Anderhalfjaar later...

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

22Tamara
Berichten: 56
Lid geworden op: 24-01-2016 15:23

Bericht door 22Tamara » 04-01-2017 13:18

Als ik me zo had gevoeld dan had ik allang op de stoep van het ziekenhuis gelegen. Net zo lang tot ze me wilden helpen. Je moet echt actie gaan ondernemen. Als jij pijn hebt en zelfs niet kan werken enzo moet je echt met spoed aan de bel trekken. Niet je van het kastje naar de muur laten duwen
Chadia
Berichten: 112
Lid geworden op: 16-10-2013 21:01

Bericht door Chadia » 07-01-2017 14:07

Heel herkenbaar....
Mijn galblaas is verwijderd in 2012.
Ik februari 2014 heb ik de gbp gehad en in die zomer begonnen de klachten.
Ik herkende de klachten van de galstenen maar dacht dat het niet zou kunnen.. Jaar later ook de erge koliekpijnen gehad. Al een paar keer op de SEH daarmee geweest en ook morfine pillen geslikt ( heb ze nu ook standaard thuis).
Al een kijkoperatie gehad en flink veel andere onderzoeken.
Jaar geleden is gebrleken dat er een vernauwing in de galweg zit. En ik ben doorgestuurd naar Arnhem. Sta nu op de wachtlijst voor een ERCP via een kijkoperatie. Dan willen ze de vernauwing gaan oprekken en hopelijk zijn dan de klachten weg.

Ik zou als ik jou was vragen om een mri, misschien dat het bij jou ook het geval is. Succes
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 07-01-2017 22:08

Bedankt voor je reactie. Gisteren nog ziekenhuis gebeld omdat ik al 3 dagen helemaal geen ontlasting had gehad en dat zat me echt niet lekker want ben dan toch bang voor een darmhernia. Plus 3 dagen hele erge rugpijn onderin. Maar daar hoefde ik niet bang voor te zijn en moest extra vezels innemen. Gelukkig daarna weer ontlasting gehad en vandaag weer 4 keer. Pijn viel deze keer mee. Maar de aanvallen die jij hebt, waar voel je die het beste? Eerder wist ik zeker dat het galsteenaanvallen waren maar aangezien ik nu alleen de buikklachten heb twijfel ik.
Plus begint het 's morgens al en de galsteenaanvallen waren 's avonds tussen 22:00 en 01:00 uur.
Op he't moment gaat het aardig goed maar de vraag is ieder keer voor hoelang....
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 08-01-2017 09:03

GA NAAR EEN ZIEKENHUIS EN LAAT JE NIET AFSCHEPEN!
Sorry voor de hoofdletters, maar we dringen net echt tot je door, heb ik de indruk.
Sta op een goed onderzoek.
Ik bedoel: vezels? Really?
Vraag een second opinion in een ander ziekenhuis, waar ze ook deze operaties doen.
Vraag een MRI, echo, whatever.
DOE IETS!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 08-01-2017 13:14

Vezels neem ik al tig jaar ivm spastische darm. Alleen nu had het geen effect.
En ik kan naar het ziekenhuis gaan maar omdat ik een spastische darm heb is het gewoon heel lastig.
Ik snap jouw reactie heus wel en zal ook als het weer zo erg is niet meer afwachten maar zoals ik hierboven al zei is het nu redelijk rustig in mijn buik en dan kan ik wel naar het ziekenhuis gaan maar dan word je toch weer naar huis gestuurd. Ben ook bang dat het mss wel gewoon mijn spastische darmen zijn en ik er maar mee moet leren omgaan.
Maar heb de 18de een afspraak met chirurg en dan snijden ze mij maar open. Wil gewoon weten wat het nu is.
Chadia
Berichten: 112
Lid geworden op: 16-10-2013 21:01

Bericht door Chadia » 11-01-2017 16:57

Mystique67 schreef:Bedankt voor je reactie. Gisteren nog ziekenhuis gebeld omdat ik al 3 dagen helemaal geen ontlasting had gehad en dat zat me echt niet lekker want ben dan toch bang voor een darmhernia. Plus 3 dagen hele erge rugpijn onderin. Maar daar hoefde ik niet bang voor te zijn en moest extra vezels innemen. Gelukkig daarna weer ontlasting gehad en vandaag weer 4 keer. Pijn viel deze keer mee. Maar de aanvallen die jij hebt, waar voel je die het beste? Eerder wist ik zeker dat het galsteenaanvallen waren maar aangezien ik nu alleen de buikklachten heb twijfel ik.
Plus begint het 's morgens al en de galsteenaanvallen waren 's avonds tussen 22:00 en 01:00 uur.
Op he't moment gaat het aardig goed maar de vraag is ieder keer voor hoelang....
De pijn die heb zit in het midden van mijn buik, onder de nieuwe maag zeg maar. Pijn straalt vaak door aan de linkerzij naar de achterkant... Daarbij heb ik niet altijd de aanvallen, (gelukkig) maar vaak wel een zeurende pijn....
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 11-01-2017 17:13

Ja, dat heb ik ook, en op gegeven moment in heel mijn buik.
Maar ik verwacht niet veel van het ziekenhuis.
Zijn er bij jou ook nog galstenen te zien of zijn je leverwaarden te hoog?
Chadia
Berichten: 112
Lid geworden op: 16-10-2013 21:01

Bericht door Chadia » 12-01-2017 16:44

Mystique67 schreef:Ja, dat heb ik ook, en op gegeven moment in heel mijn buik.
Maar ik verwacht niet veel van het ziekenhuis.
Zijn er bij jou ook nog galstenen te zien of zijn je leverwaarden te hoog?
Alles is goed, leverwaardes zijn ok, onsteking waardes zijn ok, alles ook gecheckt tijdens een aanval.
Ik heb 2 mri's gehad, echo van buik, darmonderzoek, 2 maagonderzoeken en ik weet niet hoeveel bloedonderzoeken
Alleen door de mri dus de vernauwing in de galweg ontdekt en daar wordt dus naar gehandeld binnenkort....
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 12-01-2017 17:16

Hoi, Chadia, oké, ik heb eergisteren bloed laten prikken, eigenlijk meer omdat ik volgende week naar de chirurg moet, dus ik dacht laat ik 't dan maar even doen.
Maar gistermiddag vanaf 15:00 uur ontzettende buikpijn gehad, boven de navel en duurde tot half 8 's avonds. Geen drang om naar de wc te gaan, wat wel altijd het geval is als het te maken heeft met mijn spastische darm. Maar lag echt krom van de pijn op de bank, dus denk toch een aanval gehad. Daarna iets gegeten, maar had niet echt honger, meer das logisch, denk ik.
De galsteenaanvallen die ik eerder had trok echt door naar mijn rechterschouder, nu zit het echt puur onder mijn maag, zeg maar. En dan duurt het nu dus uren ppfff
De laatste dagen wel weer wat pijn aan de rechterkant waar de galblaas zat.
Nu ook alweer 2 dagen geen ontlasting gehad, dus zal er allemaal wel mee te maken hebben. Normaal heb ik elke dag ontlasting en dan meerder keren zelfs.
Ik wil in ieder geval dat er iets gaat gebeuren, want zo kan het niet langer.
Laten ze maar een kijkoperatie doen en alles controleren, want er moet gewoon iets zijn...
Mystique67
Berichten: 11
Lid geworden op: 02-01-2017 19:51

Bericht door Mystique67 » 14-02-2017 19:09

Even een update over mijn situatie.
Er is besloten om een ERCP te gaan doen, dus galwegen schoonmaken en verwijden. Hij geeft echter geen enkele garantie omdat hij ook niet ervan overtuigd is dat er nog galstenen of gruis zit. Maar aan de ene kant heb ik zo van dat ik niks te verliezen heb. Wachtlijst is 3 a 5 maanden maar hij heeft er urgentie van gemaakt.
Alleen nu is het geval dat mijn klachten vrijwel al bijna 3 weken weg zijn. Heel soms voel ik nog even wat maar lang niet zo erg als toen.
Nu zit ik dus in een dilemma van wat moet ik nu doen.
Gewoon laten doorgaan of melden en dan zeggen ze waarschijnlijk dat de operatie dan niet doorgaat.
Maar dan met het risico dat het toch weer terug kan komen en tja wat dan?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Beetje stomme vraag misschien maar ik weet het even niet meer.
Alvast bedankt
Plaats reactie