Mijn capsules tegen haarverlies

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 01-07-2017 19:06

Ik had/heb ze van een eerdere dieetpoging😉 en zijn van Juice Plus, maar volgens mij kun je ze ook bij Bodyenfitshop.nl kopen (uiteraard ander merk). Las dat je daar wel vaker bestelde, koop er zelf ook graag eiwit poeder etc.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 01-07-2017 20:28

MarieClaire schreef:Tigger, ik googelde even op Klitwortel op brandewijn.
Het bestaat nog steeds. Wordt zelfs verkocht bij het Kruidvat.
En ik zag ook dat er een heel forum over is.
O, echt? :D
Wat leuk!
Dat hielp inderdaad, ik heb van naturen heel dun, fijn haar en ik deed dat elke dag er in.
Het hielp echt.

@Belin: ik ga er eens naar kijken, dankjewel!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 09-10-2017 12:30

Even terugkomen op dit onderwerp.
Achteraf gezien denk ik, dat ik te snel ben gestopt ermee.
Ik ga ze nu weer halen, want het schijnt ook te kunnen helpen bij het terug groeien van nieuwe haren.
Ik probeer het gewoon.
Niet geschoten en zo...
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
RozePudding
Berichten: 94
Lid geworden op: 28-06-2016 08:27

Bericht door RozePudding » 09-10-2017 14:53

Omdat ik ook erg veel last had van haaruitval had ik ook vitamines gehaald, speciaal voor huid, haar en nagels (van het kruidvat)
Tijdens het natraject had de verpleegkundige al gewaarschuwd om geen extra vitamines te slikken, buiten je speciale wls vitamines.
Maar ik dacht ook, baat het niet dan schaad het niet en ik nam ze niet dagelijks maar gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer in de week.
Tot ik na een half jaar bloed moest prikken en mijn B6 te hoog was, op lange termijn kan dit neurologische schade veroorzaken dus ik moest per direct stoppen met de 'haar vitamine'
Vooral de B vitamines kunnen bij te hoge waardes dus wel schadelijk zijn dus ik zou wel altijd overleggen met de arts/ziekenhuis.
-Juni 2016: Start traject
-15 Februari 2017: Mini gastric bypass

Binnen jaar na operatie gezond bmi en zwanger!
Tijdens zwangerschap 17 kilo aangekomen, binnen 4 weken na bevalling (12 augustus 2018) weer op gewicht.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 09-10-2017 15:02

O, dat is een hele goeie!
Ja, je hebt gelijk, dat had je ergens neergezet, ik heb het ook gelezen, maar het is niet blijven hangen... :oops:
Ik ga het eerst navragen bij mijn endocrinoloog.
Dankjewel!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 16-10-2017 09:29

Ik heb het even nagekeken, in mijn multi zit 2,1 mg B6, in mijn aanvullende B-complex zit 4,2.
Dat is bij elkaar 6,3 mg.
In die capsules tegen haarverlies zit 2 mg. per dag, bij 2 capsules, dat is samen 8,3.

Ik heb ook nog een B-complex forte, daar zit 6 mg. in.
Als ik die erbij zou gebruiken, in plaats van mijn andere B-complex, zou ik uitkomen op 10,3 mg. per dag.
De NVWA heeft de bovengrens gesteld op 21 mg.
Nou is dat instituut natuurlijk een aanfluiting, maar ik zit dan op de helft, van de maximale hoeveelheid.
Ik ga dat donderdag navragen bij mijn endocrinoloog.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
RozePudding
Berichten: 94
Lid geworden op: 28-06-2016 08:27

Bericht door RozePudding » 16-10-2017 14:06

Ik gebruik Flinndal WLS multivitamine en daar staat op:
Vitamine B6 0,84 MG en dat is 60% ADH

De kruidvat Huid, Haar & Nagels heeft per 2 tabletten 5,6 MG en dit is 200% ADH

Beide gebruikte ik niet dagelijks (die van kruidvat nu helemaal niet meer, maar nam maar één per keer) dus ik zit ook lang niet aan die 21 mg
Toch was mijn waarde te hoog, dat is dan toch gek?
Als ik kijk in welke etenswaren het zit lijkt het mijn ook niet dat ik daarvan te veel binnen krijg.
Dagelijkse behoefte voor volwassen vrouw is 1,5 mg, misschien stapelt het op als je daar elke dag wat boven zit? Wat ik met de combi van de 2 vitamine pillen natuurlijk wel zat.
-Juni 2016: Start traject
-15 Februari 2017: Mini gastric bypass

Binnen jaar na operatie gezond bmi en zwanger!
Tijdens zwangerschap 17 kilo aangekomen, binnen 4 weken na bevalling (12 augustus 2018) weer op gewicht.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 16-10-2017 14:09

Ik heb geen idee, het is inderdaad vreemd.
Maar ik ga het navragen bij mijn arts.
Ik ben nu wel benieuwd.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 18-10-2017 08:01

Mijn B6 zag er prima uit.
Ik heb alle supplementen, waar het inzit meegenomen en laten ckecken door de arts.
Ik had ook een foto van de ingrediënten van de haarcapsules, met de hoeveelheid vit.B6 die er in zit.
Hij vond het geen probleem, ik zit nog lang niet aan mijn max., gezien de bloeduitslagen.

Ik ga ze dus straks halen en gebruiken.
Waar dat te hoge B6 dan bij jou vandaan komt? :?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
RozePudding
Berichten: 94
Lid geworden op: 28-06-2016 08:27

Bericht door RozePudding » 18-10-2017 10:30

Ja vreemd idd maar gelukkig is het bij jou goed en kun je het gewoon gebruiken.
Hopen dat het helpt.

Ik heb nog even gecheckt of mijn B6 misschien altijd al rond de bovengrens zat, ook voor de operatie.
Het moet tussen de 50 en 180 zijn, in december 2016 was het 70 (voor de operatie) en nu afgelopen september was het 228.
En ik ben eerlijk gezegd best laks met de multivitamine, die neem ik hooguit 3 tot 4 keer per week.
Dit is achteraf ook voldoende omdat mijn verdere waardes prima waren, dus ik mag ze om de dag nemen.
Het enige wat het dus zou kunnen verklaren zijn de huid, haar en nagel tabletjes (die nam ik tegelijk met de Multi)

Zat nog te denken dat het misschien komt omdat ik wel vlees eet, maar het zou vooral in varkensvlees zitten en dat eet ik dan weer bijna niet.

Maar elk lichaam is natuurlijk anders dus dit zal ook wel gelden voor de opname van vitamines denk ik :)
-Juni 2016: Start traject
-15 Februari 2017: Mini gastric bypass

Binnen jaar na operatie gezond bmi en zwanger!
Tijdens zwangerschap 17 kilo aangekomen, binnen 4 weken na bevalling (12 augustus 2018) weer op gewicht.
Plaats reactie