op restaurant kort na operatie

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-10-2017 16:53

In Nederland is het ook nog niet echt een gewoonte, om eten mee te krijgen.
Maar dat kan mij echt niets schelen.
Het is mijn eten, ik heb ervoor betaald.

Ik vraag het altijd direct bij het bestellen.
Ik zeg dan, dat ik een kleine eter ben en graag wil meenemen, wat er over is.
Doen ze dat niet, dan vertrek ik.

Maakt allemaal onderdeel uit van mijn verbeterde zelfzorg. :D
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 28-10-2017 16:54

Tigger dat ga ik dan ook maar eens proberen, ach ja een nee heb je ja kan je krijgen zei mijn moeder altijd.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-10-2017 17:10

Soms vraag ik ook dingen, die niet eens op de kaart staan, gewoon omdat ik er trek in heb.
Of ik vraag, of ze iets willen weglaten en iets anders ervoor in de plaats doen.
Eigenlijk heb ik nog nooit een probleem daarmee gehad.

Het enige, wat ik een paar jaar geleden heb meegemaakt was echt te bizar voor woorden.
Wij eten geen vlees en er stond niets vegetarisch op de kaart, behalve gebakken eieren met patat.
Voor ons geen probleem.
Onze vrienden bestelden wel een vleesgerecht.
Prima zo ver.
Alleen, toen we vroegen, of de eieren aan twee kanten gebakken konden worden (ik gruw van niet gaar eiwit....), werd ons meegedeeld "dat ze daar niet aan konden beginnen". :shock:
Letterlijke tekst!
We zijn toen ook weggelopen, alle vier, met de hele tijd tot aan het hek een tierende restauranthouder achter ons aan... :lol:
Zo van "voor u twintig anderen"...
Die was vast een beetje overspannen, denk ik... :D
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 28-10-2017 17:25

Oh ja zeg, gruwelijk een ei dat maar aan één kant gebakken is , en haha ik zie jullie al lopen me die man er achteraan ..... niet klantvriendelijk van hem.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 28-10-2017 17:32

TOt nu toe nooit problemen gehad in een restaurant. In het begin bestelde ik vaak alleen een voorgerecht, bijv. carpaccio, daar zit ook geen vet oid op. Ik at dan van het hoofdgerecht een hapje mee van mijn man.
Of als ik samen ging met Ruttentuttels, dan aten we samen 1 hoofdgerecht. Ook nooit een probleem geweest.
Met meenemen is men in Nederland moeilijker, dan heeft met de wetgeving en verantwoordelijkheid te maken. In Duitsland is men daar veel makkelijker in.
In Nederland mag een buffet ook niet langer als 2 uur op tafel blijven staan. Wij hebben het wel eens zakelijk, dat we een buffet hebben en dan blijft er heel veel over en dan willen wij het als personeel bijv. meenemen, dit mag niet, omdat ze niet weten wat er nadien mee gebeurt, maar het restaurant wel verantwoordelijk blijven als wij nadien er ziek van worden.

De laatste tijd kan ik aardig eten en kan ik voor, hoofd en nagerecht wel op. Het moet dan niet te snel achter elkaar komen. Bij het hoofdgerecht eet ik dan alleen vlees of vis, patat laat ik liggen. Als voorgerecht neem ik ook meestal iets lichts verteerbaar en gisteren had ik een heerlijk klein nagerecht, frambozensorbetijs (zonder toegevoegde suikers) met een frambozen coulis. Was heerlijk.

Straks gaan we naar de Griek en dan eten we samen één klein voorgerecht en neem ik bijv. een moussaka en mijn man een vleesgerecht en dan delen we. Het nagerecht zien we nog wel.

Na de operatie ben ik vrij vlot uit eten gegaan, is een hobby ;-) en eigenlijk nooit tegen problemen aangelopen.

En ja Tigger, wat jij hierboven beschrijft over dat gebakken eitje, kan ik me nog herinneren, we waren volgens mij met z'n achten ;-) Ik weet ook nog waar het was en als we er langs rijden, dan komt de herinnering weer naar boven.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-10-2017 18:07

Wij rijden daar eigenlijk nooit meer langs, de camperplaats daar is weg... en verder is daar niets...
Waren jullie daar ook bij dan? :oops:
Sorry...
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Mari68
Berichten: 126
Lid geworden op: 13-09-2016 09:04

Bericht door Mari68 » 28-10-2017 18:31

Wij geven ook nooit eten mee. Wordt men ziek ben je idd aansprakelijk.
Als ik t niet op kan jammer! Vroeger hoefde ik ook niet bij te betalen als er extra patatjes kwamen. Nu eet ik wat ik oo kan en jammer vd rest. Vanavond toevallig pizza gehad, 2 puntjes en toen zat ik vol. Volgende keer beter. Ieder keer valt het eten anders. Wat vandaag kan valt morgen mss slecht het blijft uit proberen
19-10-2016 GBP drs. van Himbeeck
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-10-2017 20:15

Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg restaurants, die er geen enkele moeite mee hebben.
Dan ga ik daar wel heen.
Vreemd toch, dat hét land van de aanklachten, Amerika, de uitvinder is van de doggie bags?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Mari68
Berichten: 126
Lid geworden op: 13-09-2016 09:04

Bericht door Mari68 » 28-10-2017 22:02

Ligt puur aan de wet. Meeste mensen maken er geen misbruik van maar er zijn er..... bewaren het spul een x aantal dagen , meestal niet gelijk in koeling, en klagen dan dat iets niet goed is of dat ze aan de buikloop zijn. Als je dat ern keer gebeurt ben je er als ondernemer klaar mee, slechte reclame dus zonder enige uitzondering gaat t weg. Wij werken meestal in de buitenlucht scheelt ook.

Gaan we de grens over krijgen we een doggybag . Ik vraag meestal een seniorenteller daar.
19-10-2016 GBP drs. van Himbeeck
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 29-10-2017 10:35

Tigger schreef:Wij rijden daar eigenlijk nooit meer langs, de camperplaats daar is weg... en verder is daar niets...
Waren jullie daar ook bij dan? :oops:
Sorry...
Wat ik weet was in Stellendam, maar misschien is het nog wel een keer voorgekomen met anderen.

Gisteravond waren we bij de griek en hadden een 3 gangen menu. Er bleef eten over en het personeel vroeg al uit zichzelf of we het mee wilden nemen, het was gyros en een rijstgerecht. We hebben dat niet meegenomen, maar het toetje wel, griekse yoghurt met honing en walnoten.
Plaats reactie