Hoe snel na de operatie weer werken?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 17-04-2018 10:00

Er zijn een heleboel mensen, die 2 weken vloeibaar moeten.
Pas daarna begint het vaste eten.
Die zitten echt niet boven de 400. :wink:
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
missmolly
Berichten: 246
Lid geworden op: 11-06-2017 19:08

Bericht door missmolly » 17-04-2018 10:02

ja ik had graag 6 weken gehad, maar dat krijg je dus echt niet standaard voorgeschreven hier.


En inderdaad, hoe sommige mensen na drie weken al volop kunnen gaan sporten gaat me echt mijn petje te boven :lol:
ik begin nu pas op een punt te komen dat ik denk dat ik het wel aan zou kunnen en dus genoeg calorie reserve heb om wat extra te verbranden.
12/10/2017: operatie GBP
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 17-04-2018 18:35

Als je eigen baas bent en je eigen uren kunt invullen en dus ook je eigen eet- en drinktijden regelt is dat makkelijk en heb je natuurlijk geen probleem.
Maar daar gaat het hier uiteraard niet om.

Er zit hier ook iemand, die totaal niet haar eet- en drinktijden kon krijgen.
Die door moest werken, tot ze een vrij momentje kon pikken.
En dan heb je echt een probleem.

Plus het reizen van en naar je werk, met de fiets, auto of openbaar vervoer.
Ook wel een punt van aandacht.
Vaak ben je niet verzekerd, als er iets gebeurt onderweg met de auto.
En met de fiets een ongeval krijgen, wil je al helemaal niet, met je net geopereerde ingewanden.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 17-04-2018 20:07

Je ziet hier wel eens mensen als gekken zo hard rijden, onverantwoord inhalen, enz.

Ik maak dan meestal de opmerking" ze voelen zich allemaal godjes".
Met andere woorden, ze gaan er vanuit dat hun niks zal overkomen.

Dat vind ik ook een beetje met dit.
Alles is rozengeur en manenschijn.
Maar wat nou als je net degene wordt, die darmkronkels krijgt, darm in een holte, andere problemen........ en je moet dan denken "had ik nou toch maar eerst goed alles laten genezen....".
Dan voel je je pas een dip in gaan, denk ik.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 17-04-2018 21:19

Vergeet niet dat er ook zat zijn die met drie a vier weken weer volledig aan het werk zijn en waar het ook goed bij gaat. Niet iedereen is hetzelfde. Ik was met 4 weken weer veel thuis aan het werk, ik doe kantoorwerk. En na 6 weken ben ik naar kantoor gegaan en heb daar de uren opgebouwd en na drie maanden was ik weer volledig (38 uur) aan het werk.

maar stel dat een arbo/bedrijfsarts vind dat je weer aan het werk moet en jij vindt dat je het niet aan kan, dan kan je bij het UWV een second opinion aanvragen. En hun advies is dan bindend.
Dit gaat via de werkgever, maar jij kan er om vragen en de werkgever dient te betalen.

Ik heb dit zelf aan de hand gehad met een ander ziektegeval een jaar of 11 terug. Uiteindelijk heeft het UWV in mijn voordeel een advies gegeven aan de werkgever en de arbo arts overruled.
Plaats reactie