Stel je vraag over supplementen of vitamines aan de diëtist

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Floris van der Stap
Berichten: 46
Lid geworden op: 29-10-2012 16:20

Stel je vraag over supplementen of vitamines aan de diëtist

Bericht door Floris van der Stap » 05-11-2012 09:38

Goedendag,

Mijn naam is Floris van der Stap, ik ben diëtist en mijn aandachtsgebied hierbij zijn vitamines en mineralen na een gewichtsverminderende operatie.

Ik ben werkzaam bij FitForMe en ben hierbij betrokken bij de ontwikkeling van WLS multivitamines.

Heeft u vragen over vitamines en mineralen, over voeding, over het gebruik van supplementen of vragen in het algemeen?

Stel deze vraag hier aan mij en ik zal je vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden!

Hopelijk tot snel!
Georgine
Berichten: 2678
Lid geworden op: 06-07-2011 16:03

Bericht door Georgine » 05-11-2012 23:01

Wat is het verschil tussen de pillen van Ra-Medical en die van Fit for Me?
Afbeelding

10 april '12 GB in SFG
5 nov '13 BWC en borstlift Lelystad
24 juni 2014 galblaasoperatie
Floris van der Stap
Berichten: 46
Lid geworden op: 29-10-2012 16:20

Bericht door Floris van der Stap » 06-11-2012 10:11

Beste Georgine,

Beide supplementen zijn speciaal gemaakt voor mensen die een gewichtsverminderende ingreep, zoals maagband/gastric sleeve of gastric bypass hebben ondergaan.

Eerste verschil is dat de tabletten van van Ra-Medical iets lager zijn in de dosering, daarom wordt aangeraden om hier 2 tabletten van per dag in te nemen. De multivitamine van FitForMe is hoger gedoseerd waardoor het voldoende is om één capsule in te nemen.

Tweede verschil is dat FitForMe capsules heeft om open te maken als dat is gewenst. De inhoud, het poeder, kan vermengt worden met vloeistof of pap en zo worden ingenomen. Ra-Medical zijn tabletten, dit zullen heel doorgeslikt moeten worden.

Laatste verschil is dat er een aantal ziekenhuizen zijn die FitForMe adviseren, maar niet elk ziekenhuis doet dat. Die laat de keuze bij de mensen zelf.

Beide supplementen zijn goed. De keuze is uiteraard aan jezelf. Heb ik zo je vraag een beetje beantwoord?

Groetjes Floris
ffw88
Berichten: 637
Lid geworden op: 26-02-2012 11:55

Bericht door ffw88 » 06-11-2012 11:32

Bij "mijn" ziekenhuis lieten ze de keuze van pillen gewoon aan ons over. Ik slik nu de multivitaminen van het kruitvat, 2x daags. Komt ook omdat ik van ffm obstipatie krijg. Ik slik nu gewoon 2x in de week een ffm capsule en de rest dus met het kruitvat. Mijn vraag is: Zijn er al eens testen uitgevoerd waar gekeken wordt of er idd verschil zit, tussen het slikken van ffm of "gewone" tabletten? Ik bedoel......zijn de mensen die ffm slikken, beter af dan mensen zoals ik?
17-08-2012 operatie in Nieuwegein

Afbeelding
Georgine
Berichten: 2678
Lid geworden op: 06-07-2011 16:03

Bericht door Georgine » 06-11-2012 23:30

Interessante vraag ffw88. Ben ik ook wel benieuwd naar, al zal het moeilijk zijn om te vergelijken. Neem nu maar mijn identieke tweelingzus Cleo en mij.
Cleo gebruikt de FFM, ik kruidvat en andere merken. Ik ben extreem vermoeid geweest de 1e 4 maanden na de operatie en heb last van haaruitval, Cleo niet. Maar of dat aan het merk suplementen ligt of aan andere factoren??? Ik weet het niet.

Floris mijn vraag is wel beantwoord zo. De pillen van ra-medical heb ik voor de operatie gebruikt om eens uit te proberen en het formaat van die pillen bevielen mij heel goed. En over FFM heb ik zoveel negatieve reacties gelezen (stinken) dat ik daar niet zoveel zin in heb. Ook niet in de "propaganda" die erbij zit van de verkoopafdeling.
Afbeelding

10 april '12 GB in SFG
5 nov '13 BWC en borstlift Lelystad
24 juni 2014 galblaasoperatie
syl1966
Berichten: 182
Lid geworden op: 16-07-2011 18:05

Bericht door syl1966 » 07-11-2012 08:05

Ik slikte ook kruitvat en had erg haaruitval overgestapt op ffm en de haaruitval was na een maand over.
Afbeelding
05-04-2012 Sleeve door dr. Zengerink
Sint Franciscus Gasthuis
vlokje
Berichten: 372
Lid geworden op: 11-12-2011 22:13

Bericht door vlokje » 07-11-2012 09:22

Hier begonnen met FFM for me,daarna een tijdje kruitvat gebruikt.Ik kreeg in die periode vermoeidheidsklachten,toen weer overgeschakeld op FFM en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.Ik heb ook niet echt veel last van haaruitval.Ik ben dus zeer tevreden over FFM.
Groetjes Angela


12-4-2012 GBP door Dr Nienhuijs

Afbeelding
ffw88
Berichten: 637
Lid geworden op: 26-02-2012 11:55

Bericht door ffw88 » 07-11-2012 10:17

tja......ik heb dus nog geen haaruitval en ben ook niet moe......dus of dat aan de ffm pillen ligt....... Ik denk eerder dat dat ligt aan het feit dat ik gewoon goed eet en de meeste mensen dat nog niet naar binnen kunnen krijgen. Volgens voedingscentrum zit ik gewoon netjes met alles wat ik binnen moet krijgen.......behalve dan de calorieën......

En het haaruitval zou ongeveer met 4 maanden gaan gebeuren, hoorde en las ik......dus ik wacht rustig af...... :shock:
17-08-2012 operatie in Nieuwegein

Afbeelding
petrah
Berichten: 1956
Lid geworden op: 05-10-2012 17:48

Bericht door petrah » 07-11-2012 15:33

ik ben dus ook geen expert , maar als je tabletten inneemt niet speciaal voor mensen met dit soort operaties kan het zijn omdat de darmen minder goed vitaminen en mineralen opnemen dat je dan te weinig binnenkrijgt , als ze dan zeggen dan pak ik er 2 per dag , dan maakt dat niet uit voor vit c en zo maar als je met andere vitaminen zit je dan boven je dagelijks maximum , en als je dat dan iedere dag doet is niet geweldig , zoals bijv .teveel aan vit A en B6 , kan je echt klachten van krijgen .
ziekenhuis bergen op zoom raadt dus aan om tabletten in te nemen speciaal voor mensen met een GBP of sleeve .
ik houd mezelf maar aan die adviezen , ze zijn mss wat duurder maar ik vind mezelf dat wel waard
mocht deze leek het niet goed of goed genoeg uitleggen dan zal Floris denk ik wel wat corrigeren
gbp 24 okt 2012 Bergen op Zoom
Afbeelding
ffw88
Berichten: 637
Lid geworden op: 26-02-2012 11:55

Bericht door ffw88 » 07-11-2012 16:42

Aan de andere kant zeg ik dan......die andere ziekenhuizen, die dus niet FFM adviseren........zullen die er dan allemaal zoooo naast zitten?? Dat denk ik dan weer niet. Tis maar net met welke ziekenhuizen, FFM contacten heeft. Daarom ben ik wel nieuwsgierig of er dus echt al onderzoeken zijn geweest over de werking van die verschillende pillen. Als er nl op papier zou staan, dat FFM echt DE pil was voor ons......dan zouden andere ziekenhuizen ook FFM adviseren........of niet soms?? :?
17-08-2012 operatie in Nieuwegein

Afbeelding
Plaats reactie