(Afgevallen) Gewicht vertellen?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Appelflap83
Berichten: 393
Lid geworden op: 01-06-2016 20:07

Bericht door Appelflap83 » 05-09-2017 08:47

Voorheen vertelde ik nooit mijn gewicht. Ik woog mezelf überhaupt nauwelijks eigenlijk.
Ondanks dat ik erg dik was wist ik me altijd redelijk verhullend te kleden en was ik redelijk actief.
Mensen vonden me wel dik, maar niet mega dik zeg maar. Terwijl ik dat toch echt was.
Nu zeg ik wel hoeveel ik weeg en hoeveel ik afgevallen ben.
En dan zie ik ze schrikken van hoeveel ik voorheen woog.
En dan zeg ik ook: tja ik heb de operatie niet gedaan omdat ik een kilo of 20 kwijt moest hè :wink:

Ik ben gezegend met vrienden die overduidelijk het beste met me voor hebben. Telkens zeggen ze weer hoe trots ze op me zijn, hoe knap en gedurfd ze de stap vinden, hoe blij ze zijn dat ze zien dat ik zoveel gelukkiger ben. Zij schreeuwen tegen anderen zelfs soms van de daken: vindt je ook niet dat ze er goed uit ziet? Ze is zoveel afgevallen. Hihihihi dat vind ik echt lief van ze.

Iedereen moet hierin denk ik zijn/haar gevoel volgen.
Doe waar jij je het beste bij voelt.
7 november 2016 GBP dr Smulders (CZE)
* start gewicht 117 kg (BMI van 41)
* 1e streefgewicht 75 kg gehaald op 5 juni 2017
* gezonde BMI gehaald op 18 september 2017
* 2018: gewicht schommelt rond de 73 kg
* 3 juli 2019 buikwandcorrectie fleur de lis
Romy
Berichten: 92
Lid geworden op: 02-08-2017 18:29

Bericht door Romy » 05-09-2017 15:43

Heel leuk om te lezen van jullie.

Ik doe zeker waar ik me het beste bij voel en nu aan het begin is dat nog het lekker voor mezelf houden.

Ik herken dat ook wel, kreeg ook de reactie 'ik dacht dat het voor veel dikkere mensen was dan jou'.
GBP okt 2017
palijsje
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-08-2017 22:50

Bericht door palijsje » 05-09-2017 17:40

dat stukje van " jij bent wel stevig maar toch niet echt morbide obese" vond ik het moeilijkste toen ik in mijn naaste omgeving vertelde over mijn besluit.

gelukkig waren mijn ouders , man, dochter en beste vriendinnetje heel blij met mijn beslissing en ging mijn dochter werkelijk uit dr dak....
oh mam kunnen we dan over een paar maanden echt samen sporten en op stap ( zij is 17 ik 38 )
mijn man vroeg of ik hem in ging ruilen als ik straks aan elke vinger een man kan krijgen.
en mijn moeder appt al vanaf de eerste dag van het traject ( april) tot op heden iedere dag hoe trots ze op me is.

dit sterkt mij in het stuk dat ik het voor mezelf doe en niemand verantwoording schuldig ben, dat de mensen die me het liefst zijn het beste ( gezondheid ) met me voor hebben.

dit zorgt er ook voor dat ik het niet zo belangrijk vind om het met anderen te delen.

als mensen vragen wat ik weeg zeg ik 60kilo ( is nu nog 105kilo 1 week na mn operatie) met een knipoog.
28-8-2017 GBP dr Smulders CZE

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 05-09-2017 17:55

Ik heb ooit toen ik een wortel-dieet, ja, alleen maar wortels eten hele dag, aan een collega verteld hoeveel ik nou eigenlijk woog.
Want zij dacht dat ik rond de 80 kg zat en ik was 115kg.

Maar iemand die altijd hetzelfde heeft gewogen is het niet uit te leggen hoe het voelt of is om de heletijd te jo-jo'en.

Verder heb ik nooit aan anderen dan mijn familie mijn gewicht verteld.
Wel dat ik weer eens aan het afvallen was of als iemand vroeg hoe het kwam dat ik opeens magerder werd, hoe ik dat voor elkaar kreeg, maar verder....nee.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
12SLP04
Berichten: 24
Lid geworden op: 01-08-2017 23:57

Bericht door 12SLP04 » 06-09-2017 18:09

De nog te zware schreef:Ik heb ooit toen ik een wortel-dieet, ja, alleen maar wortels eten hele dag, aan een collega verteld hoeveel ik nou eigenlijk woog.
Want zij dacht dat ik rond de 80 kg zat en ik was 115kg.

Maar iemand die altijd hetzelfde heeft gewogen is het niet uit te leggen hoe het voelt of is om de heletijd te jo-jo'en.

Verder heb ik nooit aan anderen dan mijn familie mijn gewicht verteld.
Wel dat ik weer eens aan het afvallen was of als iemand vroeg hoe het kwam dat ik opeens magerder werd, hoe ik dat voor elkaar kreeg, maar verder....nee.
Ik lees dit en moest gelijk denken aan een krantenartikel van pas geleden. Daar hadden ze een kind gevonden die verwaarloost werd. En die moest iedere dag wortels eten voordat ie ander eten kreeg. Arme kind werd gevonden en was al behoorlijk oranje uitgeslagen van al die wortels. Best gek, jij hebt het vrijwillig gedaan en bij dat kind is het verwaarlozing en eigenlijk mishandeling (wat het ook echt is hoor, als je het onder dwang moet eten). Kan helaas het artikel niet meer vinden maar moest er gelijk aan denken.
12SLP04
Berichten: 24
Lid geworden op: 01-08-2017 23:57

Bericht door 12SLP04 » 06-09-2017 18:10

De nog te zware schreef:Ik heb ooit toen ik een wortel-dieet, ja, alleen maar wortels eten hele dag, aan een collega verteld hoeveel ik nou eigenlijk woog.
Want zij dacht dat ik rond de 80 kg zat en ik was 115kg.

Maar iemand die altijd hetzelfde heeft gewogen is het niet uit te leggen hoe het voelt of is om de heletijd te jo-jo'en.

Verder heb ik nooit aan anderen dan mijn familie mijn gewicht verteld.
Wel dat ik weer eens aan het afvallen was of als iemand vroeg hoe het kwam dat ik opeens magerder werd, hoe ik dat voor elkaar kreeg, maar verder....nee.
Ik lees dit en moest gelijk denken aan een krantenartikel van pas geleden. Daar hadden ze een kind gevonden die verwaarloost werd. En die moest iedere dag wortels eten voordat ie ander eten kreeg. Arme kind werd gevonden en was al behoorlijk oranje uitgeslagen van al die wortels. Best gek, jij hebt het vrijwillig gedaan en bij dat kind is het verwaarlozing en eigenlijk mishandeling (wat het ook echt is hoor, als je het onder dwang moet eten). Kan helaas het artikel niet meer vinden maar moest er gelijk aan denken.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 06-09-2017 19:17

Ja, ik had het ook gelezen.
Het is zowiezo èènzijdige voeding en dus fout.

Ik deed het er wel aardig op en viel goed af.
Kwam ook weer heel veel aan.
Ik heb ook een keer meer dan een week alleen water gedronken.
Kwam goed uit, toen ik opeens een verstandkies moest laten trekken, de tandarts zei dat ik een andere keer moest terug komen, daar ik nuchter moest zijn, ik vertelde hem met een staal gezicht dat ik al een week nuchter was.
Ik hoorde toen zelf niet eens hoe absurd het klonk.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
12SLP04
Berichten: 24
Lid geworden op: 01-08-2017 23:57

Bericht door 12SLP04 » 06-09-2017 19:24

Wauw! Dat is wel echt heel bizar. Alleen water drinken en niet eten. Daar ga je toch echt een keer dood van hoor :-O Dat klinkt idd absurd... bizar dat je dat niet doorhad! Was er ook niemand in je omgeving die zei, joh wat je nou aan het doen bent is echt idioot? Of wist niemand het?
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 06-09-2017 19:39

Neu, dat werd niet gezien. :)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
12SLP04
Berichten: 24
Lid geworden op: 01-08-2017 23:57

Bericht door 12SLP04 » 06-09-2017 19:41

Dan ben je retegoed in zoiets verborgen houden. Ik denk dat ik na een week alleen water niet meer op mijn benen kan staan. Geen energie meer dus dat zal niet goed uitpakken denk ik haha
Plaats reactie