Anderhalfjaar later...

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Anderhalfjaar later...

Bericht door Mystique67 » 02-01-2017 20:22

Hallo, in juli 2015 heb ik een gbp gehad in Arnhem.
Mijn bmi was 36 dus niet heel hoog maar ivm refluxklachten kwam ik in aamerking voor een gbp.
Maar oké, de operatie is goed gegaan en ben Veel afgevallen, ben van 106 naar 61 gegaan, dus meer dan 100% afgevallen. In mijn ogen ben ik veel te mager en zou er graag 5 kilo bij op willen. Zo zie je maar, de omgekeerde wereld.
In mei in mijn galblaas verwijderd ivm ernstige aanvallen en daarna nog steeds galsteenaanvallen gehad. Eentje zelfs zo erg dat ik met ambulance werd afgevoerd. Maar op een gegeven moment was de pijn weg en mijn leverwaarden waren ook weer goed. Dus mocht 5 dagen later naar huis zonder een galsteen te hebben gevonden, waarschijnlijk eruit gekomen met ontlasting.
Loop nu wederom bij de chirurg die mij heeft geopereerd ivm hevige buikpijn en wel 3 a 4 keer per dag naar het toilet moet, en dat begint zodra ik wakker wordt. De pijn is dan zo erg dat ik mijn buik niet kan aanraken. De pijn zit dan boven mijn navel en duurt uren totdat ik een morfine tablet inneem.
De dokter weet niet goed wat hij ermee aan moet maar wil
ook niet zomaar gaan snijden. Een galsteenaanval is het nu denk ik niet omdat het nu puur mijn buik is en niet mijn schouder en arm erbij, wat normaal gesproken bij een galsteenaanval hoort.
Ik heb in ieder geval mijn controle afspraak vervroegd en wordt sowieso volgende week gebeld Door de verpleegkundige van Vitalys.
Ook ben ik van 64 kilo in een paar weken tijd naar 61 gegaan.
Is er iemand die deze klachten ook heeft of heeft gehad en misschien advies kan geven of een idee heeft wat het kan zijn?
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 03-01-2017 19:40

laten ze eens kijken naar een darmhernia, het is heel goed mogelijk dat er een darm gedraaid is of door de buikwand heen komt. Hier op het forum is daar wel eerder over geschreven.

Hou verder in de gaten dat je in de loop van de tijd weer aankomt, ik heb ook een jaar lang op 62 kg gestaan, vond het ook te mager voor mijn 1.65, maar ik sta nu op 69-70 kg en vind dat eigenlijk weer iets te zwaar en wil weer terug naar de 66-67 kg. Daar gaan we dus hard aan werken.
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 03-01-2017 20:12

Een paar maanden geleden heb ik een ct scan gehad van de bovenbuik en dat zag er allemaal goed uit, maar dat kan natuurlijk in één klap veranderen lijkt mij zo.
Toen had ik ook echt last van galsteenaanvallen maar ik kan me niet voorstellen dat dat nu ook het geval is.
Dus inderdaad, als volgende week de verpleegkundige belt vraag ik wel om onderzoeken want zoals het nu is kan ik niet eens gaan werken, en zit nu dan wel bij het UWV maar wil dolgraag weer werken, maar heb mij vandaag maar ziek gemeld bij het UWV, want zie mij zoals ik nu ben niet gaan werken.
En wat betreft het aankomen, ik zou het niet erg vinden om 5 kilo aan te komen hoor ;)
Mari68
Berichten: 126
Lid geworden op: 13-09-2016 09:04

Bericht door Mari68 » 03-01-2017 22:49

Hier in dorp precies hetzelfde gehoord. Uiteindelijk via seh maxima besloten om te operen en desnoods galblaas te verwijderen. Toen kwan de arts bij een darmhernia uit. Was zo verdraaiddat er al darm aan t afsterven was. Dus vraag of dit een mogelijkheid kan zijn. Dit zien ze lang niet altijd op ern scan. Succes!
19-10-2016 GBP drs. van Himbeeck
Marloes152
Berichten: 189
Lid geworden op: 09-01-2016 09:42

Bericht door Marloes152 » 04-01-2017 08:45

Waarom halen ze je galblaas niet gewoon weg ? Dat is een relatief kleine ingreep en je het is een orgaan waar je prima zonder kunt. Zolang die galblaas daar zit, blijven de aanvallen terugkomen volgens mij.
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 04-01-2017 10:21

Dat is het leuke ervan, mijn galblaas is in mei al verwijderd, maar toch nog last van galsteen aanvallen, wat dus mogelijk is.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 04-01-2017 11:01

Ik zou contact opnemen met het ziekenhuis waar je geopereerd bent.
Zoals de anderen ook zeggen: darmhernia behoort tot de mogelijkheden en andere artsen wuiven dat meestal als mogelijkheid weg of denken er niet eens aan.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 04-01-2017 11:27

Maar als ik altijd zo lees over een darmhernia ga je kapot van de pijn, en het is niet dat ik het uitschreeuw van de pijn en ook is het niet de hele dag door,
vooral 's morgens bij het wakker worden een paar uur, dan moet ik ook veelal naar het toilet en 's avonds na het eten, en dat kan duren totdat ik naar bed ga en neem dan een morfine tabletje in zodat mijn darmen rustig worden, of iig de pijn weggaat zodat ik kan slapen.
Vooral liggend is de pijn het ergst.
En ben wel bekend met spastische darm, al voor de operatie, maar dit voelt toch echt wel anders.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 04-01-2017 12:05

Hahaha, ja , als je een morfine tabletje moet innemen tegen de pijn, dan is het zo erg nog niet. :roll:

Vooral zo door blijven lopen.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 04-01-2017 12:14

haha, dat klinkt wel heel sarcastisch :p Maar ik begrijp wat je bedoeld. :)
Ik wil alleen maar zeggen dat de pijn niet altijd zo is, en mijn arts heeft ook gezegd dat hij graag opereert maar niet zomaar wilt gaan snijden en dat begrijp ik ook wel weer.
Maar goed, volgende week word ik gebeld door verpleegkundige en dan eens kijken wat zij zegt en dan de 18de naar de chirurg zelf, dus het is echt niet dat ik zo wil blijven rondlopen want dat is onmogelijk. Wil ook graag weer aan het werk, en dat is nu dus ook niet mogelijk.
Plaats reactie