Poll "slecht" eten

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Inu
Berichten: 60
Lid geworden op: 21-05-2012 12:19

Bericht door Inu » 01-06-2012 00:14

Onnodig quoten zullen worden verwijdert svp let hier op!

Inderdaad Montfort in Limburg. Kom jij hier ook uit de buurt?
Afbeelding

25 juni GBP Dr. Hourlay, Salvator zkh Hasselt
29 juni trocaar hernia spoedoperatie Salvator zkh Hasselt
26 november operatie aan vergroeiing dunne darm MMC Veldhoven
XEsterX
Berichten: 1114
Lid geworden op: 19-07-2011 20:12

Bericht door XEsterX » 01-06-2012 21:53

Ja haha leuk!En helemaal niet ver van je vandaan ;)
Groetjes Ester
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wnZ58wo/]
Afbeelding
****23 dec 2011 Sleeve door Dr Leijtens****
****11 okt 2012 GBP door Dr Luytens ivm complicaties****
Kimkommer
Berichten: 38
Lid geworden op: 03-08-2013 23:11

Bericht door Kimkommer » 09-08-2013 14:06

Enerzijds ben ik het met je eens. Anderzijds niet.

Er is natuurlijk een reden dat men deze operatie 'nodig heeft'. Een ongezond eetpatroon in combinatie met weinig tot geen beweging. Als je na zo'n ingrijpende operatie probeert het ongezonde eetpatroon in stand te houden, is dat nogal tegenstrijdig.

Anderzijds werkt de GBP niet alleen limiterend naar je intake, maar ook tegenover je mindset: je dient bewuster om te gaan met je eten. Wat eet ik? Hoe kom ik aan mijn voedingsstoffen?

Als je kijkt naar de voedselpyramide zal je zien dat ook in een gezond eetpatroon 'ongezonde' dingen zitten. Met mate. Ongezond voedsel kan deel uit maken van een gezonde lifestyle. Als je het maar niet laat overheersen ;-)
And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.

11-2-2014 - GBP in Maasstadziekenhuis
annemiek1957
Berichten: 232
Lid geworden op: 29-09-2012 19:08

Bericht door annemiek1957 » 09-08-2013 20:20

Ik "zondig" ook af en toe! Maar het bijzondere vind ik nog steeds dat het echt net mate gaat!
Daar ben ik zo blij mee!!
Het enige wat hier het huis niet in komt is drop.
Ik ben nog steeds bang om dan de hele zak leeg te eten!! Dat riskeer ik niet , dus geen drop!
Groetjes, Annemiek

Info dag: 12 september 2012
Screeningsdag: 26 september 2012. JA!
Operatiedatum: 12 november 2012

Afbeelding
egeltje1959
Berichten: 162
Lid geworden op: 31-05-2011 19:22

Bericht door egeltje1959 » 13-08-2013 12:21

Inmiddels ben ik weer een tijdje verder en merk dat ik het soms heel moeilijk vind om een balans te houden tussen gezond en ongezond. Ik heb mezelf zeker een goede voedingspatroon aangeleerd. Maar ik vind dat ik behoorlijk grote porties kan eten en moet dus moeite doen om te hoeveelheden in te perken. Wanneer ik doodmoe van het werk kom is dat heel moeilijk en duik ik in onze 'snoep la'.
Op een feestje at ik in het eerste jaar na de operatie een kwart gebakje. Nu kan ik een hele op. Wat ik merk is dat langzamerhand de slechte gewoontes weer insluipen en ben ik korte tijd 4 kgr aangekomen.
Ik ben net terug van een maand reizen in Cambodja en omdat er geen grote verleiding zijn ben ik weer 2 kgr afgevallen. Nu is het moment voor mij aangebroken om meer gedisciplineerd te eten. Ik wil nooit meer zo dik worden als vroeger!!!! Maar helaas is soms de behoefde aan slecht eten groter dan de angst om weer dik te worden.
Kort gezegd; ik worstel met mijn eten maar probeer ieder keer toch weer een goed balans te vinden. Ik ben er nog niet maar het blijft mijn streven. Groetjes Donna
24 okt operatie slotervaart 2011

Afbeelding
Kimkommer
Berichten: 38
Lid geworden op: 03-08-2013 23:11

Bericht door Kimkommer » 13-08-2013 19:05

Hoi egeltje, is het misschien een idee om dan met een diëtist of psycholoog een afspraak te maken? Deze kunnen je begeleiden met de juiste mindset rondom eten! 22(
And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.

11-2-2014 - GBP in Maasstadziekenhuis
egeltje1959
Berichten: 162
Lid geworden op: 31-05-2011 19:22

Bericht door egeltje1959 » 14-08-2013 06:51

Hoi Kimkommer,
Ik heb eraan gedacht maar hic er zo tegen aan. Zoiets van dat moet je zelf maar kunnen. Maar nu naar bijna 2 jaar mis ik een eet schema die bij mijn omstandigheden nu past. Ook een houvast van hoeveel ik zou mogen eten om niet aan te komen.
Na mijn reis lijk ik er weer meer grip op te hebben. Maar tevens weet ik als de werkdruk toeslaat ik mijn eetritme weer in de war raakt....
Dit schrijvend heb ik besloten om vandaag de diëtiste te bellen. Dank voor je reactie.
Groetjes DOnna
24 okt operatie slotervaart 2011

Afbeelding
Boerinneke
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-08-2014 11:03

slecht eten

Bericht door Boerinneke » 17-11-2014 23:02

Ik kan me hier ook niets bij voorstellen.
Je wilt zo'n operatie toch niet voor niks,.... dan ga je je gewicht toch niet weer in de weegschaal leggen en weer verkeerd eten? Sorry maar voor dit soort mensen is de GBP naar mijn mening niet!!
Ik snap echt wel dat er regels zijn en dat je niet maar zo in aanmerking komt voor een GBP
Helaas kom ik in Nederland (nu nog niet) voor een GBP in aanmerking omdat na dat ik een maagballon heb gehad mijn BMI te laag is, de maagballon heeft goed geholpen helaas zit na verwijdering al weer de helft van de met moeite afgelijnde kg er al weer aan, waardoor ik nu te "licht" ben. Dat deze kg er weer aan zulen komen heeft zelfs mijn huisarts nu al bevestigd en daarom een verwijzing voor een aanvraag voor een GBP geschreven, ik ga hier echter niet op wachten
Ik laat me nu in België helpen, moet dit dan zelf bekostigen, maar krijg 60% van de verzekering terug.

Maar om terug te komen op het slechte eten,....
Ik maak van dichtbij mee dat iemand in mijn nabije omgeving zich extra 15 kg aan heeft gevreten om in aanmerking te komen voor een GBP, omdat ze niet meer al die moeite wilde doen om te lijnen. Niet werken, niet sporten, alleen maar op de bank hangen, enz.
Inmiddels is deze persoon geholpen en heeft een GBP gekregen. Zelfs het voorgeschreven bewegen doet ze nu nog steeds niet, en op visites gaan de toastjes met brie al weer zo naar binnen. Hier kan ik,... die juist niet eerst de extra kg wil aankomen,.. toch zo boos over worden!!

Ik heb al vaker gehoord dat mensen zo even de laatste 5 BMI punten er maar bij aan eten, om in aanmerking te komen voor een operatie, en dan vragen we ons met zijn allen af waarom de ziektekosten zo hoog worden!!
Hopelijk op weg naar Happyness,....
http//lilyslim.com/codeHTMLFile.php?t=7AfK&z=p2&s=swlf&p=&id=Webmail
JolandaB
Berichten: 535
Lid geworden op: 28-07-2013 15:30

Bericht door JolandaB » 18-11-2014 09:07

Tja, het advies van de chirurg is om uiteindelijk weer een normaal, gezond eetpatroon aan te nemen. Bij een normaal eetpatroon hoort ook af en toe iets lekkers. Mensen zonder overgewicht nemen ook wel eens een stukje taart op een verjaardag of eens in de zoveel tijd een bakje friet. Ik probeer juist mijn hele obsessie met gezond / ongezond voedsel los te laten en er wat lichter mee om te gaan.

Veel dingen kan ik echter nog steeds niet verdragen. Friet is daar 1 van. Ik ben van mening dat 1 keer in de 2 weken frietjes eten met de rest van mijn gezin best moet kunnen. Ik zou dat ook graag willen omdat 1 van mijn doelen was om gewoon weer gezellig met het hele gezin dezelfde maaltijd te kunnen nuttigen. Nu eet ik op dat soort dagen vaak iets anders dat ik lekker vind. Biefstuk met champignons, carpaccio, gegrilde zalm of kipfilet met tomatensalsa. Af en toe probeer ik een aardappel product te eten, maar alles van aardappel lukt nog niet :(. Pannenkoeken is ook zoiets dat we 1 keer in de 2 weken eten. Inmiddels heb ik een recept gevonden met haver, bananen en eieren dat relatief gezond is en ook goed valt en ik eet de pannenkoeken dan ook gewoon gezellig met de rest mee. Ik doe er alleen geen poedersuiker e.d. op ;-).

Misschien is de situatie ook wel anders als je thuiswonende, kleine kinderen hebt. Ik probeer ze een normaal voedingspatroon aan te leren, waar dus af en toe ook iets lekkers bij hoort. Goed voorbeeld doet volgen. Ik denk niet dat het gezond is om kinderen nooit eens een frietje te laten eten of nooit een snoepje. Ze moeten juist leren omgaan met dit soort producten en leren wat normale porties zijn e.d. Tegelijkertijd denk ik dat kinderen meer leren van je acties dan van wat je ze verteld. Dus af en toe een koekje bij de thee, maar niet elke dag en ja dan neem ik er ook 1.

Mijn dochter heeft de weken na mijn operatie vrijwel niks willen eten. Ze heeft Asperger er denkt soms anders na over bepaalde dingen dan andere kinderen van haar leeftijd. Uiteindelijk bleek dat ze bang was dat ze geopereerd moest worden. Van eten werd je namelijk dik en als je dik was moest je naar het ziekenhuis voor een operatie. Daarom vind ik het zo belangrijk om "normaal" met voedsel om te gaan. Het laatste dat ik wil zijn kinderen die bang zijn voor alles dat enigzins ongezond is.
Afbeelding
Dazzy
Berichten: 83
Lid geworden op: 25-12-2014 15:31

Bericht door Dazzy » 08-02-2015 11:40

Ik denk dat er een goeie balans moet zijn tussen gezond en ongezond. Je moet niet de kantjes er vanaf lopen en ik denk ook niet de kat op het spek binden. Ik durf bijvoorbeeld echt geen chocolade te eten, straks denk ik er morgen weer aan en is het hek van de dam.

De kunst is (volgens mij) ook in je dagelijkse routine iets eten wat je lekker vindt. Voor mij is dat havermoutpap, dat voelt als een beloning, heerlijk!

Maar ik heb ook weinig begrip voor mensen die vrij snel al weer aan de snacks zitten. Komt op mij over of je het niet wil loslaten. Aan de andere kant leert iedereen op een andere manier.
30.01.2015 GBP St Antoniushove - Dr. Swank
Afbeelding
Plaats reactie