Prik drinken

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
mama-d.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-04-2017 21:27

Prik drinken

Bericht door mama-d.nl » 30-06-2017 21:08

Dag allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het drinken van prik na de operatie? Ik ben dinsdag geopereerd en moet dus nog anderhalve week vloeibaar eten. Ik ben echt geen sapjes of ranja drinker, dus voor nu alleen water. Heb echt behoefte aan spa rood.
Weet iemand of dit kan?
Mari68
Berichten: 126
Lid geworden op: 13-09-2016 09:04

Bericht door Mari68 » 30-06-2017 21:54

Niet doen! Kan je maagje niet tegen.

Je kunt het ziekenhuis bellen voor advies. Maar gewoon water met beetje slimpie drinken went wel😜
19-10-2016 GBP drs. van Himbeeck
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 30-06-2017 23:01

Nee, natuurlijk kan je geen prik drinken 2 dagen na de operatie!
Hebben ze je dat niet verteld?
Dat kan ik me niet voorstellen.
En zelfs dan, heb je je wel ingelezen over deze operatie?
Weet je niet, waar je aan begon?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 01-07-2017 07:33

Prik mag niet meer!
Nu 4,5 jaar na de operatie neem ik heel af en toe een slokje cola light, maar je merkt gewoon dat je maagje en je darmen het geprik niet fijn vinden.

Ik drink water, thee, ice tea green of zoals in Griekenland en ook in Spanje heb je fanta zonder prik.
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 01-07-2017 07:41

Wat Tigger zegt idd. Dit hebben ze toch vast wel verteld voor de operatie. En in alle informatie die je overal kunt vinden over deze ingreep, wordt duidelijk aangegeven dat prik afgeraden wordt, zeker vlak na de operatie. Natuurlijk kun je het op langere termijn eens gaan proberen, maar het koolzuur is niet prettig in je maag op dit moment.
Het is natuurlijk ook je mindset veranderen en je oude gewoontes te doorbreken, maar lijkt me dat de diëtiste dit vooraf ook wel heeft verteld.

Probeer het water drinken prettiger te maken door een smaakje te geven en dat kan op allerlei manieren. Je kunt het met slimme doen, maar ook met citroen, munt, komkommer of ander fruit kun je water een smaakje geven.

Even doorbijten mama-d! Succes!
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Edgeone
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-04-2016 15:30

Bericht door Edgeone » 01-07-2017 14:18

dat zijn de gevalletjes die binnen een kortste tijd weer op de oude gewicht zitten. :)
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 01-07-2017 14:28

Ja, dat denk ik dus ook. :roll:
Die snappen het gewoon echt niet....
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 01-07-2017 15:12

Ik las hier laatst ook dat iemand schreef dat patat goed gaat...
Of iemand die net zolang geprobeerd had tot de maag de cola wel aankon.
Ik begrijp daar echt niets van.
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
regenboog
Berichten: 47
Lid geworden op: 18-02-2017 21:39

Bericht door regenboog » 02-07-2017 14:11

Dit stukje heb ik ook ergens anders neergezet, maar lijkt me hier ook erg van toepassing.

Ik denk dat het niet zo zwart-wit ligt. Ik heb zelf ook lang gedacht, dat snel frites uitproberen heel erg fout was.
Toch vraag ik me af waar ligt de grens. Stukje chocolade is wel geaccepteerd en 2 frietjes niet?
Ik wil daar niet meer over oordelen. Friet of chocolade is voor mij hetzelfde. Als je het wil proberen, denk ik moet je dat gewoon doen. Ik denk de ene persoon maakt het zich er moeilijker mee, want meer verlangen naar de friet of chocolade, terwijl ik denk dat het voor een ander persoon juist kan helpen om het uit zijn hoofd te krijgen.

Hetzelfde geldt voor de vraag of je prik mag drinken. Daar zit een vraag onder, namelijk ik "lust" geen ander drinken of ik krijg geen ander drinken weg. Ik denk dan dat de vraag is: help, hoe moet ik het dan doen? Als iemand dan zegt, ja hoor, prik mag, dan hoef je niet dat andere aan te gaan. Namelijk het hoofd-idee dat je alleen maar prik kunt drinken. Dat moet je loslaten en leren om anders te drinken. Dat is nu juist het hele proces wat we doormaken. Anders omgaan met onze eet- en drink gewoonten.
Waarbij de gewoonte om al snel met prik te beginnen niet zo fijn voor je kwetsbare maag is.
Volgens wat ik van de diëtiste begreep, doe je prik drinken in het begin ook maar 1 keer, omdat het nogal vervelend is.

Wat ik vooral wil zeggen: oordelen/veroordelen is makkelijk gedaan. Probeer wat verder te kijken dan je neus lang is.

Een deel van de reacties zorgen er voor mij voor dat ik bijna geen vraag zou durven stellen.
regenboog
Berichten: 47
Lid geworden op: 18-02-2017 21:39

Bericht door regenboog » 02-07-2017 14:17

@mama-d
Ik hoop dat het je gelukt is om te wennen aan ander drinken.
Het lijkt me zo vervelend als dat "ik wil spa-rood" steeds in je hoofd zit. Dan lukt het ook bijna niet om er overheen te stappen.
Een truc kan zijn: ik doe het over een uur. En als dat uur voorbij is, is de zin misschien ook voorbij. Is de zin er nog steeds, weer een uur uitstellen.

Ik weet niet of je een thee of koffie drinker bent, anders zou je dat nog kunnen proberen.
Heel veel sterkte ermee.

Als het niet gelukt is, jammer dan. Hoewel ik het voor de lering van een volgende wel fijn zou vinden als je zou willen opschrijven hoe het gegaan is.
Plaats reactie