga ik afd. MDL van het ziekenhuis bellen en vragen of ik al sneller bij de arts terecht kan om dit te bespreken en te laten testen. As donderdag moet ik voor een MRI van mijn galwegen en dinsdag daarop een duplex onderzoek van het hart. Misschien handig om eerst de lactose te laten testen. Dat scheelt volgens mij twee onderzoeken.

Ook bel ik met de diëtiste van het ziekenhuis en van Ra-Medical hoe zij hierover denken.

Word vervolgd.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 23-04-2016 21:52

Je kan hier op het forum lezen dat er meerdere zijn die daar na de operatie last van kregen.
Misschien eens met èèn van hun contact opnemen en om tips vragen?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 23-04-2016 22:13

De nog te zware schreef:Je kan hier op het forum lezen dat er meerdere zijn die daar na de operatie last van kregen.
Misschien eens met èèn van hun contact opnemen en om tips vragen?
Dank je wel, ga ik zeker doen.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 02-05-2016 22:05

Vandaag de bloed uitslagen die gekregen van Ra-Medical. Bijna alles was goed. Wel is gebleken dat ik een B1 (niet B12) tekort heb. Daarnaast zitten B6 en vitamine D tegen de ondergrens aan.

Nou kan het tekort aan B1 mijn lichamelijke klachten verklaren. Het kan ook hartfalen tot gevolg hebben. En ik ben ook al een tijd lang hartklachten die niet te verklaren zijn. Morgen staat er een duplex onderzoek van mijn hart gepland. Als er met mijn hart iets niet goed is dan hoor ik dat eerder dan dat ik mijn afspraak met de MDL arts heb. Die staat pas 7-6 gepland. Eerst kon helaas niet.

Omdat ik ook problemen met mijn zicht heb een erg wankelig op de benen sta (kan ook door B1 tekort komen we kan wijzen op syndroom van Wernicke) ga ik morgen om bellen mei mijn huisarts.

Ik wil eea zo snel mogelijk uitgezocht hebben. Ben in ieder geval blij dat het hart onderzoek morgen al gepland staat.

Eerlijk gezegd ben ik erg verdrietig. Geen idee wat er allemaal nog op mijn af gaat komen. Ik kan niets anders doen dan het op mijn af laten komen.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 31-05-2016 09:28

Inmiddels al weer een aantal weken verder. Helaas gaat het nog steeds niet goed. Ik slik weer Paracetamol en Morfine tegen de pijn. Ik kan het anders niet volhouden. en ondanks de medicijnen heb ik nog steeds pijn en voel ik mij niet goed.

Alle uitslagen van het ziekenhuis heb ik inmiddels binnengekregen en dat is gisteren naar Brugge dr. Dillemans gestuurd.

Vreemde is dat ik twee breuken blijk te hebben, een buikwandbreuk (dat bleek al uit de echo, maar dat kon mijn klachten niet veroorzaken) en ik heb een middenrifbreuk (hier is niets over gemeld door een arts. Wel heeft een verpleegkundige gezegd dat ik dat had, maar toen ik navraag doen bij de arts zij die dat ik geen middenrifbreuk had).

Naast alle klachten die ik al had, heb ik nu ook veel meer last van mijn onderbuik (als gevolg van buikwandbreuk?) Dat ga ik in ieder geval volgende week navragen aan de MDL Arts.

En als mijn andere klachten worden veroozaakt door de middenrifbreuk, waarom is dat niet met mij besproken.

Ook staat in de stukken dat er wellicht sprake is van syndroom van Wilkie. Dit is een zeldzame aandoening en dan wordt de twaalfvingerige darm dichtgedrukt door een bloedvat. Dit kan ontstaan door veel afvallen waardoor de hoek van het bloedvat verandert.

Het is een langdurig proces. Volgende week moet ik naar de MDL arts en die week daarop heb ik een Skype gesprek met dr. Dillemans.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 17-06-2016 09:53

Dinsdag 7 juni ben ik bij de MDL arts geweest. Hij heeft alle uitslagen doorgenomen en hij kwam niet echt met iets wat het nog zou kunnen zijn. Behalve dat het probleem misschien in mijn dunne darm zou kunnen zitten. Daarvoor werd een onderzoek met een videocapsule gepland op 25-7. Het huilen stond mij maar dan het lachen. Eten en drinken ging alleen maar slechter. Lichamelijk en mentaal was ik op. Hoelang moest ik dit nog gaan volhouden. Ondanks dat zou het onderzoek niet eerder dan 25-7 plaatsvinden.

De volgende dag heb ik Ra-Medical gebeld om ze op de hoogte te stellen. Zij waren van menig dat dit toch nu echt niet langer zo kan. Ze gingen overleggen met dr. Dillemans die mij twee jaar geleden heeft geopereerd. Hij belde mij de volgende dag een hij pakte gelijk door. Ik kon mij dinsdag 14-6 melden en dan zou hij een diagnostische kijkoperatie uit gaan voeren. De kans was erg groot dat ik een darmhernia zou hebben. Tot het laatste moment heb ik nog gedacht wat doe ik hier. Ik heb niets het zit tussen mijn oren. Dat sloeg natuurlijk nergens op.

De operatie is voorspoedig gegaan maar het bleek geen darmhernia te zijn. Vijf jaar geleden is mijn baarmoeder via een bikini snede verwijdert. Daaraan heb ik een buikwandbreuk overgehouden. Mijn blindedarm was daarin vast komen te zitten. Normaal kan dat dan teruggeduwd worden maar in mijn geval ging dat niet meer. De blindedarm zat heel erg vast en ze hebben aardig moeite moeten doen hem los te krijgen. Ze hebben hem ook gelijk verwijdert. Het was voor de artsen en bijzondere casus. Ze hadden dit nog nooit gezien en hebben het gefilmd om te gebruiken voor lesmateriaal. Voor mij is het een opluchting dat ze wat gevonden hebben. Ik bleek ook nog de nodige verklevingen te hebben. Dr. Dillemans heeft gezegd dat dit echt de oorzaak van mijn klachten en vele pijn is geweest. Ik ben zo blij dat het ook gelijk is opgelost. Het was een zware ingreep en heb nog steeds veel pijn. Slik nog pijn medicatie anders kom ik de dag niet door. Maar ik heb er vertrouwen in dat ik me iedere dag een stukje beter ga voelen. Het herstel heeft veel tijd nodig maar ik kan nu eindelijk na al die maanden opbouwen.

Overigens had dit helemaal niets te maken met de Gastric bypass. De artsen in Nederland hadden dit ook kunnen oplossen. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat dr. Dillemans het heeft gedaan. In hem heb ik vertrouwen, hij is heel erg kundig!

Ik kan niet onder woorden brengen hoe dankbaar ik ben. Eindelijk ben ik verlost van de ellende. Het doet mij zeer dat artsen je niet serieus nemen en gewoon weer naar huis sturen. Ik ben dan ook nog wel van plan om in gesprek te gaan met mijn MDL arts. Nu heb ik daar de energie nog niet voor maar dat komt wel goed.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 29-06-2016 07:48

Inmiddels twee weken verder na de kijkoperatie in België. Er is weer veel gebeurd. Vorige week heb ik wederom in het ziekenhuis gelegen omdat ik een abces bleek te hebben onderin mijn buik. Er zat ook een infectie in. Ik verbaas mij erover hoeveel een mens kan hebben. Zondagavond toen de chirurg langs kwam ging het abces open, dat was geen pretje. Gelukkig gaat het nu veel beter. De wonde wordt drie keer per dag door de thuiszorg gespoeld. In het begin was dat heel erg pijnlijk, maar het gaat steeds beter en is steeds minder pijnlijk.

Gisteren bij de wondpoli geweest voor controle. De wond zag er rustig uit en is van binnenuit aan het genezen. Wel is mijn ontlasting ontkleurd, ben misselijk en heb nog steeds verhoging. En dat ondanks de Paracetamol (4x2 per dag). Hierop is er gisteren gelijk bloed afgenomen. Volgende week moet ik terug voor wondcontrole en krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek. Ik hoop dat het allemaal meevalt en mijn gal er niet alsnog uit hoeft. Ik heb voorlopig wel even genoeg ziekenhuizen gezien.

Vandaag op de weegschaal gestaan en ik val ook weer af. Nu weeg ik 72 kilo. Op zich met mijn lengte van 163 is dat nog steeds overgewicht, maar het is eigenlijk wel genoeg.

Eten en drinken gaat wel beter. Ik eet niet veel, maar doe mijn best. Probeer op eiwitten te letten.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Berna whoopi
Berichten: 26
Lid geworden op: 19-08-2016 22:43

Bericht door Berna whoopi » 21-08-2016 12:22

Hallo ik ben Berna.
Maar ik snap niet dat je zo lang moet wachten bij het ziekenhuis.
De dokter die je geholpen heeft moet naar je kijken.
Een vriendin van mij heeft een darmhernia gehad .
en het lijkt daar ook op en daar moet je niet te lang mee blijven lopen.
Hoop dat ze gauw de oplossing voor je vinden .
heel veel sterkte hoor lieverd.
Liefs Berna
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 21-08-2016 12:45

Hoi Berna

Bedankt voor je bericht. Inmiddels hebben ze mijn galblaas eruit gehaald in de hoop dat daarmee de klachten over zouden gaan. Helaas is dat niet het geval. De chirurg kon mij niet garanderen dat het de oplossing zou zijn.

Ik ben vorige week bij de MDL arts geweest voor de uitslag van het video capsule onderzoek. Hij dacht dat hij parasieten had gezien en ik moet ontlasting inleveren. Maar hij zei ook dat parasieten niet mijn klachten kon veroorzaken. En zo dat hij het ook niet meer weet.

Donderdag is mijn galblaas erg gehaald en daarna had ik extreem veel pijn. Ze hebben mij een nacht gehouden en mocht vrijdag naar huis. Ik heb nu extreem veel pijn als ik wat eet. En ook drinken heeft veel problemen. Ik ken inmiddels wel een vermoeden wat de oorzaak van mijn klachten is een ik weet dat die diagnose heel moelijk te stellen is. Daarvoor moet ik niet in het ziekenhuis in Alkmaar zijn. Daarvoor moet ik naar het AMC.

In juni heeft dr. Dillemans geen darmhernia gezien dus denk niet dat dat het is. De pijn die ik nu heb heb ik inmiddels al maanden alleen nu nog veel erger.

Eten is echt mijzelf straffen en betekent veel pijn. Ik ben moe en heel erg verdrietig.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Plaats reactie