Hoeveel bewegen we?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Hoeveel bewegen we?

Bericht door Hyperion » 12-12-2016 23:37

Het is wellicht interessant om van elkaar te weten hoe en hoeveel we bewegen. Dat biedt houvast.

Met "matige inspanning" wordt bedoeld bijvoorbeeld fietsen of wandelen in een dusdanig tempo dat hartslag en ademhaling versneld worden, maar waarbij een gesprek voeren nog mogelijk is.
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 13-12-2016 21:02

Ik sport niet, ik beweeg wel. Op werkdagen (ma-do) loop ik in de lunchpauze een half uur buiten. In het weekend gaan wij in de zomer veel fietsen, meestal 30 tot 50 km per dag en dat kan over geasfalteerde wegen zijn maar ook over bospaden (wat een stuk zwaarder is). In de zomer ga ik ook gemiddeld 1x per week op de fiets naar mijn werk (16 km per dag).
Verder wandelen wij in het weekend ook veel. Maar dat is meer slenteren over bijv. kerstmarkten of andere leuke markten.

Net na mijn operatie ben ik naar een sportschool gegaan maar ik vond er helemaal niets aan. Heb ik nooit leuk gevonden en ik ga er ook geen moeite meer voor doen.

Ik vind het prima zoals het nu gaat, ik ben al lang blij dat ik veel meer kan dan voor mijn operatie.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 14-12-2016 13:58

Ik heb de eerste twee jaar veel gelopen en zumba (wiiu) gedaan.
Een lange periode als het niet te koud was twee uur achter elkaar lopen.
Een half uur tot uur zumba.

Ik hoopte daardoor mijn buik weg te werken en dat is gelukt. :)

Maar nu doe ik veel minder, de drive is weg.
Ik fiets, loop, langlauf als er weer sneeuw is.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Plaats reactie