Na al die jaren..

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Clau2803
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-08-2017 20:55

Na al die jaren..

Bericht door Clau2803 » 03-08-2017 22:03

Hallo allemaal!,

In Januari van 2010.. ja jullie lezen het goed, was ik één van de gelukkigen om een Gastric Bypass operatie te ondergaan.
Alles ging naar omstandigheden goed en ik ben inmiddels 35 kilo kwijtgeraakt, 45 kilo in het begin maar daar is inmiddels 10 kg bijgekomen, maar dat is heel normaal na al die jaren.
Dumping heb ik vanaf het prille begin gigantisch gehad dus suiker is altijd een nono gebleven.

Uiteraard ga je toch wel iets meer eten en drinken gedurende de jaren, uiteraard niet meer de hoeveelheden van vroeger, maar toch iets meer.

Afgelopen dinsdag na een maaltijd van frietjes met Boeuf Bourgignon werd ik niet lekker na een half uur, buikpijn, misselijk, krampen in de buik die naarmate de avond vordere steeds erger werden.
Na een uur of 3 escalleerde dit zo erg dat ik stuiterend en half bewusteloos op de eerste hulp ben beland.
Daar aangekomen kreeg ik onmiddelijk spier verslappers en pijnstillers en een maagsonde om mijn kleine maagje te ledigen ( GEWELDIGE ERVARING...not...)

Na het maken van een CT scan bleek de Boeuf Bourguignon zich als een soort garenbal achter mijn minimaagje te hebben genesteld en vastgezet en dus de pijn te veroorzaken.

Na 7 jaar kon de dienstdoende chirurg die mij toendertijd heeft geopereerd en stomtoevallig die avond dienst had zijn ogen niet geloven dat dit nog kon gebeuren.

Stomme fout van mijn kant en wijze les, het zal NOOIT meer als vroeger zijn dus pas op, eet langzaam en kleine porties

groetjes uit Zeeuws Vlaanderen
Claudia
Profiel bekijkenZoek naar alle berichten van Clau2803Stuur privébericht
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 06-08-2017 14:00

Claudia ik kan het me voorstellen, ik heb ook last met draadjes vlees. Je eet het zo makkelijk weg, maar ongemerkt slik je dan toch te grote stukken weg. Het draadjes vlees komt in een soort van kluwen te zitten, net bolletjes wol die in de war zitten. En daar kan je echt last van hebben. Meestal lukt het mij wel om het dan met wat water weg te spoelen.

Het blijft opletten met wat we in ons mond stoppen en we moeten goed blijven kauwen. Nu 4,5 jaar na de operatie heb ik nog steeds moeite met bijv. grote pillen, voelt echt als een blok op mijn maagje. Soms heb ik het niet in de gaten en slik ik die net als 5 jaar terug gewoon door, maar ik moet ze eigenlijk door midden snijden, dat gaat een stuk beter.

Gaat het nu weer goed met je? Was het een kwestie van je maagje leeg halen? Konden ze de bal weghalen of heb je moeten wachten tot het vanzelf weg zakte?
Plaats reactie