Poll "slecht" eten

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Gast

durf niet!

Bericht door Gast » 20-02-2015 18:06

Hallo, ik ben afgelopen maandag geholpen voor gbp. Nu, een paar dagen later ben ik wat dingen aan het uit proberen zoals, crackers eten, ik krijg er nog maar de helft van de helft van op. Niet omdat ik niet meer weg kan krijgen, maar omdat ik niet voel wanneer ik vol zit, kortom, ik ben een beetje bang! Fruit vind ik ook zo'n punt, het lijkt wel of het ergens blijft hangen, is dit herkenbaar?, en heeft iemand ideeen hoe ik hier allemaal mee om moet gaan?
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 20-02-2015 18:38

Je kan op verschillende manieren voelen dat je vol begint te raken.
In het begin is alles nog verdoofd en voel je het inderdaad haast niet.

Ga je zuchten, boeren, doet het zeer, ga je blazen en puffen, dan zit je al te vol.
In het begin is voldoende vocht binnen krijgen belangrijker dan voeding.
Als het voelt alsof het blijft hangen, kan je of te snel eten of vol zitten.

Neem er je tijd voor, de eerste weken is alles opgezwollen van binnen, beurs en in shock.
Dus kleine beetjes, licht verteerbaar, zacht, goed rijp of goed gaar, niet harig of vezelig, vanwege de wondnaden.

Schrijf op wat goed gaat en merk je dat het even niet lekker gaat, terug naar iets dat geen problemen zat.
Je leert vanzelf de signalen herkennen, maar heeft tijd nodig en genezing.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
wil1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-04-2018 09:05

Het blijven kleine portie's en soms beetje zondigen.

Bericht door wil1962 » 11-06-2018 19:03

Ben nu 7 weken na operatie, het eten is hoe het valt, maar steeds met kleine beetjes, probeer ook wel eens wat zoets (kleine hapje) bemerk dan het zweten, waardoor ik een voorteken krijg maar geen dumping ik laat het dan een een volgende keer eerder.
Het voelt dan net als een Hypo, in het voortraject leren etiketten lezen bij co-eur wat ik voor het NOK heb gedaan ruim een half jaar, hier ben ik blij mee, daar haal ik veel lering uit, pas nog een artikel gevonden over de zoetstoffen met de glymische suiker index , hieruit geleerd dat de Stevia (natuurproduct)de beste is met 0% glymische index , is in Nederland nog niet zo lang op de markt, maar er zijn er ook met een glymische index van 38 % wat met name bij de kunstmatige zoetstoffen aan de orde is.
Bij het NOK leer je dit jammer genoeg niet of nauwelijks.

Soms valt het eten goed en soms niet , maar blijft bij kleine portie's ,stop gelijk blij gevoel vol zitten.
Het ergste is iets wat ik vroeger graag had, lust ik nog niet eens meer, iets te zoet , wil ik ook niet meer.
Drinken water, en magere melk gaat goed, koffie een halve kop vroeger 6-8 koppen per dag, ben overgegaan op kruidenthee, om te hopen dart ik daarmee ook verzuring in het lichaam kan tegen gaan, waardoor de jicht ook uitblijft. Dat was plots een aanval vorige week , maar gelukkig na twee dagen weer weg.
Drink nu extra water , en heb ik trek in iets lekker , pak ik een waterijsje meestens zelf gemaakt met slimpy of traisair.

Het blijft zoeken , maar is wel soms frustrerend, omdat het net is of alles anders is.
Eigenlijk logisch want mij hele hormoonhuishouding staat op zijn kop.
Gastric Bypass per 18 April 2018
Plaats reactie