Ongesteldheid na de operatie

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Tuinkabouter
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-01-2012 10:49

Bericht door Tuinkabouter » 15-10-2012 15:01

Hier moet ik toch maar even op reageren....nu jullie er toch over beginnen. Luister, bizar verloop.

Altijd regelmatig geweest, keurige cyclus maar wél heftig. Zwaar, veel bloedverlies. Dus ik had al yzergebrek voor de operatie, yzerinfuus gehad, en de internist gaf al aan; dit wordt straks een probleem als je geen borden vol broccolie, roggebrood, appelstroop, en 3 yzerpillen op een dag kan nemen.
Na operatie, op aanraden van internist gynacoloog bezocht; diagnose 3 grote vleesbomen, 'bereidt je maar voor op de volgende operatie'. Ze groeiden snel, dus keuze voor mirenaspiraal verviel al snel.(ik wil ook pérse geen hormonen) Ik wil gewoon uitsluiten dat er iets anders is dat mijn gewicht kan beinvloeden behalve de GB.
Toen kreeg als donderslag bij heldere hemel, accuut een keer of 6 á 8 een opvlieger op een dag! ongeveer 2 week lang, en dit verdween even plotseling als dat het was gekomen. Jammer, want de (vroege, ik ben 43) overgang had een oplossing kúnnen zijn; vleesbomen verschrompelen dan én ik was van dat enorme vloeien af.
Maar dit zette niet door, dus nu sta ik op de rol voor 8 nov éérst een optie/curretage, dit om uit te sluiten dat het baarmoederkanker is. Risicogroep hiervoor; geen kinderen gehad, overgewicht met veel buikvet,(maak je extra oestrogenen aan!) zwaar vloeien, en nog geen 45 jaar. Dát ben ik dus , tot mijn schrik. Let wel ; haal dit niet doorelkaar met baarmoederhalskanker, heel wat anders, pap1 zegt niets over baarmoederkanker, helaas.
Dus nu, na die klap te hebben gehad afgelopen dindsdag, dus straks voor punctie/curretage onder mes, en dan 5 week later nog eens om baarmoeder én vleesbomen weg te halen. Ik val af, en die dingen groeien, nun 8.5 cm! ik voel hem gewoon soms. Ik ben bang dat al mijn eiwitten daarheen gaan, want ik had een tekort (onverklaarbaar; ik neem kaas, vlees, vis, 2x in de week kip, protifar, en nóg tekort, KAN gewoon niet!)

Dus ik wil dit graag allemaal weghebben, maar heb zéker het idee dat er homonaal sinds de GB nogal wat is verandert. Ik ben bang voor de uitslag. LAST BUT NOT LEAST...
15-2 GB Slotervaart Dr. Bruin, 10 kg vóór de GB afgevallen

Afbeelding
*Elisabeth*
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-09-2012 20:31

Bericht door *Elisabeth* » 15-10-2012 18:19

Jeetje tuinkabouter, dat is pittig. Hoop voor je dat de uitslag meevalt. Ik heb net contact gehad met de internist van de stichting. Die kon het niet een, twee drie verklaren. 1. Wist de dat je tijdens de ok, met de benen in de stijgbeugels ligt en de chirurg ertussen staat? Maar dat wel alles netjes is afgedekt.!heeft te maken met beter zicht op de buik. Dus daar lag de verklaring wrsch. niet in.
2. Sommige vrouwen verliezen nog wat oud slijmvlies alsvhet nieuwe word opgebouwd in je vruchtbare periode. Maar als ik dat normaal niet had, leek dat ook niet het geval. Tenzij de trombosespuiten dat nu wat bevorderden.
3. Eigen inbreng; vleesboompje?
Maar in ieder geval was het nu niks om me xorgen over te maken...
Gelukkig!
Neneh
Berichten: 697
Lid geworden op: 17-03-2012 15:18

Bericht door Neneh » 15-10-2012 19:31

ik heb al een paar jaar een mirena spiraal waardoor ik NIET meer ongesteld werd... heeeeerlijk :D

maar sinds de operatie word ik eens in de twee weken ongesteld.. errug raar... en dan ook nog eens met bakken tegelijk.. bleh!!
09.07.2012 GBP CZE Dr. Smulders
11.04.2012 maagband verwijderd CZE
"Opgeven is géén optie!!!"
Mayling27
Berichten: 315
Lid geworden op: 24-04-2013 11:25

Bericht door Mayling27 » 30-06-2014 09:40

Het is een oude topic, maar wil er graag weer even leven in blazen.
Aangezien ik ook erg last heb van mijn menstruatie.


Ik ben op 10 Juni '13 geopereerd. Daarvoor had ik altijd een regelmatige menstruatie. Ook gebruikte ik de pil.
Op de dag van de operatie moest ik mijn laatste pil van de strip slikken. Daarna werd ik niet meer ongesteld.
Het heeft 3-4 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd, het was maar 2 dagen, in November werd ik weer "normaal" 4 dagen ongesteld en ben weer begonnen met de pil. Eind december werd ik weer ongesteld, maar helaas moest ik 2 januari weer geopereerd worden en weer zat ik aan de laatste pil van de strip.
Hierna werd ik weer niet ongesteld, ongeveer een maand later weer 2 dagen. Rond april werd ik weer normaal ongesteld, maar durfde nog niet met de pil te beginnen, omdat ik nog een keer wou wachten tot het vanzelf de regelmaat erin kwam en dan weer beginnen, maar tot op heden ben ik nog steeds niet ongesteld geweest.

Ik heb erg last (lichamelijk en geestelijk) gehad van de narcose. Deze hebben ook heel erg lang geduurd voordat ik het idee had dat het uit mijn lichaam was.

Ik heb toen een keer aangegeven en toen gaven ze al aan dat dit door de narcose kon komen.

Is dit bij jullie ook geweest? Herkent iemand dit? En is dit uiteindelijk weer goed gekomen?
18-02-13: Huisarts
29-04-13: CZE Informatiebijeenkomst,
28-05-13: Gesprek met Dr Nienhuijs - Groen Licht!
10-06-13: Operatie: Gbp
02-01-13: Operatie: Galblaas verwijderd

Afbeelding
Mayling27
Berichten: 315
Lid geworden op: 24-04-2013 11:25

Bericht door Mayling27 » 08-07-2014 08:17

ok, af en toe helpt klagen...

Ben eindelijk ongesteld geworden :p
18-02-13: Huisarts
29-04-13: CZE Informatiebijeenkomst,
28-05-13: Gesprek met Dr Nienhuijs - Groen Licht!
10-06-13: Operatie: Gbp
02-01-13: Operatie: Galblaas verwijderd

Afbeelding
anpunefru
Berichten: 149
Lid geworden op: 23-06-2014 23:45

Bericht door anpunefru » 08-07-2014 19:43

haha
Ik ben al zoeen 10 jaar niet meer ongesteld geweest, heerlijke bijwerking van Implanon. Moet eigenlijk 14de laten vervangen maar ik stel het even uit tot na de operatie en herstel hiervan. Hopelijk komt mijn menstruatie niet meer op gang want alleen het idee al en ik krijg nachtmerries.
Plaats reactie