twijfelen.

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

peetje45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-03-2017 23:18

twijfelen.

Bericht door peetje45 » 12-12-2017 18:52

hallo, ben nog in de vloeibare periode, vanaf donderdag mag ik met vast voedsel beginnen.
maar zoals aardappel puree en stampotten of macaroni in de blender dat gaat heel goed.
ook al paar keer gehakt met staafmixer gehad.vanavond stampot wortel met een slavink het spek eraf hoor de slavink is toch erg zacht.
ik vind eigenlijk best wel dat ik al veel kan eten en voel niet dat ik vol zit.nu net na het eten voel ik dat wel ik dacht net volgensmij had ik geen hap meer moeten nemen.maar het lijkt of ik zoveel eet.een opscheplepel ongeveer aan stampot met t gehakt van een slavink is dat niet veel.moet zeggen had ook zin aan eten .
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 13-12-2017 08:24

Je eet dingen, die je helemaal niet zou moeten eten.
Er zit geen enkele voedingswaarde in.
Je moet je echt gaan concentreren op eiwitten, groente fruit, weinig suiker en weinig vet.
Vergeet de pasta en de aardappelen voorlopig, die glijden zo naar binnen en doen niets voor je.
Als je aan de vaste eiwitten begint, vlees, vis kaas, vega, dat soort dingen, zit je binnen de kortste keren echt vol.
Maar leer jezelf alsjeblieft een verstandig voedingspatroon aan!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
missmolly
Berichten: 246
Lid geworden op: 11-06-2017 19:08

Bericht door missmolly » 13-12-2017 10:40

in de "gepureerde" fase at ik vis of kippenworst met een likje zeer vloeibare puree. Ik heb nooit "gewone maaltijden" in de blender gemikt.
Je moet inderdaad focussen op eiwitten.

Van wat ik terugvind ben je wel in Hengelo geopereerd, is dit niet gelinkt aan het NOK en krijg je dan geen instructies ivm voeding?
12/10/2017: operatie GBP
Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 13-12-2017 10:58

Heb je geen map of folder gekregen met voorstellen Peetje?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
peetje45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-03-2017 23:18

Bericht door peetje45 » 13-12-2017 11:43

De nog te zware schreef:Heb je geen map of folder gekregen met voorstellen Peetje?
Ja en daar staat precies in dat ik het helemaal goed doe gepureerd eten mag, de eerste bijeenkomst is maandag en dan wordt t anders.
maar verder doe ik het helemaal volgens de richtlijn en niet zoals hierboven wordt beschreven door iemand die mij nog meer aan het twijfelen brengt.
peetje45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-03-2017 23:18

Bericht door peetje45 » 13-12-2017 11:45

Tigger schreef:Je eet dingen, die je helemaal niet zou moeten eten.
Er zit geen enkele voedingswaarde in.
Je moet je echt gaan concentreren op eiwitten, groente fruit, weinig suiker en weinig vet.
Vergeet de pasta en de aardappelen voorlopig, die glijden zo naar binnen en doen niets voor je.
Als je aan de vaste eiwitten begint, vlees, vis kaas, vega, dat soort dingen, zit je binnen de kortste keren echt vol.
Maar leer jezelf alsjeblieft een verstandig voedingspatroon aan!
VLOEIBARE WEKEN JA LEES EVEN GOED.
peetje45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-03-2017 23:18

Bericht door peetje45 » 13-12-2017 11:47

missmolly schreef:in de "gepureerde" fase at ik vis of kippenworst met een likje zeer vloeibare puree. Ik heb nooit "gewone maaltijden" in de blender gemikt.
Je moet inderdaad focussen op eiwitten.

Van wat ik terugvind ben je wel in Hengelo geopereerd, is dit niet gelinkt aan het NOK en krijg je dan geen instructies ivm voeding?
wij hebben a.s maandag de eerste bijeenkomst en vanaf morgen moet ik vast voedsel beginnen, en hoe t in de map staat doe ik goed.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 13-12-2017 11:55

Als je het doet zoals in de map staat, en je volgens de map het goed doet...........waarom twijfel je dan?
Ik bedoel de vraag niet lelijk of op de man gespeelt, maar misschien geef je te weinig idee waar je dan aan denkt?

Wat ik ook niet snap, je mag vanaf morgen vaster voedsel.
Nu zit je nog in de vloeibare fase, vloeibaar was bij mij alles glad: soep, boullion, tomatensap, eiwit proteindrankje aangelengd.

Maar je schrijft dat je al een aantal keren dingen in de blender hebt gedaan, dat is toch de fase naar vast?
Slavink, gehakt, dat is niet vloeibaar/glad, dat is dan toch nog te dik?

Je voelt niks, omdat je maagje nog in shock is, signalen naar je hersenen lopen nog niet zo goed.
Je leest dat wel bij meer mensen dat dat pas na een paar weken/maanden op gang komt.

Stel maandag je vragen bij de controle, vertel ze als je vindt dat je te weinig info bij de hand had toen het gold en dat dat je onzeker maakte.
Daar leren ze van en kunnen ze het misschien voor de mensen na jou het verbeteren.
En vertel ons ook wat je dan wijzer bent geworden, daar leren wij ook weer van! :)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
peetje45
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-03-2017 23:18

Bericht door peetje45 » 13-12-2017 12:04

De nog te zware schreef:Als je het doet zoals in de map staat, en je volgens de map het goed doet...........waarom twijfel je dan?
Ik bedoel de vraag niet lelijk of op de man gespeelt, maar misschien geef je te weinig idee waar je dan aan denkt?

Wat ik ook niet snap, je mag vanaf morgen vaster voedsel.
Nu zit je nog in de vloeibare fase, vloeibaar was bij mij alles glad: soep, boullion, tomatensap, eiwit proteindrankje aangelengd.

Maar je schrijft dat je al een aantal keren dingen in de blender hebt gedaan, dat is toch de fase naar vast?
Slavink, gehakt, dat is niet vloeibaar/glad, dat is dan toch nog te dik?

Je voelt niks, omdat je maagje nog in shock is, signalen naar je hersenen lopen nog niet zo goed.
Je leest dat wel bij meer mensen dat dat pas na een paar weken/maanden op gang komt.

Stel maandag je vragen bij de controle, vertel ze als je vindt dat je te weinig info bij de hand had toen het gold en dat dat je onzeker maakte.
Daar leren ze van en kunnen ze het misschien voor de mensen na jou het verbeteren.
En vertel ons ook wat je dan wijzer bent geworden, daar leren wij ook weer van! :)
hier staat bij vloeibare weken dat je geblendeerd eten mag.
missmolly
Berichten: 246
Lid geworden op: 11-06-2017 19:08

Bericht door missmolly » 13-12-2017 12:17

Volg dan gewoon lekker de richtlijnen van je ziekenhuis.
Elk ziekenhuis is anders, daarom heeft ook iedereen een andere insteek.

Oh, en het is niet nodig OM TE ROEPEN. We proberen je alleen maar te helpen en te antwoorden op je vragen met de kennis die wij ondertussen hebben.
12/10/2017: operatie GBP
Afbeelding
Plaats reactie