Poll "slecht" eten

Post hier je wat je zoal eet op een dag.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

michico
Berichten: 468
Lid geworden op: 26-02-2011 17:41

Bericht door michico » 30-05-2012 21:33

ik ben nooit zo'n snoeper geweest dus daar ben ik niet bang voor. Maar ik weet wel dat er iemand bij ons in de groep zit en nergens op dumpt (ik dump overigens ook nergens op) en erg van chocola houdt en nu wel bang is dat ze er niet vanaf kan blijven ze hoopte juist dat ze er niet tegen zou kunnen. Volgens mij gaat het nog steeds goed met haar (zie haar vrijdag weer) en lukt het wel om er vanaf te blijven maar kan me de angst wel voorstellen.
5 oktober operatie rijnstate


Afbeelding
Georgine
Berichten: 2678
Lid geworden op: 06-07-2011 16:03

Bericht door Georgine » 30-05-2012 22:00

Ik dacht ook van mijzelf dat ik na de operatie alleen nog maar gezond zou willen eten. Maar...ik stopte nog niet eens een week na mijn operatie al een paaseitje in mijn mond om uit te proberen. Dat had ik dus van mijzelf helemaal niet verwacht. En zo heb ik meerdere dingen ondertussen uitgeprobeerd.

Ik was voor mijn operatie echt een koolhydraatverslaafde, dat ben ik nu niet meer. Ik probeer iets uit...de ene keer wel, de andere keer niet. Soms valt het goed, soms moet ik het bezuren met een aanval van misselijkheid (echt dumpen doe ik eigenlijk niet). Maar een volgende keer kan ik er ook weer goed van afblijven.

Vandaag zelfs een stukje van een magnum geprobeerd. Ik dacht dat ik daar toch echt wel op zou dumpen...nou nee dus. Terwijl ik van slimpie bijvoorbeeld wel misselijk wordt. Echt gek vind ik dat. Dus al met al vind ik het nu zelfs wel spannend om dingen uit te proberen. Maar ik merk dat ik mij ook goed kan beheersen als het moet en dat ik sowieso heel goed zonder kan. Of een alternatief zoek. Ik ben in ieder geval nu niet meer bang om weer koolhydraatverslaafd te worden, maar ik doe wel voorzichtig. Want ook over een jaar wil ik niet mijzelf op een onaangename manier verrassen.

Ik geniet dus van van alles, maar met mate.
Afbeelding

10 april '12 GB in SFG
5 nov '13 BWC en borstlift Lelystad
24 juni 2014 galblaasoperatie
annet
Berichten: 1453
Lid geworden op: 07-10-2011 20:01

Bericht door annet » 30-05-2012 22:06

ik heb precies hetzelfde voor mijn geen koek, snoep en zoetigheid meer. Ik was er verslaafd aan en ben doodsbang dat ik er niet op dump en dan weer de suikerverslaving heb waarvan ik dolblij ben dat het weg is.
een ander dingetje voor mij is dat ik heel slecht reageer op koolhydraten, ik wordt er hondsmoe van en val bijna in slaap. Die vermijd ik zoveel mogelijk en eet veel eiwitten, ik voel me daar heel fit bij en als ik iets zoets zou nemen mis ik eiwitten. De moeheid is het me gewoon niet waard.
GBP 12 maart 2012
voor de operatie 13.2 kg afgevallen
Afbeelding
nietje
Berichten: 1210
Lid geworden op: 06-04-2011 21:10

Bericht door nietje » 30-05-2012 23:51

Ik heb een beetje het tegenovergestelde. Voor mijn operatie geen snoeper en nu heb ik heel veel behoefte aan zoet. Pff, lastig hoor. Hou me in....
13 april 2011 geholpen door dr. Lagae in De honte in Terneuzen
maple
<font color=003399><B>Moderator</>
Berichten: 3198
Lid geworden op: 24-08-2011 19:12

Bericht door maple » 31-05-2012 02:10

Verplaats naar de juiste subforum!
Afbeelding


16/03/12 GBP door dr. Bitter
Sint Franciscus Gasthuis
christeldr1984
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-05-2012 10:28

Bericht door christeldr1984 » 31-05-2012 14:24

hier dezelfde instructies gehad; je mag alles, maar zie dit als een nieuwe start om nu normale eetgewoontes aan te leren..
Dus ja ik zal ook als mijn zoon 1 word volgende week iets lekkers pakken.. want dat hoort bij een normaal eetpatroon..
vind het juist de uitdaging om mezelf de komende 2 jaar, onder begeleiding van het NOK, te gaan uitdagen.. waar ga ik de mist in? waarom doe ik dat? hoe kan ik daar aan werken..

je kop een jaar lang in het zand steken en een jaar lang toch ana het lijnen te zijn levert je op lange termijn denk ik neits op.. dan ga je op lange termijn toch weer vervallen in oude gewoontes denk ik..
annet
Berichten: 1453
Lid geworden op: 07-10-2011 20:01

Bericht door annet » 31-05-2012 15:55

je kan ook gezond eten zonder te lijnen. Ik eet alles maar wil nooit meer suikerverslaafd worden dus dat mijd ik. Het is een keuze die ik heb gemaakt maar zo heeft iedereen zijn eigen keuzes gemaakt toch.
GBP 12 maart 2012
voor de operatie 13.2 kg afgevallen
Afbeelding
XEsterX
Berichten: 1114
Lid geworden op: 19-07-2011 20:12

Bericht door XEsterX » 31-05-2012 17:09

Ik was voorheen gelukkig al meer van het hartige,dus mijn slechte dingen zijn af en toe een stukje kaas/worst of handje nootje.
Helemaal zo slecht dus niet maar neem ook soms een wijntje oid.
Frietjes enz vind ik niet echt lekker meer dus die eet ik ook niet.
Denk dat zolang je het maar echt af en toe doet het ook echt niet uit maakt,mijn arts zei dat je ook normaal moest gaan eten.
1x per week frietjes deden slanke mensen ook zei hij,maar vind het zelf nu voor de kinderen ook niet meer nodig.
Dieetiste heeft natuurlijk een heel andere mening,dus daar zeg ik maar ja en amen,want in discussie gaan heeft geen zin.

Woon je trouwens in Limburgs Montfort?Dat andere is geloof ik ool Montfoort
Groetjes Ester
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wnZ58wo/]
Afbeelding
****23 dec 2011 Sleeve door Dr Leijtens****
****11 okt 2012 GBP door Dr Luytens ivm complicaties****
Smaragd1964
Berichten: 193
Lid geworden op: 15-10-2011 13:41

Bericht door Smaragd1964 » 31-05-2012 17:12

ik was een enorme zoetkauw maar door de operatie helemaal omgedraaid, taal er nauwelijks meer naar en of het zo moet zijn dump ik meer op iets zoets dan op iets vets.............
Maria E.
Berichten: 878
Lid geworden op: 24-02-2012 16:28

Bericht door Maria E. » 31-05-2012 17:25

Ik heb nog niet gezondigd maar ja ik ben ook pas 1,5 week geleden geopereerd en at daarvoor ook al aardig gezond (d.m.v. maaghernia).

Maar denk wel in de loop van tijd een keertje een patatje te willen proeven en een stukje frikandel. Dus tegen de tijd stem ik opnieuw in de poll :lol:
Cáierse no es difícil, pero levantarse.
Plaats reactie