had ik nou te veel gegeten of was het toch dumping?

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Miranda1980
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-06-2011 10:45

had ik nou te veel gegeten of was het toch dumping?

Bericht door Miranda1980 » 06-07-2011 20:50

Afgelopen zondag heb ik na het eten van een roereitje verschrikkelijke kramppijnen gehad achter mn borstbeen en tussen mn schouderbladen. Na ongeveer een uur begon ook het eten omhoog te komen altans het leek wel schuim/slijm.
Toen ik in de gelgenheid was (na ongeveer weer een halfuur) ben ik naar de wc gegaan en het eerste wat eruit kwam was een hoop schuim (?) Daarna kwam ook met veel moeite mn eten eruit. Daarna was de pijn weg.

Ik dacht eigenlijk dat ik te veel had gegeten, maar vanavond had ik omdat ik me niet zo fit voelde en geen zin in een uitgebreide maaltijd toch weer trek in dat ei. Maar na 2 happen begon ik te tweifelen of het wel helemaal lekker viel en ben ik gestopt. Gelukkig geen krampen gehad, maar voelde me ff niet helemaal lekker .(maar goed dat was ik voor het eten ook al niet helemaal)

Wat denken jullie? was vanavond toeval en ben ik zondag gewoon gestraft voor te veel gegeten. Of is dit een typisch gevalletje van dumping? Ik had namelijk zondag wel ietsjes meer gegeten dus daarom gaf ik dat in eerste instantie de schuld.

Hoor graag jullie mening.

Groetjes
Miranda
28-06-2011 gbp maasstadziekenhuis
Gast

Bericht door Gast » 06-07-2011 21:13

Die pijn is heel herkenbaar, 4 weken na mijn operatie heb ik dit 2x met kip gehad, die pijn is echt hels, ik weet niet of dit dumping is aangezien ik er ook niet misselijk ofzo bij geweest ben.

Kan nu gewoon kip eten, en geen pijn meer van gehad
maggutietsjeminderzijn:)
Berichten: 2091
Lid geworden op: 20-05-2011 23:38

Bericht door maggutietsjeminderzijn:) » 06-07-2011 21:13

toen mijn darmen stillagen na de operatie, braakte ik ook schuimig en toen zeiden ze dat dat was doordat het niet goed doorliep.
Lijkt wel wat op jouw verhaal!
Was bij mij de eerste 2 weken en bij jou is het ook pas geleden!
Als het hierbij blijft lijkt me het geen probleem maar naders toch even met de arts contact opnemen.

Sterkte!!!!
26-4-11 GB in Rijnstate Arnhem
rose waterlelie
Berichten: 242
Lid geworden op: 22-02-2011 10:12

Bericht door rose waterlelie » 07-07-2011 08:45

ik ben begin mei geopereerd en als mij eten terug komt gaat dat precies op dezelfde manier als jijbeschrijft. aangezien ik een controle al heb gehad bij de chirurg heb ik erna gveraagd en je moet het zo zien je maag zit vol en dus raakt je slokdarm vol tot bij je schouders en dat veroorzaakt de helse pijn. ik wist mij geen houding aan te nemen. gelukkig voelde ik die pijn tussen mijn schouderbladen anders zou ik zeker gedacht hebben ik ga bavallen haha op zo'n moment denk ik niet voel ik alleen maar. en dan is er heel veel energie nodige om al dat eten terug te laten komen en dat speeksel of schuim is normaal.
Ik heb echter het idee dat het wel verband houd met eten dat ik graag heb omdat het vol voelen ik nog steeds niet voel.

succes ermee en gouden regel bij mij is geworden bij twijfel altijd bellen!!!!

groetjes rose waterlelie

Afbeelding




23-3 gesprek Dr. Smulders Cath. ZH

02-5 operatiedatum
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 05-08-2017 23:35

Ik haal deze even omhoog.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Edgeone
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-04-2016 15:30

Bericht door Edgeone » 07-08-2017 10:44

Dit lijkt mij duidelijk iets wat niet goed is... ik heb dit soort dingen als ik iets eet was te vet of te zout of zoet is... schuim is speeksel met een beetje sappen van je eten.. lijkt mij gewoon een dumping..
Plaats reactie