Wat ik me niet echt gerealiseerd had...

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Wat ik me niet echt gerealiseerd had...

Bericht door Tigger » 09-10-2017 14:57

Ik had alles gelezen en opgezocht, wat los en vast zat, over wls.
Ik dacht echt, dat ik goed beslagen ten ijs kwam.
Maar toch zijn er dingen gebleken, die ik me niet gerealiseerd heb, merk ik.

1. Ik wist, dat er haarverlies zou optreden na de operatie.
Ik hoorde het aan alle kanten.
Ik had alleen nooit gedacht, dat ik zoveel haar zou verliezen.
Ik ben begonnen met het slikken van supplementen tegen haaruitval, maar ik denk nu, dat ik er te snel mee gestopt ben.
Nu heb ik gelukkig veel haar, hoewel heel fijn, maar ik ben zeker de helft kwijt en dat zie ik elke keer, als mijn haar nat is.
Ik schrok er echt een beetje van.
Ik ga weer beginnen met mijn supplementen, misschien helpt het bij het teruggroeien.
Ik ga wel eerst vragen aan de endocrinoloog of het kan.
Ik slik ook multivitamines nu, en dan zou mijn B6 te hoog kunnen worden.
Met dank een Roze Pudding, voor de reminder!

2. Ik wist niet, dat ik het zó koud zou hebben.
Ook zoiets, wat ik van te voren wel wist, maar niet, hoe dat in de praktijk zou zijn.
Dekentjes, dikke sokken, dikke joggingbroeken en fleece vesten zijn mijn beste vriendjes.
Net zoals mijn elektrische onderdeken.
Boodschappen doen in de koelafdeling van de supermarkt is echt een ramp.
Airconditioning in winkels, vreselijk.
Brrrr...

3. Mijn botten doen pijn.
Ook zoiets, dat je wel eens hoorde, maar echt, mijn stuitje steekt nu uit en de achterkant van mijn wervels.
Soms weet ik echt niet, hoe ik moet zitten.
Kussentje werkt ook niet altijd, of maar voor een korte tijd.
Hmmm... lastig dit.
Als iemand een oplossing weet, houd ik me aanbevolen.

4. Losse huid.
Ik wist dat het kon gebeuren, maar ik dacht niet, dat het zo zou zijn als nu.
Ik ben al zo vaak afgevallen en had er nooit last van.
Het komt misschien, omdat ik nu ouder ben, maar het is nu absoluut niet te vergelijken met de vorige afvalpogingen.
En ik ben nog ijdel genoeg, om me er aan te storen.
Ik zou naar een plastisch chirurg kunnen gaan, maar dat moet ik dan zelf betalen, want het is alleen maar cosmetisch.
Ook kan er nog van alles veranderen in de komende jaren, dus ik wacht sowieso wel even tot ik een jaar verder ben.
Dan kan ik er altijd nog over denken en in de tussentijd goed sparen.

5.Ik ben van eetverslaafd naar koopverslaafd gegaan.
Ik doe niets liever dan kleding kopen, terwijl ik daar vroeger een broertje dood aan had.
Ik geef er niet (altijd) aan toe, maar ik merk het wel... :oops:
Ik wilde wel, dat ik meer gespaard had hiervoor.
En wat ik ook gaandeweg merkte, is dat er nieuw gekochte kleding in mijn kast lag, soms met de labels er nog aan, die opeens zomaar te groot was, zonder dat ik het gedragen had... :oops:
Ook had ik me niet gerealiseerd, dat al mijn schoenen te groot zouden worden, best wel een kostenpost...

Okee, zomaar wat dingen.
Maar...:
Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn beslissing, om deze operatie te laten doen!
Ik heb er een heel nieuw leven voor teruggekregen!
Dit is absoluut, zonder twijfel, één van de beste dingen, die ik ooit voor mezelf heb gedaan!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Troetelkoala
Berichten: 49
Lid geworden op: 11-08-2017 10:27

Bericht door Troetelkoala » 09-10-2017 16:44

Bedankt voor deze post! Ik probeer ook zoveel mogelijk in te lezen over de misschien minder leuke dingen die ik kan verwachtten. Toch altijd fijn nog meer informatie te krijgen. Zoals sparen voor kleding... nooit aan gedacht. Uiteraard weet ik wel dat je nieuwe kleding moet kopen, maar nooit aan het geld gedacht haha.

Dat haar uit val, daar zie ik wel tegen op hoor... heb vroeger medicijnen gehad voor een huidziekte op mijn hoofd en daar had ik ook veel haar uit val en ben nu juist zo trots dat ik gewoon mooi haar heb.

Wie weet lees ik nog wel meer dingen waar ik nog niet aan gedacht had :-)
Afbeelding

14-11-2017 Groen licht!
7-12-2017 Start modifast shakes. (- 7.5 kilo)
21-12-2017 Sleeve CZE
Am1510
Berichten: 892
Lid geworden op: 31-07-2013 23:07

Bericht door Am1510 » 09-10-2017 17:49

Ik zit regelmatig op een donutkussen daardoor minder last van mijn stuitje.
09-08-13 verwijsbrief huisarts
07-04-2014 gbp
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 09-10-2017 18:09

Dat hoor ik ook wel eens.
Als dat helpt, zou ik dat eens kunnen proberen.
Dank voor de tip!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Appelflap83
Berichten: 393
Lid geworden op: 01-06-2016 20:07

Bericht door Appelflap83 » 09-10-2017 19:04

Bijna alles herkenbaar.
En ga inderdaad sparen want de kleding is een duur geintje
7 november 2016 GBP dr Smulders (CZE)
* start gewicht 117 kg (BMI van 41)
* 1e streefgewicht 75 kg gehaald op 5 juni 2017
* gezonde BMI gehaald op 18 september 2017
* 2018: gewicht schommelt rond de 73 kg
* 3 juli 2019 buikwandcorrectie fleur de lis
Wens84
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-05-2017 20:37

Bericht door Wens84 » 09-10-2017 21:30

Fijn om dit even te lezen Tigger! Dank je wel voor je openheid
14 september 2017 Operatie Sleeve Dr. Feskens Bravis Bergen Op Zoom met de Da Vinci robot


Afbeelding
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 10-10-2017 07:21

Tigger, voor je stuitje, ga naar de Chinese winkel en koop daar een zwemband. Even een handdoek er over heen en je zit heerlijk. En het gaat over, ik heb er ongeveer anderhalf jaar last van gehad.

Het koud hebben is bij mij helaas niet over gegaan, ik heb het nog steeds erg koud.

Los vel gelukkig geen last van.

Haaruitval ook last van gehad, maar ik was er blij mee, heb zoveel en zo dik haar dat ik blij was dat ik een zomer van dat dikke haar verlost was. Na ongeveer 2 jaar had ik weer een volle bos met haar.

En wat betreft de verslaving, ze zeggen dat als je eenmaal ergens verslaafd aan bent, je die verslaving wel weg kan nemen, maar dat er vaak een andere verslaving voor in de plaats komt.

Verder is je verhaal heel herkenbaar. Ik wist dat het allemaal ging komen. Behalve het koud hebben is alles bij mij over, het nadeel is, doordat ik het altijd koud heb, heb ik veel meer last van mijn spieren, botten en gewrichten. Zodra ik in warme landen ben, met temperaturen boven de 20 graden, heb ik er veel minder last van. Dan heb ik het nog wel koud, maar mijn spieren, botten en gewrichten vinden het daar fijner.

Maar wat ben ik blij dat er nu na bijna 5 jaar nog steeds ruim 50 kg af is.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 10-10-2017 08:13

Dank voor de tip MonRoe.
Ik ga even op jacht.

Inderdaad, ik wist, dat al die dingen gingen komen.
Ik had me alleen niet gerealiseerd in welke mate en hoe dat zou voelen.
Je hoort zoveel voor de operatie, maar je kunt je er niet echt een voorstelling van maken.
Dat moet je echt zelf ervaren.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Romy
Berichten: 92
Lid geworden op: 02-08-2017 18:29

Bericht door Romy » 10-10-2017 08:17

Dat denk ik ook ja, dat je het zelf moet ervaren, ben dan ook heel benieuwd naar mijn ervaring straks.
Dat koopverslaafd en dat Mon-Roe zegt dat er een andere verslaving komt als de je ene wegneemt herken ik wel een beetje terug bij iemand die ik ken en een gbp heeft.
Kan haar niet zien en ze heeft dit gekocht en dan weer dat, benieuwd of ik ook zo wordt :shock: :lol:
GBP okt 2017
Edgeone
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-04-2016 15:30

Bericht door Edgeone » 10-10-2017 10:40

Tigger,

Ik had ook even last van koop verslaving... dat is verplaatste verslaving.. ik genoot er even te veel van voor mijn gevoel... had ik snel even door en dus snel de rem er op gezet.
Gek toch wel, van eten en drinken, naar kopen en uitpakken en proberen hahah

Ik heb wel losse huid hier en daar, en het is wel vaak koud, dat is raar voor mij want ik had het nooit koud, met een bloeddruk off the charts, lekker met me T-shirtje door de sneeuw geen probleem!
Nu zit ik op de bank met een dekentje slurpend aan me smoothie hahah.

Gelukkig geen haar uitval gehad, maar ik eet me gek aan eiwitten, maar alsnog heb ik last van droge huid, vooral mijn voorhoofd en neus, maar Nivea For Men is mijn vriend nu :)

De negatieve dingen van normaal zijn helaas :)


Wat wel een probleem voor mij is suiker... als ik maar een beetje suiker eet dan dropt mijn energie level naar -10 en ben ik lichamelijk en geestelijk kapot. slapen is de enigste remedie dan.
Laatst een stukje chocola genomen.. big no no...
Plaats reactie