Complicaties na GBP?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Complicaties na GBP?

Bericht door Inky » 01-03-2017 17:12

Hoi lieve mensen

Inmiddels is het bij mij bijna 3 jaar geleden dat ik mijn GBP heb gekregen. Wat kan het leven raar lopen. Ik ben nu bijna een jaar ziek thuis.

Na alle ziekenhuis opnames, onderzoeken en operaties zo'n de artsen er nog niet over uit wat ik mankeer. Maar ik ken zelf mijn lichaam het beste en begin steeds beter te begrijpen wat er aan de hand is.

Ik zal in chronologische volgorde aangeven welke ingrepen ik ondergaan heb:
02-2011 baarmoeder verwijdering middels bikinisnede
05-2014 GBP door dr. Dillemans in België
06-2016 Buikwandbreuk met beklemde blindedarm verholpen (blindedarm zat door de buikwandbreuk heen gaat aan littekenweefsel van de baarmoeder operatie)
06-2016 Abces en ilieus (CRP 294)
08-2016 Galblaas verwijdering door dr. Mollema in Alkmaar
02-2017 Kijkoperatie (verklevingen verholpen maar dit is volgens dr. Dillemans niet de oorzaak van mijn klachten die ik nog steeds heb) door dr. Dillemans

02-2017 Diagnose Acnes syndroom door pijnarts in België
02-2017 Pijnarts in Nederland heeft aan dat het geen Acnes syndroom is verwijzing naar Vitaliteit in Veldhoven

Zelf denk ik dat mijn klachten veroorzaakt worden door een opeenstapeling van alle problemen. Door de beklemde blindedarm kon ontlasting er niet door waardoor ik herhaaldelijk dagen (soms 9) niet naar de wc kon. Mijn ontlasting is zelfs wit geweest maar dit werd achteraf niet door galstenen veroorzaakt een ook mijn leverwaarden waren goed. Dus ik vermoed dat ook door door de beklemde blindedarm kwam die ervoor zorgde dat ontlasting naar boven werd gedrukt. Ik kon toen niet meer eten, totaal geen eetlust en was de hele dag aan het boeren. Om maar niet over de pijn te spreken.

Vervolgens zijn de artsen verder gaan zoeken met twee operaties tot gevolg. Nog meer gevroet in de buik en als dit kwam de pijn niet ten goede. Na de 2 laatste operaties en een sedatie voor een coloscopie had ik helse pijnen. Eten maar ook drinken (zelfs een slokje water) ging niet meer.

En de GBP heeft er denk ik in z'n totaliteit geen goed aan gedaan. Maar spijt, NEE. Waarom zou ik. Met mijn overgewicht en zoals ik er toen in als was en is het een super goede beslissing geweest. Tja die beklemde blindedarm is echt vette pech geweest. Dit had niemand kunnen voorspellen dat dat zou gaan gebeuren. Bovendien hebben de artsen in België en Nederland gezegd dat ze een dergelijke casus nog nooit hadden gezien!

Door alle ingrepen denk ik zelf dat ik Acnes syndroom heb, wat veel pijn veroorzaakt. Daarbij denk ik dat mijn maag en darmen die als niet goed meer functioneren.

Inmiddels slik ik de volgende medicijnen:
Omeprazol
Langwerkende morfine
Paracetamol
Rivotril
Gabapentine
Metoclopramide
Thiamine
Multivitamines
B12 injecties
Macrogol
Snelwerkende morfine (zonodig)

Daar wordt een mens ook niet beter van en is zeker niet goed voor je gestel.

Ik ga volgende week naar Velp en ben benieuwd of ze daar nog ideeën hebben. Zo ja, mooi en dan hoor ik wel wat ze van plan zijn te gaan doen. Zo nee dan ga ik terug naar de pijnkliniek in Alkmaar voor een pijnblokkade. Belangrijkste voor mij is van de pijn afkomen.

En verder genieten van het leven. Ja ik ben afhankelijk van drinkvoeding en heb last van hypo's. Kan ik in z'n geheel wat aan de situatie veranderen. Nee anders had ik dat zeker gedaan. Zoals mijn lieve vriendin zegt, wij hebben geen controle. Als dat namelijk wel zo was dan zou ik niet in deze situatie zitten!!

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!!
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-03-2017 21:35

Hoi Inky!

Wat een naar verhaal!
Ik moest even googlen op Acnes syndroom. Ik had er nog nooit eerder van gehoord. Wat lijkt dit mij heftig, continu (ondraaglijke) pijn 😔

Ik hoop voor jou van harte dat artsen je kunnen helpen!
Ik wens je alle goeds en veel sterkte!
Lutijn
Berichten: 49
Lid geworden op: 03-10-2016 16:14

Bericht door Lutijn » 03-03-2017 20:25

pfff wat een verhaal. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel pijnvrij door het leven kan. Alle goeds gewenst.
27-09-2016 verwijzing huisarts
13-10-2016 Dietiste
07-02-2017 Groepsvoorlichting NOK
21-02-2017 screening
03-04-2017 een JA
06-04-2017 groepsessie chirug
26-04-2017 start groepsessies
31-05-2017 einde groepsessies
23-06-2017 GBP dr van Veen OLVG
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Peg sonde

Bericht door Inky » 06-03-2017 19:13

Vandaag ben ik in Arnhem geweest. We waren ruimschoots op tijd en we werden een half uur eerder binnen geroepen. We hebben een lang gesprek gehad. De arts heeft aangegeven dat het een complex verhaal is. De buikwandbreuk met beklemde blindedarm vond ook bij bijzonder. In eerste instantie was zijn voorstel om een ct scan met contrast te laten doen. Maar dit was niet nodig omdat het beeldmateriaal van Alkmaar bij hun in de computer staat. Ik had de cd rom meegestuurd met alle papieren. Samen hebben we de scans doorgenomen en hij kon geen afwijkingen vinden. Hij heeft aangegeven dat hij de radioloog er ook nog naar laat kijken.

Hij heeft mijn buik gevoeld. Op dat moment was dat niet heel erg pijnlijk maar helaas later wel. Inmiddels al weer extra morfine ingenomen en nog is de pijn niet weg. Hij zei dat er mensen zijn die na een GBP pijn krijgen en er niet meer van afkomen maar hij vond de pijn van mijn extreem.

Zijn voorstel is om een peg sonde te plaatsen. Dit moet middels een kijk operatie. Hij gaat door in het team ook nog bespreken misschien dat één van de andere artsen nog een ander idee hebben. Het team komt begin april weer bij elkaar dus duurt nog even voor hij wat weet en mijn belt. Doel is om te kijken of ik met een peg sonde ook de pijnklachten blijf houden. Zo niet dan is het het overwegen waard om de GBP ongedaan te maken. Ik ben hem wel gezegd dat ik heel erg bang ben voor de pijn na de kijkoperatie. Die ga ik onherroepelijk krijgen!

Morgen belt de diëtiste mij op. Daar ben ik vorige week geweest en die heeft voorgesteld om verschillende drinkvoeding te gaan nemen voor een periode van 3 weken en kijken of dat verlichting geeft. Is afwachten wat zij van bovenstaande verhaal vind.

De arts vond dat ik er goed bij zat voor datgene wat er allemaal gebeurd is. Tja wat moet ik zielig lopen doen? Daar heeft niemand wat aan.

Ik moet het allemaal laten bezinken. Hij geeft mij een optie maar of het de oplossing gaat zijn? Niemand die mij dat kan zeggen.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 06-03-2017 19:44

Ik ben er even stil van...
Ik heb gegoogeld op peg-sonde.
Die wordt aangebracht door een endoscopische ingreep?
Of doen ze dat echt laparoscopisch?
En het idee is dan, dat je een maand lang niets hoeft door te slikken?
Willen ze daarmee je slokdarm tot rust brengen?
Sorry, dit zijn wel veel vragen...

Maar wat me opvalt, is dat er heel goed en zorgvuldig met je klachten wordt omgegaan door een heel team.
Dat geeft wel een goed en veilig gevoel lijkt me?
Ik hoop zo, dat dit voor jou dé oplossing zal blijken.
Heel veel sterkte, meer kan ik niet zeggen...
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Inky
Berichten: 220
Lid geworden op: 05-02-2014 15:23

Bericht door Inky » 06-03-2017 20:12

Tigger schreef:Ik ben er even stil van...
Ik heb gegoogeld op peg-sonde.
Die wordt aangebracht door een endoscopische ingreep?
Of doen ze dat echt laparoscopisch?
En het idee is dan, dat je een maand lang niets hoeft door te slikken?
Willen ze daarmee je slokdarm tot rust brengen?
Sorry, dit zijn wel veel vragen...

Maar wat me opvalt, is dat er heel goed en zorgvuldig met je klachten wordt omgegaan door een heel team.
Dat geeft wel een goed en veilig gevoel lijkt me?
Ik hoop zo, dat dit voor jou dé oplossing zal blijken.
Heel veel sterkte, meer kan ik niet zeggen...
Tigger dank je wel voor je belangstelling.
De sonde moet laproscopisch ingebracht worden omdat ze via de slokdarm niet in de restmaag kunnen komen. Het is niet de bedoeling dat ik gedurende die periode iets eet of drink iets anders dan water. Omdat daarmee anders er toch weer iets via de bypass binnen komt een dag is niet de bedoeling. Ze willen de bypass omzeilen. Dus in dit geval sonde voeding gewoon weer via de oude maag en 12 vingerige darm naar binnen laten gaan.

Klopt ik word serieus genomen maar Arnhem is wel mijn eindstation. Als hier niets uitkomt dan wil ik terug naar de pijnkliniek voor een pijnblokkade. Maar zover is het nog niet. Ik ken er een klein beetje hoop.
06-02-2014 Verwijsbrief huisarts
21-02-2014 Unive vergoedt GBP
25-02-2014 Screening/gesprek dr. Dillemans JA!!!
15-05-2014 GBP!!

Afbeelding
turker.subsboost
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-01-2024 16:28

Re: Complicaties na GBP?

Bericht door turker.subsboost » 30-01-2024 16:44

Inky schreef:
01-03-2017 17:12
Hoi lieve mensen

Inmiddels is het bij mij bijna 3 jaar geleden dat ik mijn GBP heb gekregen. Wat kan het leven raar lopen. Ik ben nu bijna een jaar ziek thuis.

Na alle ziekenhuis opnames, onderzoeken en operaties zo'n de artsen er nog niet over uit wat ik mankeer. Maar ik ken zelf mijn lichaam het beste en begin steeds beter te begrijpen wat er aan de hand is.

Ik zal in chronologische volgorde aangeven welke ingrepen ik ondergaan heb:
02-2011 baarmoeder verwijdering middels bikinisnede
05-2014 GBP door dr. Dillemans in België
06-2016 Buikwandbreuk met beklemde blindedarm verholpen (blindedarm zat door de buikwandbreuk heen gaat aan littekenweefsel van de baarmoeder operatie)
06-2016 Abces en ilieus (CRP 294)
08-2016 Galblaas verwijdering door dr. Mollema in Alkmaar
02-2017 Kijkoperatie (verklevingen verholpen maar dit is volgens dr. Dillemans niet de oorzaak van mijn klachten die ik nog steeds heb) door dr. Dillemans

02-2017 Diagnose Acnes syndroom door pijnarts in België
02-2017 Pijnarts in Nederland heeft aan dat het geen Acnes syndroom is verwijzing naar Vitaliteit in Veldhoven

Zelf denk ik dat mijn klachten veroorzaakt worden door een opeenstapeling van alle problemen. Door de beklemde blindedarm kon ontlasting er niet door waardoor ik herhaaldelijk dagen (soms 9) niet naar de wc kon. Mijn ontlasting is zelfs wit geweest maar dit werd achteraf niet door galstenen veroorzaakt een ook mijn leverwaarden waren goed. Dus ik vermoed dat ook door door de beklemde blindedarm kwam die ervoor zorgde dat ontlasting naar boven werd gedrukt. Ik kon toen niet meer eten, totaal geen eetlust en was de hele dag aan het boeren. Om maar niet over de pijn te spreken.

Vervolgens zijn de artsen verder gaan zoeken met twee operaties tot gevolg. Nog meer gevroet in de buik en als dit kwam de pijn niet ten goede. Na de 2 laatste operaties en een sedatie voor een coloscopie had ik helse pijnen. Eten maar ook drinken (zelfs een slokje water) ging niet meer.

En de GBP heeft er denk ik in z'n totaliteit geen goed aan gedaan. Maar spijt, NEE. Waarom zou ik. Met mijn overgewicht en zoals ik er toen in als was en is het een super goede beslissing geweest. Tja die beklemde blindedarm is echt vette pech geweest. Dit had niemand kunnen voorspellen dat dat zou gaan gebeuren. Bovendien hebben de artsen in België en Nederland gezegd dat ze een dergelijke casus nog nooit hadden gezien!

Door alle ingrepen denk ik zelf dat ik Acnes syndroom heb, wat veel pijn veroorzaakt. Daarbij denk ik dat mijn maag en darmen die als niet goed meer functioneren.

Inmiddels slik ik de volgende medicijnen:
Omeprazol
Langwerkende morfine
Paracetamol
Rivotril
Gabapentine
Metoclopramide
Thiamine
Multivitamines
B12 injecties
Macrogol
Snelwerkende morfine (zonodig)

Daar wordt een mens ook niet beter van en is zeker niet goed voor je gestel.

Ik ga volgende week naar Velp en ben benieuwd of ze daar nog ideeën hebben. Zo ja, mooi en dan hoor ik wel wat ze van plan zijn te gaan doen. Zo nee dan ga ik terug naar de pijnkliniek in Alkmaar voor een pijnblokkade. Belangrijkste voor mij is van de pijn afkomen.

En verder genieten van het leven. Ja ik ben afhankelijk van drinkvoeding en heb last van hypo's. Kan ik in z'n geheel wat aan de situatie veranderen. Nee anders had ik dat zeker gedaan. Zoals mijn lieve vriendin zegt, wij hebben geen controle. Als dat namelijk wel zo was dan zou ik niet in deze situatie zitten!!

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!!

Merhaba!

Mesajınızı okurken, bu tür zorluklarla yüzleşmek ve gelişmenin yollarını aramaya devam etmek için ne kadar güçlü bir insan olduğunuzu anladım. Bu gerçekten etkileyici. Bu kadar çok ameliyat ve tıbbi prosedürden geçtiğinizi bilmek, muazzam bir içsel güce sahip olduğunuzu gösteriyor.

Kendinizi kötü hissettiğiniz anlar için internetin sunduğu fırsatları unutmayın. Örneğin, düşüncelerinizi ve deneyimlerinizi paylaşabileceğiniz ve başkalarından destek ve anlayış bulabileceğiniz bir Twitch kanalı oluşturmayı düşünebilirsiniz. Bunu yapmaya karar verirseniz, kitlenizi genişletmek ve kanalınızın görünürlüğünü artırmak için Twitch takipçi leri satın almak isteyebilirsiniz. Bu sadece bir destek kaynağı değil, aynı zamanda kendinizi ve deneyimlerinizi ifade etmenin bir yolu olabilir.

Size sağlık ve güç diliyorum!
Plaats reactie