Eten zit vast; gevolg ophoping speeksel; braken

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
maira
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2017 16:44

Eten zit vast; gevolg ophoping speeksel; braken

Bericht door maira » 17-03-2017 17:32

Hallo lieve mensen,

Ik ben in 2013 geopereerd , succesvol verlopen, slank als een den, maar ik heb wel bepaalde problemen waar ik tegen aan loop
bijvoorbeeld dat mijn eten erg moeilijk zakt/verwerkt wordt
20/30 minuten na het eten heb ik het gevoel dat mijn eten vast zit in mijn slokdarm of maag en niet verder zakt/wordt verwerkt.
Ik krijg dan last van ophoping van speeksel, welke dan weer omhoog komt en wat ik uit moet spugen
meestal moet ik dan een vinger in mijn keel steken en het vastzittende eten eruit braken voor ik weer normaal kan functioneren.
dit is zeker erg vervelend zeker als je niet thuis bent.

Het word eigenlijk steeds erger en omdat ik in België geopereerd ben willen de ziekenhuizen in Rotterdam mij niet helpen.
Huisarts en Ra-medical proberen te bemiddelen.


Ik vroeg mij af of meer mensen hier last van hebben met name de mensen die langer geleden geopereerd zijn.

ps ik eet geen vlees en brood enz. het gebeurd ook bij simpel eten als aardappel en groenten

groetjes Mar
GBP 2013 Dillemans Brugge
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 17-03-2017 19:51

Wat zegt Dillemans ervan?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
maira
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-03-2017 16:44

Bericht door maira » 21-03-2017 10:09

Ik heb dillemans niet gesproken, ik heb niet de mogenlijkheid om snel ff naar belgie te reizen voor een consult
Wel een mail gestuurd en situatie uitgelegd, wacht nu op reactie

Ik hoop opties in nederland te vinden want het zal vast niet bij 1 consult blijven
GBP 2013 Dillemans Brugge
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 21-03-2017 10:20

Hoe at je voor je operatie en he eet je nu.

Ik denk aan hele kleine hapjes, goed lang kauwen, wachten tussen elk hapje of ben je een "schrokop" grote happen, snel klaar, hoofd bij de krant/tv/mobieltje.

Ook wat eet je?
rood vlees -> zwaar verteerbaar, vis, groenten, aardappels of..........?

Kortom: we lezen het hier wel vaker, dan is het meer vlak na de operatie en de oorzaak : te snel, te grote stukken, zwaarverteerbaar eten.

Ik neem aan dat je ook een consult via skipe eerst kan doen of bellen met Dillemans.

Ik zie net je eet geen vlees of brood.
Dat valt dan af.
Kan je eens een voorbeeld geven van wat je eet en drinkt op een dag.

En dat te snel/te veel eten kan nog een oorzaak zijn.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 21-03-2017 10:23

Aanvulling: heb je dit al vanaf het begin na de operatie of later ontstaan?

Ik neem aan dat je wilt weten wat de oorzaak is.
Als het niet te slecht kauwen/grote happen/ te veel of gewoon dingen waar je niet meer tegen kan is, dan zal je toch een keer voor gastroscopie moeten gaan, dan kunnen ze in je slokdarm/maagje en nog iets verder kijken.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
semavdk
Berichten: 15
Lid geworden op: 08-12-2014 12:24

Bericht door semavdk » 30-03-2017 10:52

Zelf heb ik mijn gbp in 2006 gekregen. Doordat het eten mijn darm invalt (extreem dumpingsyndroom) kan ik bijna niet overgeven, kon ik het maar dan was het ziek zijn sneller over. Het klinkt mij in de oren dat jevslokdarm/maagje doorgang te nauw is. Deze is op te rekken. Probeer een verwijzing te krijgen voor een mld-arts. Ga vervolgens naar een mld-arts in een zh waar ook gbp 's worden gezet. Hopelijk willen ze dan wel verder kijken. Zo niet, dan terug naar Belgie. Succes
Gewoon! Omdat het kan ;)
Plaats reactie