Poll "slecht" eten

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Inu
Berichten: 60
Lid geworden op: 21-05-2012 12:19

Poll "slecht" eten

Bericht door Inu » 30-05-2012 15:42

Hallo,

ik wil graag een poll maken over "slecht" eten, daarmee bedoel ik koek, snoep, vette hap, alcohol frisdrank enzo.

Ik lees best vaak dat mensen al heel snel na de operatie proberen om deze dingen te eten en dan blij zijn dat het lukt zonder een dumping te krijgen. Ik kan me daar dus helemaal niets bij voorstellen!

Zo'n operatie is niet niks en hoe kun je dat dan rijmen met toch weer ongezond gaan eten?

Mijn vraag is dus waarom?? Waarom zou je suikervrije spekjes (om maar een voorbeeld te noemen) willen eten? Waarom zou je proberen of je binnen 6 weken alweer chocolade kunt eten?

Misschien dat ik het helemaal mis heb en over ene maand of twee ook snak naar iets slechts, maar ik heb me voorgenomen om minstens een jaar de voedingsvoorschriften tot op de letter te volgen. Dat betekent dus geen toegevoegde suikers of zoetstoffen, geen alcohol, zo min mogelijk vet.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Afbeelding

25 juni GBP Dr. Hourlay, Salvator zkh Hasselt
29 juni trocaar hernia spoedoperatie Salvator zkh Hasselt
26 november operatie aan vergroeiing dunne darm MMC Veldhoven
Diana76
Berichten: 905
Lid geworden op: 17-09-2011 17:21

Bericht door Diana76 » 30-05-2012 18:28

Ik vind dat iedereen dat voor zich zelf moet weten. Als je er behoefte aan hebt om af en toe een vette snack te eten of een stukje chocola of
wat snoepjes, dan moet dat gewoon kunnen als je er gewoon mee af blijft vallen. En dat is meestal ook het geval, omdat je in z`n totaliteit
vaak gewoon erg weinig kunt eten op een dag na een GBP.

Zelf heb ik na ruim een week na de OK al een stukje bonbonbloc geprobeerd. Dit was mijn lievelingschocolade. Ik was er verslaafd aan.
Nu vind ik het helemaal niet lekker meer en mogen ze van mijn part 10 bonbonblocken voor mijn neus eten, het boeit me niet.
Bij een verjaardag neem ik gewoon een stukje taart. En als ik trek heb in een kroket dan neem ik die. Verder eet ik ook gewoon een klein softijsje
of iets dergelijks en ik val harder af dan de mensen die ik ken, die zichzelf niets buiten "het lijstje" gunnen.

Maar nogmaals; iedereen moet dit voor zichzelf weten.
17 apr 2012- GBP door dr Klaassen, Maasstad
28 sept 2015- Heroperatie GBP door dr Klaassen

Afbeelding
Snoetje
Berichten: 415
Lid geworden op: 23-03-2012 22:39

Bericht door Snoetje » 30-05-2012 18:48

Ik denk dat zondige best af en toe moet kunnen.

Als ik voor mijn operatie net zo gezond had gegeten dan dat ik na mijn operatie hoor te doen ik deze operatie nooit hoeven te doen.
Dus af en toe zondigen ja dat mag van mij.

Maar je moet natuurlijk wel kunnen stoppen.
Neem je suikervrije spekkies stop na 1
Neem je een ijsje, neem de kleinste bv waterijs maar geen magnum.
Neem je patat neem er bv 10 mini frietjes en stop

Zo heb je toch de lekkere smaak in je mond gehad en kan je er weer tegen aan.
En natuurlijk niet elke dag doen dus niet de rem los gooien.
Afbeelding[/url]
10 mei 2012 CZE Dr. NIenhuijs GBP
28 november 2013 CZE Galblaas verwijderd
Fonnie
Berichten: 290
Lid geworden op: 16-08-2011 19:50

Bericht door Fonnie » 30-05-2012 19:04

Mijn mening is dat de zogenaamde "slechte" voedingsmiddelen in een normaal eetpatroon horen! Iedereen neemt een stukje taart op een verjaardag, of een borrel op een feestje! En juist slanke mensen doen dat! Wil

dat zeggen dat je daar dik van wordt? Nee natuurlijk niet!

Je wordt niet dik van dat ene kleine stukje taart of Suikervrije spekkie!
Zolang we niet dumpen of zolang het af en toe is vind ik het dus juist goed om te snoepen/snacken niks mis mee!
Afbeelding

'Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk heeft'

21-2-12 GBP Slotervaart
platinaessie
Berichten: 1009
Lid geworden op: 12-02-2012 20:29

Bericht door platinaessie » 30-05-2012 19:13

een gbp lijkt me niet hetzelfde als in een klooster te gaan leven als een non ( op eetgebied bedoel ik dat)

zoals jij het ziet komt dat een beetje zo op mij over

mijn probleem is juist dat ik alles of niets doe
dus of alles waar ik trek in heb of niets
juist daarom wil ik balans in mn eetpatroon brengen, minder eten, en ja minder vet en suikers maar niet niks
want dat is nou juist waarom ik het niet volhou
en de stuk achter de deur dat je van sommige dingen ziek word dus dat niet meer neemt
maar alles ontzeggen: nee nooit van mijn leven!
uiteraard is dit voor iedereen anders

ook weet ik na meerdere dieeten gevolgd te hebben (waaronder 6 maanden shaken) donders goed waar ik aan begin.
9-3-2012 intake, 16-3/27-3-2012 screening, 18-4-2012 uitslag: JA, 24-5-2012 start voortraject 24-7 operatie!

Afbeelding
Rock-chick007
Berichten: 294
Lid geworden op: 09-11-2011 15:13

Bericht door Rock-chick007 » 30-05-2012 19:36

Alles wat fonnie zegt eigenlijk ;)..
2 april GBP 2012 ( CZE Dr. Smulders) !!!

Afbeelding
michico
Berichten: 468
Lid geworden op: 26-02-2011 17:41

Bericht door michico » 30-05-2012 20:13

Bij het nok zeiden ze dat je alles mag eten en drinken maar wel met mate dus niet elke week een frietje gaan halen. Ze moedigden ons juist aan om dingen als chocola te proberen. Ik neem af en toe eens wat 'slechts' maar overdrijf het ook niet. Maar voor de operatie nam ik dat ook maar af en toe. Bij mij is het belangrijkste dat ik eet. Zo af en toe neem ik m&m's dat is handig want dan neem je er 4 en dan is het genoeg maar dit is nog niet eens elke week gewoon als ik een keer zin heb, als je van het nok niet als een 'heilige' hoeft te eten dan doe ik dat ook niet. Misschien als ik op een punt kom waarbij ik niet verder afval en het is nog niet mijn streefgewicht dat ik meer dingen achterwege laat maar nu val ik nog steeds af. Ik probeer in ieder geval op mijn eiwitten te letten en eet over het algemeen best gezond.
5 oktober operatie rijnstate


Afbeelding
Imogen
Berichten: 475
Lid geworden op: 16-10-2011 21:15

Bericht door Imogen » 30-05-2012 20:16

Ik ben het ook met de dames hierboven eens! Als ik alleen nog maar gezond zou mogen eten na m'n GBP; dan had ik dat toch ook kunnen doen zonder GBP?
1 februari 2012: GBP door Dr. Dillemans, Brugge
26 juni 2013: -38,4 kg en BMI van 21,6!!
vlokje
Berichten: 372
Lid geworden op: 11-12-2011 22:13

Bericht door vlokje » 30-05-2012 20:46

Aangezien bij mij de kilo's er aan zijn gekomen door dat ik verslaafd was aan zoete koolhydraten ,dus koeken,cake etc..heb ik me voorgenomen om deze nooit meer te nemen.Ben veel te bang dat ik er weer aan verslaafd raak.Ook neem ik geen zoet beleg op brood.
Groetjes Angela


12-4-2012 GBP door Dr Nienhuijs

Afbeelding
Inu
Berichten: 60
Lid geworden op: 21-05-2012 12:19

Bericht door Inu » 30-05-2012 21:29

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben het helemaal met jullie eens dat je niet je hele leven alleen maar gezond kan eten. Waar het mij om ging was om ten minste de eerste periode je aan de voorschriften te houden. Maar als het zelfs van het NOK uit gestimuleerd wordt om af en toe te zondigen, dan zal dat inderdaad niet zo verkeerd zijn. Waar ik bang voor ben is dat ik als ik begin te snoepen er weer aan verslaafd raak. Hoe ervaren jullie dat?
Afbeelding

25 juni GBP Dr. Hourlay, Salvator zkh Hasselt
29 juni trocaar hernia spoedoperatie Salvator zkh Hasselt
26 november operatie aan vergroeiing dunne darm MMC Veldhoven
Plaats reactie