Pijn onder linker rib

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Kaatje1234
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-01-2017 11:39

Pijn onder linker rib

Bericht door Kaatje1234 » 04-08-2017 17:01

Vraagje; sinds paar weken heb ik na het eten redelijk vaak een heftige stekende pijn. Ontneemt mij letterlijk de adem en zakt gelukkig na een paar minuutjes. Ben inmiddels 3,5 mnd geleden geopereerd en heb een Sleeve en dit had ik eerder niet. Het is denk ik niet omdat ik teveel eet, kan het soms ook hebben na 1 hapje.. iemand die dit herkent?
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 04-08-2017 17:17

Is het bij een bapaald soort eten?

Je drinkt en eet niet gelijktijdig?

Je kauwt goed?

Zit die steken hoog (nog slokdarm met uitstraling) of echt in je maagje.

Ik denk te snel eten, te grote hap, iets dat je eet dat niet goed bevvalt in je maagje of niet genoeg ruimte (eten drinken te snel achter elkaar).
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Kaatje1234
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-01-2017 11:39

Bericht door Kaatje1234 » 04-08-2017 17:33

Hoi dtnz, fijn dat je meedenkt. Pijn zit hoog, echt onder rib.. ik hou een half uur tussen met eten en drinken, maar wellicht is dat het wel.. ik ga even in de gaten houden of er een verband is.. Hmm al klinkt dat kauwen ook als een mogelijkheid.. ik vind het nig steeds lastig om rustig te eten en de tijd te nemen.. had de pijn vanmiddag na 2 plakjes kipfilet en die idd niet rustig gekauwd.. goede tips! Dank..
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, maar ook temeer omdat ik m'n linker rib niet associeer met m'n maag en ook omdat het ineens is ontstaan.. eerste 3 maanden nooit gehad
Plaats reactie