Vraagje over pijn in maag

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Jolan78
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-12-2022 09:02

Vraagje over pijn in maag

Bericht door Jolan78 » 15-12-2022 09:05

Vraagje. Misschien herkent iemand dit.
Ik ben ruim 4 jaar geleden geopereerd. Ik heb een gbp.

Nu heb ik al ruim een week last van extreme pijn in mijn maag met uitstraling over de rest van mijn middenrif. Het lijkt net of iemand de hele tijd in een te volle maag knijpt. Of mijn maag op knappen staat. Vannacht weer wakker gelegen van de pijn. Kan niet op mijn zij liggen en alleen op mijn rug als ik me helemaal uitstrek. Kan ook maar heel weinig eten en alleen warm drinken.
Als ik iets heb gegeten voelt het heel even beter maar als ik net te veel op heb voelt het nog veel slechter.
Voel me misselijk en heel moe.

Natuurlijk al bij de huisarts geweest en zelfs al bij het ziekenhuis.
Geen lekkage en geen ontsteking.

Maagbeschermers doen niks.

Mijn vragen
Herkent iemand dit? En wat was er aan de hand.

Tips voor eten. Ik eet nu maar gluten en lactose vrij en hele kleine hoeveelheden om te kijken of dat verschil maakt. Zou het een idee zijn om een dag te vasten en alleen te drinken om de maag tot rust te brengen?

Welke pijnstilling werk bij jullie? Gewone paracetamol werkt niet bij mij. Gebruik nu zetpillen maar doen ook maar weinig.
Plaats reactie