18 maand post op

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
mimi46
Berichten: 200
Lid geworden op: 23-07-2015 21:18

18 maand post op

Bericht door mimi46 » 25-02-2017 15:31

Welke hoeveelheid eten jullie zoal op deze tijd post of
na mijn darmhernia operatie in nov terug veel problemen met darmen ,buik in algemeen
voel mijn eten echt direct doorvallen en dus geen verzadiging meer
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 09-03-2017 10:01

Hmm. Ik ben nog een "jonkie" ten aanzien van afvallen. Op 26 okt een gasttic bypass gehad (de standaard variant zeg maar) en geen complicaties. Wel van 127 kg gedaald naar 96,5 kg. Diabetes ging al snel in remissie (binnen twee weken kon ik de medicijnkast naar de stort brengen: glimeperide, insuline, methformine en lostartan kalium (bloeddruk verlager ) exit.

Ik eet 's avonds 190 gram warm eten. Pasta's en rijst: daar moet ik mee uitkijken: 140g is genoeg, anders voel ik echt een onaangename bal in de maag. Cola drinken vereist ook langzaam sippen, anders zie ik sterretjes en voel ik mij licht in het hoofd.

Ik hou me aan de dieetvoorschriften (boterham s ochtends en s middags, en drie kwark/yoghurt als tussendoortjes) en gebruik fit for me. Wat je aan de bloedspiegels zag, was dat er geen tekorten waren, B12 was relatief hoog, en triglyceride-, cholesterol, en Hb1Ac waarden waren als die van een jonge halfgod. Zondigen doe ik ook: af en toe (onregelmatig) enkele keren per week een handje noten of lekkere drop.

Wel fiets ik elke dag zo'n 8..10 km woon-werk.
Inlezer
Berichten: 1539
Lid geworden op: 06-10-2012 17:39

Bericht door Inlezer » 11-03-2017 08:03

Cola drinken? :shock:

Okay....
Kan me voorstellen dat het een "gevaar" is als je eet op "verzadiging". Ik ben mezelf meer "gedragsmatig eten" aan gaan leren. Niks ingewikkeld. Het is gewoon, eten wat ik MAG, niet wat ik WIL. En na een kwartier is het oke.
Het oude patroon "eten tot ik me verzadigd voel" bracht mij overgewicht door over-eten.

Het is ook een mentaal ding. Het "lekkere buikje vol" voelt niet meer als vroeger. Maar dit is voor mij wel de truc om niet teveel te eten.
5-2-2013 GBP in Maasstad Ziekenhuis
5-9-2013: Galblaas verwijderd Maasstad Ziekenhuis
14-1-2014: Buikwandcorrectie Maasstad Ziekenhuis
Afbeelding
Plaats reactie