Ik voel me echt een looser

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
poems
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-10-2012 12:17

Ik voel me echt een looser

Bericht door poems » 03-01-2017 16:18

Ben een vrouw van 34 en bijna 4 jaar geleden heb ik een GBP gehad. Ben van 113 kg naar 72 kg gegaan. Super trots natuurlijk. Vorig jaar ben ik bevallen van m'n 2e kindje. Ben tijdens mijn zwangerschap nog geen 10 kg aangekomen. Die kilo's waren er in no time zonder enige moeite weer af. Denk zo'n twee maanden na mijn bevalling begonnen de kilo's er aan te komen. De laatste keer dat ik op de weegschaal stond, een paar maanden gelden, woog ik 82 kg. Mijn eetpatroon is niet zoveel veranderd. Denk dat de boosdoener pepermunt is. Op een of andere manier is dat m'n nieuwe verslaving geworden. Ben verslavings gevoelig. Vroeger duimen, roken en eten. Ik rook niet meer duim al jaren niet en eten kan niet meer in grote hoeveelheden ( gelukkig) maar dat iets in mijn mond moeten hebben en het op zoek gaan in huis naar iets voor in m'n mond blijft een dingetje. Ik voel me nooit verzadigd dat gevoel heb ik ook nooit gehad. Altijd die onrust. Nu moet ik weer terug naar die 72 kg. Ik voelde toen ik afgevallen was beter had geen last meer van mijn hydradenitis en mijn omgeving was trots op wat ik had bereikt omtrent mijn gewicht. Nu zie ik de mensen in mijn naaste omgeving wel kijken en denken ( denk ik) van ooh die is aangekomen en heeft een GBP gehad hoe dan? Ik voel me echt een looser en de grote vraag is hoe ga ik in hemelsnaam weer terug naar die 72?!? Zal ik weer contact opnemen met het zkh waar ik destijds geopereerd ben....... Pfffff HELP
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 03-01-2017 16:54

Ja, ik zou weer contact opnemen met het ziekenhuis.
Misschien er iets heel anders aan de hand, behalve de pepermunt.
Ze kunnen je in ieder geval doorverwijzen naar dietiste of psycholoog.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Bericht door razz » 03-01-2017 21:35

Ik zou ook even contact opnemen met het ziekenhuis.
Van pepermunt kom je geen kilo's aan lijkt mij, tenzij je zo'n kilo per dag aan pepermuntjes eet?
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 05-01-2017 22:44

Alsje auto een rateltje laat horen ga je toch ook naar de garage? Dus als er bij jezelf iets fout lijkt te zijn dan.....

Zie het terugvallen naar een gezond gewicht niet als een eenmalige operatie en diëten, maar als een (nog niet geheel begrepen) proces van jaren - waarbij lichaam, operatie, en geest met elkaar verbonden zijn.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 08-01-2017 10:56

En vergeet niet, dat er hormonaal heel veel verandert na een zwangerschap.
Dat gaf bij mij de grote klap.
Is je schildklier in orde?
Maak je veel cortisol aan?
Heb je al een uitgebreide bloedtest gehad?
Zomaar wat gedachten...
Maar stop met die looser-gedachtes, ga eerst maar even actie nemen.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
poems
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-10-2012 12:17

Bericht door poems » 12-01-2017 13:57

Bedankt voor jullie reacties. Ziekenhuis gebeld en de mevrouw aan de andere kant zei dat ik maar eerst langs de huisarts moest :S Het is te lang geleden dat ik in het ziekenhuis ben geweest.....en misschien is het volgens haar helemaal niet aan mijn GBP gerelateerd... dus volgende stap is de HA. Ben benieuwd..
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 12-01-2017 14:00

Heerlijk, van die mutsen aan de telefoon, die al weten, wat er aan de hand is... :roll:
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Plaats reactie