9 maand na operatie

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

itsmeb
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-07-2017 23:36

Bericht door itsmeb » 28-04-2018 15:37

hey sorry voor laat antwoord !

bedankt voor de tips allemaal !!


ik werk in een frabriek :)
is de eerste keer dat ik op een werkplaats zo weinig pauze krijg
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-04-2018 16:28

Ja, dat is lastig inderdaad.
Maar toch... het is wel van belang, dat je die tijd even krijgt.
En anders zijn het dingen van de snelle hap: inderdaad een babybelletje of een handje noten, een proteïnereep, beef jerkey (gedroogde vleesreepjes), hardgekookt ei, allemaal dingen, die je in je zak of tas kunt proppen en dus altijd zo kunt pakken.
Dus thuis al klaarzetten en voorbereiden.
Doe gewoon 1 maal per week even een kwartier de voorbereiding, pak 5 ziplock zakken, kook wat eieren, weeg wat kaasblokjes of nootjes af, doe die in aparte zakjes, en doe alles per dag in die zak.
Dat is zo klaar en je hoeft alleen maar elke ochtend een kant en klare zak te pakken en de deur uit gaan.

Kom je wel aan je 1,5 tot 2 liter water per dag?
Ook dat is echt belangrijk voor het afvalproces.
Je voert afvalstoffen beter af.

Eiwitten en water: de twee belangrijkste dingen, om weer te gaan afvallen.
Succes!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 28-04-2018 20:03

Begrijpelijk als je in een fabriek werkt maar met de tips van Tigger moet het je toch lukken.

Ik weet nog van mijn zus die kregen ook geen tijd om tussendoor wat te eten of te drinken, zelfs naar het toilet gaan mocht niet alleen tijdens de pauze, bovendien moesten ze een heel eindje wandelen eer ze aan de toiletten en de refter waren zodat ze maar amper tijd hadden om iets te nemen.

Succes, dat je er al alert op bent is een goed teken, nu nog een paar veranderingen aanbrengen en het komt wel weer goed.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 28-04-2018 21:19

Fabriekswerk lijkt me heel lastig. Ik heb het heel vroeger in m'n studententijd ook wel eens gedaan als bijbaan. Of het nou met veiligheid of hygiene te maken had weet ik niet, maar je mocht daar echt volstrekt geen eten of drinken meenemen op de werkvloer.... En even weglopen voor een slok of hap was al helemaal geen optie. Je leeft echt van zoemer naar zoemer. Lijkt me echt een hele uitdaging om in zulke omstandigheden goed te eten en drinken! Dus wetende hoe lastig het kan zijn, heb ik echt respect voor jou, itsmeb!

Heb je al aan je baas gevraagd of ze je een beetje tegemoet kunnen komen? Of hebben jullie in België ook bedrijfsartsen waarmee je dit soort dingen kunt overleggen en die je kunnen helpen?
GBP op 17-4-2018
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 29-04-2018 12:39

In heel veel fabrieken is het niet mogelijk om tijdens het werken te eten of te drinken, dit vanwege de hygiene. Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is.
Verder kan je als je bijv. aan de lopende band staat, ook niet even weg om wat te gaan eten, dus ja heel erg lastig.

maar probeer er toch over te praten met je leidinggevende of bedrijfsarts, want het is wel nodig.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 29-04-2018 12:44

Wist je dit voor je operatie al?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Plaats reactie