6 dagen na de operatie in het ziekenhuis

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
theorchidchild
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-07-2017 13:36

6 dagen na de operatie in het ziekenhuis

Bericht door theorchidchild » 05-08-2017 17:37

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ik wil graag even mijn verhaal doen om te kijken of dit bij mensen bekend is.

Mijn vriendin heeft op 25 juli j.l een gastric bypass gehad in het Maasstad Ziekenhuis.
De operatie is goed gegaan en het herstel ging ook goed.
Soms een beetje misselijk na het eten maar dat trok weer aardig snel weg.
De eerste vijf dagen na de operatie gingen ook goed.
Op dag zes werd ze 's morgens wakker met pijn in het gebied tussen haar navel en haar borstbeen.
De pijn straalde uit naar links en rechts in haar onderbuik.
Deze pijn werd naarmate de dag vorderde steeds erger.
Later kwam hier ook zweten en overgeven bij.

Maandag avond van 21.00 tot en met 02.00 op de spoed eisende hulp gezeten omdat ze het niet meer trok.
Ze is toen opgenomen op het observatorium en heeft via het infuus iets voor de pijn en de misselijkheid gehad.
Het overgeven ( hier zat trouwens alleen schuim bij ) ging die dagen gewoon door, de pijn bleef ook en eten en drinken bleef niet binnen dus ook vocht in het infuus.
Er is afgelopen donderdag 3 augustus iemand van het bariatrie team geweest.
Hij vermoed veel vocht rondom de maag, lichaam moet zichzelf herstellen.

Ze is naar huis gestuurd met movicolon, heeft zelf zetpillen gekocht en later heb ik nog iets opgehaald voor de misselijkheid ( primperan )
Daarnaast gebruikt ze ook nog een maagbeschermer (pantropazol )

De primperan moet ze een half uur voor het eten innemen alleen eten blijft amper tot niet binnen (overgeven ) en als ze wel iets binnen houd zijn dit 2 hapjes vla.
De pantoprazol komt er ook weer uit.
De movicolon komt er weer uit.
Het enige dat binnen blijft zijn zetpillen (paracetamol)

Het ging de eerste dagen zo goed en op dag zes is het dus mis gegaan.
Herkent iemand dit?
Is het normaal?

Ik maak me namelijk nogal zorgen!
Als de chirurg zegt : ik zou me niet druk maken ga je er vanuit dat hij wel weet wat hij zegt maar er blijft niks binnen! Ze ligt de hele dag op bed.

Help ?
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 05-08-2017 17:44

Dat is niet leuk :(
De primperan is er ook in zetpillen.Die krijgen wij op recept voor na de operatie.
Misschien als daar de misselijkheid mee weg gaat gaan de andere pillen wel lukken?
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 05-08-2017 18:56

Het komt een enkele keer voor.
Dit is èèn van de complicaties die kunnen optreden.

De vraag is alleen wat het in dit geval is en of het zich vanzelf oplost of over een tijdje geholpen moet worden.

Heeft ze al eens een perenijsje of ijsklontje geprobeert?
Door de kou kan de zwelling in de maagstreek slinken, waardoor de doorgang voor vocht wat ruimer wordt.
Beginnen met èèn hapje.

Het kan zijn dat de overgang tussen slokdarm en maagje te nauw is (onder andere door zwelling).
Het is wel iets om goed in de gaten te blijven houden, bij koorts of vererging contact op nemen, met het ziekenhuis waar ze geopereerd is.

Wat is de procedure bij dit ziekenhuis over wat je na de operatie mag eten/drinken de eerste twee weken na de operatie?

Lopen, bewegen, recht op zitten (ook met drinken) hele kleine slokjes en goeie lange pauze tussen elke slok.

Bijtijds een pijnstiller en inderdaad in zetpilvorm.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 05-08-2017 19:37

Inderdaad goed in de gaten blijven houden en zo nodig gelijk aan de telefoon hangen.
Verder wat DNTZ zegt.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
theorchidchild
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-07-2017 13:36

Bericht door theorchidchild » 05-08-2017 23:08

Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Kennen jullie mensen hier op het forum die iets soort gelijke hebben meegemaakt ? Ik hoop dat het zich vanzelf oplost.
Eerste 2 weken is het advies vloeibaar.
Ze zit nu op Optimel vla & opkikker bouillon.

Maandag even bellen voor die pillen in zetpilvorm.
Ze heeft vanmorgen water met ijs gedronken.
Ik zal even ijsblokjes adviseren morgen.

Lopen en bewegen lukt amper omdat ze zo slap is.
Maak me zorgen
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 05-08-2017 23:38

Ik heb het draadje "had ik te veel gegeten of toch een dumping", hier omhoog gehaald (bij na de operatie).

Maar als je in het balkje rechts bovenin bij zoeken, schuim of pijn achter rib schrijft, krijg je allerlei draadjes over het probleem die jij beschrijft.

Oorzaak, te snel, te veel eten/drinken, water dat moeilijk verwerkt wordt, enz.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Edgeone
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-04-2016 15:30

Bericht door Edgeone » 07-08-2017 10:42

Ik had de eerste dagen dat ik niet kon eten (bleef hangen) dit was de eerste week... kon ook niet meer drinken.. na een aantal dagen later lag ik op de bank en ging zitten toen voelde ik me maag bij elkaar krampen en stroomde alles door.. waarschijnlijk was alles nog gesloten door de zwelling... dat kan ook hier het geval zijn... hoop dat het nu beter gaat!
Plaats reactie