Help!!! Wie kan er ook veels teveel eten na gastrick bypass

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

vgent
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-04-2012 13:34

Bericht door vgent » 24-11-2012 19:53

Beste,

Even over de laatste 2 reacties.
Het gaat mij niet om de hoeveelheid afvallen?, maar om de hoeveelheid die ik kan eten. Het maakt mij echt niet uit hoe snel ik afval, maar maak mij wel zorgen dat ik zoveel kan eten. Dus dit hebben jullie denk ik niet helemaal goed begrepen uit mijn vraag.
:)

Ik moet continu op de rem staan qua eten, en dit doe ik ook. Maar ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud. En dus voor je het weet weer op je oude hoeveelheid zit qua eten en dus ook weer op je oude gewicht. Zoals ik eerder schreef ben ik juist erg blij met wat ik afgevallen ben, maar dit is mij op eigen kracht al meerdere malen gelukt. Maar het vol blijven houden was altijd het probleem. Mijn doel van de operatie was dat ik nooit meer terug zou kunnen vallen in mijn oude eetgewoonte. Deze bestond bij mij niet uit ongezond eten, maar wel uit heel veel eten. B.v. 10 boterhammen per dag, 3 bananen, een netje mandarijnen. Dit om even een voorbeeld te geven.

Dit was mij eerste opertatie dus geen redo.
En idd ik zou meer moeten gaan drinken, maar dit is iets waar ik mijn hele leven al moeite mee heb. Ik doe mijn best om aan 1 liter per dag te komen. Soms is het ruimschoots meer en soms wat minder.

Mijn vraag was dan ook voor de mensen die ook veel kunnen eten en mijn angst herkenen. Wat doen jullie met die angst? Gewoon doorgaan zoals je bezig bent en maar afwachten wanneer je niet meer op eigen psygische kracht vooruit kan? en dus terugvalt? Of...................
vonnetje
Berichten: 2320
Lid geworden op: 20-07-2011 12:26

Bericht door vonnetje » 25-11-2012 09:48

@vgent
Mijn reactie was eigenlijk meer een begrip reactie op mijn voorgangster, niet zozeer op jou.
Ik snap dat je het eng vind dat je zoveel kan eten en geen rem voelt, want voor die rem deed je het eigenlijk, dat je niet meer kan doorslaan in hoeveelheden en door de gbp krijg je dan een halt toegeroepen. Dat is eigenlijk ook je hulpmiddel, de rest (tussen je oren) is nog steeds aan jezelf. Heel moeilijk als je die rem dan niet voelt en geen dumpings ect. krijgt..
Wat ik niet snap is dat je arts zegt dan je pas na 10 kilo aankomen weer contact op mag nemen :shock: wij mogen bij iedere onzekerheid bellen en zo zou het ook moeten zijn, ik vind dat een heel slechte instelling van die arts...Je hebt een zware operatie gehad en mag geen contact opnemen met vragen behalve als het echt té erg wordt...En je dietiste, hoe staat die er tegenover dan?
Ik wens je veel succes toe met alles.
Liefs Vonnetje
21 feb. 2012 Operatie CZE Dr. de Zoete
Afbeelding
Snowchinny
Berichten: 493
Lid geworden op: 20-02-2012 18:05

Bericht door Snowchinny » 25-11-2012 10:21

@vGent,

meis heb je dat eetdagboek al bij gehouden?Of een 1 op 1 bij de NOK,dietiste of psycholoog?
Want je weet dat ik denk dat je daar meer kan halen dan je denkt.Je geeft nu een heel mooi schema,maar dit schema is wel heel voorbeeldig qua alles.Misschien eens niet je kont tegen de kribbe gooien en met ze om tafel gaan zitten en ook vragen om eens de desbetreffende forumitem van het NOK eerst te lezen. Dan hebben ze een idee hoe het werkelijk is. :wink:
Groetjes, Colinda.
Afbeelding
04-06-12 GBP. Dr. Aufenacker.
vgent
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-04-2012 13:34

Bericht door vgent » 25-11-2012 12:45

Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe. En sorry als ik dingen niet goed heb begrepen of gelezen :oops:

Ik heb al meerdere malen contact gezocht met de NOK, en ook meerder keren gemaild en netjes een eetdagboek bijgehouden.
Maar krijg als antwoord dat ik inderdaad veel kan eten, en dat ik maar afleiding moet gaan zoeken.
Ja als ik dit kon had ik natuurlijk nooit aan deze operatie hoeven te beginnen.

Colinda, gaat goed met afvallen zie ik? ( zie je de 21 in Velp wel en ben benieuwd naar hoe je er nu uitziet )
Maar waarom vind jij dat ik mijn kont in de krip gooi? Begrijp je niet hierin.
En dit dagschema is wat ik nu altijd zo aanhoud zo ongeveer.

Heb net een bakje noedels gegeten, met chinese wokgroente en kipfilet. Maar mijn maag knort nog. Twijfel dus om nog een bakje te nemen ( ik bedoel zo'n bakje van de ikea, zo'n rond kinderbakje waar je ook borden en bestek van hebt in verschillende kleuren van plastick ) Ik ga dit 2e bakje nemen want anders ga ik straks op zoek naar ongezond voedsel en dit wil ik niet.

groetjes
vgent
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-04-2012 13:34

Bericht door vgent » 25-11-2012 12:51

o ja en die pol is een foutje, maar krijg het niet weg.
Snowchinny
Berichten: 493
Lid geworden op: 20-02-2012 18:05

Bericht door Snowchinny » 25-11-2012 13:59

Gaby ik wil het je best uitleggen,maar zal dan het in een pb doen. Hoeft niet zo open en bloot. :wink:
Groetjes, Colinda.
Afbeelding
04-06-12 GBP. Dr. Aufenacker.
Marijke
Berichten: 935
Lid geworden op: 31-08-2011 12:36

Bericht door Marijke » 28-11-2012 20:30

ik vind dat je niet teveel eet. Het is altijd nog stukken minder dan voor je operatie moet je maar denken. Ik kreeg als advies om geen tot bijna geen fruit te eten maar daarvoor iets met eiwitten zoals kwark. dat voedt goed. Ik eet mijn kwark altijd met muesli erdoor en een scheutje Slimpie voor de smaak. 3 boterhammen is stevig maar als je langzaam kauwt, kan ik mij voorstellen dat je het weg krijgt. Vervelend dat je te weinig ondersteuning krijgt vanuit NOK. Misschien helpt het om tussendoor goed te drinken. Bij mij vult thee b.v. heel goed.
Succes!
15 nov. 2011 GBP Slotervaart ziekenhuis
vgent
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-04-2012 13:34

Bericht door vgent » 29-11-2012 08:34

Inmiddels het Nok weer gesproken. Nu een andere dieetiste.
Ze vond dat ik idd erg veel at en dat ik hierdoor mijn maag weer aan het oprekken ben. Ze wilde ook weten hoe lang ik bv had gedaan over die 3 boterhammen. Die eet ik binnen 10 minuten op zonder problemen. Ik vertelde dat ik ook groente soep eet een bak van 500 ml en dit vond ze ook erg veel, ze vertelde dat zij dit nog niet eens opkrijgt. Nou dat is lekker dan!
Ze vertelde ook dat ik veels teveel vlees eet, en ze vroeg waarom. Nou omdat die andere dieetiste vertelde dat ik 80 gram eiwitten per dag moet hebben?
Hier was ze het absoluut niet mee eens. Die dieetistes bij de NOK zeggen ook allemaal wat anders he.

Zo mag je ook niet lijnen en alles eten wat je lekker vind vertelde een dieetiste ooit in onze groep. Ze zei je eet al zo weinig dat je hier echt niet dik van kan worden. Ja dag....... als je zoveel kan eten als ik dan word je hier echt wel dik van? Dan wordt je zelfs van gezond voedsel nog dik.
Ik weet nog dat ik in het ziekenhuis lag voor de operatie en er lag een mevrouw naast mij die ondervoed was door de bypass. Ze was een jaar geleden geopereerd. Ze vertelde dat ze maar 25 gram gehakt per keer kon eten, een halve boterham en met een pak kwark minimaal 5 dagen deed en dus daarom niet op vetten keek. Toen moest ik nog geopereerd worden en dacht ik. HELP!!! wil ik dit wel. Zo weinig kunnen eten? Haha het is ook nooit goed.
Zo zie je maar hoe anders het bij iedereen kan zijn. Aan de ene kant ben ik super blij natuurlijk dat het bij mij zo goed gaat, maar aan de andere kant maakt het allemaal wel een stuk moeilijker om het vol te houden en niet terug te vallen.

Ik moet dus veel kleinere maaltijden gaan eten per keer, dus maar 1 boterham per keer, en mijn ontbijt zonder appel, maar die appel minimaal 1 uur erna.
En heeeeel langzaam eten, ik dacht dat ik dit al deed. Maar ze zei dus 1 hap nemen met een gebaksvorkje, 30 keer kauwen en dan je vork neerleggen en vervolgens een paar minuten wachten tot de volgende hap. Op deze manier leer je voelen wanneer je een verzadigd gevoel hebt.

Heb ik gisteren allemaal dus geprobeerd en dit ging goed, had idd een verzadigd gevoel maar je moet er wel heeel veeeel geduld voor hebben hoor? :D
Over een glas drinken moet je dus ook minimaal een half uur doen blijkt. Ik dronk mijn glas altijd binnen 5 minuten leeg.
Ik las in de formulieren van de NOK dat wij volgend jaar juli een training '' terugval '' preventie krijgen. Ik zei al tegen de dieetiste dit komt voor mij echt een jaar te laat. Ze zei dat ik met alles gewoon veel vroeger ben dan andere die ook b.v. wel last hebben van spuugen en dumpings. Ook deze mensen staan over een jaar op dit punt waar jij nu al op zit.

Ik had toch liever gehad dat ik wel weinig kon eten en ook eens dumpte. Klingt voor sommige misschien raar, maar dit is ook zwaar.
O
ffw88
Berichten: 637
Lid geworden op: 26-02-2012 11:55

Bericht door ffw88 » 29-11-2012 11:07

ik snap best wel jou angst hoor. Ik moet zeggen, ik kan dus ook aardig wat op, maar ik eet gewoon niet door. Ik zal ook vast wel meer boterhammen achter elkaar op kunnen eten........maar ik doe het niet want ik heb toch geen echte honger. Water ed klok ik ook zo achter over hoor. Niks geen half uur er over doen. Ik eet ook gewoon mijn hele vleesstukken, no problem. En als ik dan sommige hier zo lees, dan denk ik hetzelfde als jij........oepsie, ik eet al veel meer......wat nu??? En toch ben ik er niet bang voor. Ik voel me goed, gewicht gaat naar beneden.

Ik had ook het antonius gebeld over mijn eetgewoonte. Hun zeiden ook dat ik meer at dan de rest van de groep, maar dat mijn eetgewoonte wel gezond was en dat ik daar dus gewoon mee door moest gaan. Volgende week heb ik weer een afspraak met de diëtiste, eens kijken wat ze gaat zeggen.

Als ik mag vragen, vgent.........een halve liter soep.......waarom?? Waarom neem je dan bv geen bruin stokbrood er bij, dat vult tenminste. Soep zakt zo je darm in, dat vult niet. En ik ben ook benieuwd of je nu ECHTE honger hebt na 2 boterhammen.........of dat je die 3de boterham er in duwt omdat je het gewend bent van vroeger....... Snap je wat ik bedoel? Vind JIJ het gewoon te weinig...........of heeft je maagje ECHT nog honger?

Wat ik al zei, ik kan ook gewoon een 2de of 3de boterham eten.......maar ik doe het niet omdat mijn maagje geen honger meer heeft. Ik kan na 1 boterham gewoon lekker anderhalf uur verder komen hoor en dan pak ik er gewoon weer 1...... Het zit bij mij gewoon nog wat in mijn hersencel dat mijn ogen meer honger hebben dan mijn maagje......

Veel sterkte in ieder geval hoor!
17-08-2012 operatie in Nieuwegein

Afbeelding
Plaats reactie