Botten en andere lijfelijke veranderingen

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
RozePudding
Berichten: 94
Lid geworden op: 28-06-2016 08:27

Botten en andere lijfelijke veranderingen

Bericht door RozePudding » 01-06-2017 16:26

Ik kom van de ruim 130 kilo en ben nu zo rond de 98, nog steeds veel te dik natuurlijk (bmi ruim 32) maar gek genoeg begin ik toch nu al steeds meer mijn 'botten' te merken.
Herkennen jullie dit zo vroeg al en blijft dit zo/ word dit alleen maar erger.

Om een voorbeeld te noemen, in de sportschool moet ik bij een bepaalde oefening op mijn rug op een step liggen om de borstspieren te trainen, ik leg dan alleen een handdoek op de step en lig met mijn bovenlijf op de step. Maar de laatste weken merk ik dat ik niet lekker kan liggen omdat ik het gevoel heb dat ik heel erg op mijn schouderbladen lig, er zit nu wat minder vet\vlees over de schouderbladen en het doet nu gewoon zeer als ik alleen een handdoek gebruik. Ik moet er nu een matje tussenleggen.
Ook zat ik van het weekend bij iemand in de tuin om een plastic tuinstoel (zonder kussen) en ik kon maar niet lekker zitten, alsof ik echt last had van die botten, terwijl er echt nog wel meer dan genoeg zitvlees is.
Heel raar en ik snap dat dit uiteindelijk kan gebeuren, maar zo snel had ik dit niet verwacht.

Er zijn natuurlijk ook leuke veranderingen, sleutelbeenderen die zichtbaar worden en ik heb nu ook knokkels op mijn handen ipv deukjes als ik mijn hand plat houd.
Ik ben nu 15 weken na de operatie en heb nu nog geen last van haaruitval, maar misschien komt dit nog.
Nu heb ik al heel dun haar en ik heb het idee dat door mijn eeuwige gejojo en crashdieten de kwaliteit/gezondheid van mijn haar de laatste jaren enorm verslechterd is, denk eerlijk gezegd dat ik nu meer vitamines, fruit en zuivel binnen krijg dan de afgelopen 15 jaar.
Wel merk ik dat mijn haar toch anders is dan voor de operatie, ik heb er eigenlijk met het oog op haaruitval al preventief een flink stuk af laten knippen.
Maar het is veel minder snel vet en minder futloos (kan ook mede door het knippen komen natuurlijk) maar ik link dit toch aan de operatie en verandering van mijn eetgedrag.

Iets minder leuk waar ik erg last van had, maar gelukkig al een heel stuk minder is jeuk!
Vooral onder de borst, onder mijn armen, in de binnenkant van de ellebogen en het midden van de onderrug.
Ik heb dit ook aan de chirurg voorgelegd en volgens deze kon het van de calcichew tabletten komen, maar ook slaan vetcellen 'gifstoffen' op die vrijkomen als je afvalt en dit kan ook jeuk als reactie geven.

Herkennen jullie hier iets in en waar hebben jullie allemaal 'last' van (even tussen aanhalingstekens omdat het ook een positieve verandering kan zijn natuurlijk)
En wat kan ik eventueel nog verwachten?
-Juni 2016: Start traject
-15 Februari 2017: Mini gastric bypass

Binnen jaar na operatie gezond bmi en zwanger!
Tijdens zwangerschap 17 kilo aangekomen, binnen 4 weken na bevalling (12 augustus 2018) weer op gewicht.
Johnny
Berichten: 81
Lid geworden op: 02-05-2013 17:14

Bericht door Johnny » 02-06-2017 20:42

Ik herken het wel. Ik voel mijn jukbeenderen heel goed, dus een hand onder je hoofd zetten voelt heel houterig aan.
Ik heb een dun kontje gekregen, dus ook zitten voelt houterig aan.
En de sleutelbeenderen zie je in de spiegel heel goed, maar daar heb ik verder geen last van.

n.b. ben van 162 naar 98 kg gegaan. Helaas heb ik vet verloren waar ik het wou houden, en waar ik het wou verliezen is het blijven zitten :)
de volle
Berichten: 19
Lid geworden op: 20-07-2016 22:39

Bericht door de volle » 02-06-2017 22:14

Ik moet ook nieuw zitvlees kweken. Nu drie maanden na op voel ik ook dat fietsen na een uurtje "pijn" doet.
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 05-06-2017 19:53

ik heb anderhalf jaar lang last van mijn stuitje gehad, wist af en toe niet meer hoe ik op een stoel moest zitten.

Verder steekt mijn borstbeen uit, doordat ik zwaar ben ik geweest is mijn borstbeen gaan wijken, dus mijn middenrif is naar buiten gekomen. Dit blijft nu staan, ik heb dus een bobbel tussen borsten ;-)
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 12-07-2017 19:19

Ik voel mijn zitbotjes meer. Maar ik zou me verder nergens druk over maken.
Edgeone
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-04-2016 15:30

Bericht door Edgeone » 13-07-2017 07:26

dat hoort er bij helaas... je mist je vet kussentjes hier en daar. ik heb dat ook... duurde een tijdje voordat ik normaal kon zitten op harde stoelen etc.
luxe probleem :)
Mari68
Berichten: 126
Lid geworden op: 13-09-2016 09:04

Bericht door Mari68 » 13-07-2017 07:53

Hier ook! Heel stom vanaf de dag na de operatie pijn bij het zitten. Nog steeds.....

Inderdaad luxe probleem!
19-10-2016 GBP drs. van Himbeeck
Plaats reactie